با راه اندازی سامانه نوین ارتباط با مشترکان در شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، برای نخستین بار در کشور، حوادث و اتفاقات شبکه به مشترکان از طریق پیامک، اطلاع رسانی خواهد شد.
به گزارش اقتصاد انرژی، حجت مومنی – سرپرست امور هماهنگی و نظارت بر فوریتهای برق شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با هدف تکریم شهروندان و اطلاع رسانی بروز حوادث احتمالی شبکه، متخصصان این شرکت با اجرای برنامهای فشرده، اقدام به جمع آوری و ثبت دادههای مربوط به مشترکان کرده و با طراحی و راه اندازی سامانه ای هوشمند، از این پس در صورت وقوع هرگونه حادثهای که به قطع برق در سطح شبکه فشار متوسط شهر تهران منجر شود، مراتب از طریق پیامک به اطلاع مشترکان ساکن در محدوده وقوع حادثه، خواهد رسید.
وی با بیان این که این طرح نوآورانه که برای نخستین بار در کشور در حوزه برق پایتخت، اجرایی شده است با آگاه سازی مشترکان از علت بروز خاموشی و اعلام حضور گروه های فنی در محل به منظور رفع عیب رخ داده، توانسته است تا حد قابل توجهی تماسهای تلفنی را با مرکز پاسخگویی این شرکت، کاهش و میزان رضایت مندی مشترکان را افزایش دهد تصریح کرد: سامانه مزبور به منظور افزایش تعامل با شهروندان به صورت دوسویه طراحی شده به این معنی که شهروندان علاوه بر دریافت پیامک، قادر به پاسخگویی به پیامک های ارسالی نیز هستند و از این طریق امکان تغییر در اطلاعات پایگاه داده های مشترکان، اصلاح شماره های تلفن همراه و ارزیابی رضایت مشترکان فراهم شده است.
طبق اعلام وزارت نیرو، سرپرست امور هماهنگی و نظارت بر فوریت های برق شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ یادآور شد: پیامک ارسالی حاوی لینکی است که از طریق آن، مشترکان می توانند با دریافت و نصب نرم افزار “برق من” از اطلاعات بیشتر و خدمات گسترده غیرحضوری در حوزه برق بهره مند شوند.