اقتصاد انرژی

صفحه ما در رسانه های اجتماعی

پنج‌شنبه 1 خرداد 1404
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
خانه انرژی های نو
https://eghtesadenergyonline.ir/?p=16461

ابداع خودروی برقی با گیربکس دستی!

26 بهمن 1400 ساعت 16:48
ابداع خودروی برقی با گیربکس دستی!

شرکت خودروسازی “تویوتا” با ترکیب گیربکس‌های دستی قدیمی و جدید، در حال طراحی یک سیستم مخصوص برای خودروهای الکتریکی است.

به گزارش اقتصاد انرژی به نقل از آی‌ای، هیچ چیز مثل گیربکس دستی نمی‌شود، چرا که سطح کنترلی که آنها به راننده ارائه می‌دهند، بی‌نظیر است. در حال حاضر بسیاری از طرفداران این نوع گیربکس به دلیل مزایای آشکار و بسیاری که وسایل نقلیه الکتریکی یا برقی دارند، به این خودروها متمایل شده‌اند، اما شاید تنها چیزی که هنوز مانع از این مهاجرت برای آنها شده است، همین احساس تسلط و قدرتی باشد که گیربکس دستی به راننده‌ها می‌دهد.

حالا شاید به زودی آنها دیگر مجبور نباشند با گیربکس دستی خداحافظی کنند.

گیربکس دستی برای خودروهای برقی

شرکت خودروسازی ژاپنی “تویوتا” به تازگی هشت اختراع جدید را در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ثبت کرده است. این پتنت‌ها شامل مکانیزمی برای رانندگانی است که به جعبه‌های دنده دستی عادت دارند و علاقه‌مند به گیربکس دستی هستند. این اختراع در واقع یک خودروی برقی مجهز به قابلیت‌های گیربکس دستی را ترسیم می‌کند.

برای ارائه حس کامل یک گیربکس دستی، خودروی برقی جدید “تویوتا” با یک پدال سوم با یک “مولد نیروی واکنش پدال” تکمیل می‌شود که احساس فشردن کلاچ را شبیه‌سازی می‌کند و حتی می‌تواند توقف خودرو ناشی از برداشتن زودهنگام پا از روی کلاچ را تقلید کند.

حس جعلی گیربکس دستی

اما آیا این سیستم تمام مزایای یک گیربکس دستی را به همراه دارد؟ گیربکس‌های دستی به طور قابل توجهی نسبت به نسخه‌های اتوماتیک مصرف سوخت بیشتری دارند، اما این مسئله دیگر برای خودروهای برقی نگران کننده نیست، چرا که سوختی مصرف نمی‌کنند.

خرید خودروهای دارای گیربکس دستی برای مردم ارزان‌تر و هزینه نگهداری و تعمیر آنها کمتر است، اما از آنجایی که “تویوتا” هنوز هیچ قیمتی برای خودروی برقی جدید خود ذکر نکرده است، تشخیص اینکه آیا این استدلال همچنان قابل اعتنا است یا خیر، دشوار است. بنابراین در پایان، همه چیز به یک سوال ختم می‌شود: آیا گیربکس دستی در خودروی برقی، کنترل بیشتری را از وسیله نقلیه به راننده ارائه می‌دهد؟

“تویوتا” می‌گوید اختراع جدیدش به گونه‌ای طراحی شده است که برای راننده یک خودروی الکتریکی را فراهم کند که بتواند از احساس رانندگی مانند خودروی دارای گیربکس دستی لذت ببرد، بدون اینکه مشکلات خاص آن را تجربه کند. اکنون این سوال پیش می‌آید که آیا این اختراع جدید تنها حس یک خودروی دارای گیربکس دستی را بدون اینکه در واقع کنترل بیشتری بر وسیله نقلیه ارائه بدهد، فراهم می‌کند یا اینکه همان میزان کنترل و تسلط بر خودرو را مانند خودروهای قدیمی ارائه می‌دهد؟

این سوال احتمالاً زمانی که این خودروی برقی جدید وارد مرحله تولید شود، پاسخ داده می‌شود، اما اگر قرار باشد این خودرو فقط تجربه گیربکس دستی را جعل کند، می‌توان حدس زد که چندان محبوب نخواهد شد.

ضمن اینکه این اختراع با اختراع جدید شرکت خودروسازی “فورد” که طرحی را برای نوع جدیدی از جعبه‌ دنده دستی نشان می‌دهد که فقط از ورودی‌های دستی استفاده می‌کند و برای جابجایی نیازی به پدال کلاچ ندارد، ممکن است رقابت جذابی داشته باشد.

برچسب: تیترخودروی برقی

مطالب مرتبط

10 برابر شدن قیمت برق و گاز حتمی است
نفت و گاز

10 برابر شدن قیمت برق و گاز حتمی است

توسط Dr.ehsan poori
30 اردیبهشت 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین رفتار ما این است که انرژی را زیاد مصرف می کنیم و تنها کشوری هستیم...

مصرف برق کشور از ۶۳ هزار مگاوات فراتر رفت
آب و برق

مصرف برق کشور از ۶۳ هزار مگاوات فراتر رفت

توسط Dr.ehsan poori
30 اردیبهشت 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین مصرف برق کشور روز گذشته در ساعت ۱۲ و ۲۱ دقیقه به ۶۳ هزار و...

نوشته بعدی
مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

آرشیو
بنزین؛ جایی که ناترازی، نشانه‌ای از غفلت استراتژیک شد
برق قاچاق برای استخراج‌کنندگان، خاموشی برای مصرف‌کنندگان؛ دلایل ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۴
سند ملی راهبرد انرژی؛ از سیاست‌گذاری کلی تا چالش‌های عملیاتی

آخرین اخبار

در راستای ارتقای خدمات پس از فروش و مقابله با قطعات تقلبی انجام می‌شود؛
حرکت سایپایدک در مسیر تحقق فروش ۲۷ همت خدمات و قطعات در سال جاری

اولین گام بانک‌ها به سوی مسئولیت اجتماعی در حوزه سلامت

تقسیم سود ۲۰ هزار و ۴۰۰ ریالی در مجمع جم‌پیلن/ رکورد تولید فروش در سال ۱۴۰۳ شکسته شد

عملیات اجرایی واحد خالص سازی جم‌پیلن آغاز شد/ افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت تولید

10 برابر شدن قیمت برق و گاز حتمی است

تأکید تهران و کابل بر گسترش همکاری‌ها در بخش نفت و گاز

مصرف برق کشور از ۶۳ هزار مگاوات فراتر رفت

در روز ۲۹ اردیبهشت ماه در بورس انرژی ایران رقم خورد؛
ثبت ارزش ۳۱ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه

هشدار به پرمصرف‌ها؛ قبض‌ برق تا ۴۰ درصد گران‌تر می‌شود

در بیست‌وهشتمین روز اردیبهشت در بورس انرژی ایران رقم خورد؛
ثبت ارزش ۲۱.۷ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه

نرخ سهمیه گازوئیل تغییر نمی‌کند

رمزارزهای غیرقانونی عامل تشدید ناترازی برق

تعرفه‌های تازه؛ خط قرمز دولت برای پرمصرف‌ها

صدور مجوز توزیع بنزین سوپر از هفته آینده در درگاه ملی مجوزها

گازوئیل سه نرخی می‌شود

آغاز نخستین تور رصد و پایش CSR با حضور متخصصان برجسته در شرکت آریا کوپلینگ

در هفته منتهی به ۲۴ اردیبهشت در بورس انرژی ایران رقم خورد؛
ارزش معاملات بورس انرژی به ۷۰ هزار میلیارد رسید

قطعی برق صنایع وضعیت تولید را نگران‌کننده کرد

صادرات ۶۷ میلیارد دلاری نفت‌ و گاز رکورد ۱۳ ساله را شکست

کدام کشور اروپایی پول بیشتری برای گاز پرداخت می‌کند؟

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • RSS
  • آرشیو
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی

تمامی حقوق پایگاه خبری اقتصاد انرژی محفوظ است