به گزارش اقتصادانرژی به نقل از خبرگزاری دانشجو، اتصال بازار عرضه به تقاضا یکی از مهمترین الزاماتی است که می تواند به جهش تولید و ترغیب بازار داخلی به خرید محصولات ایرانساخت منجر شود.
این اتصال نقطه عطف بازارسازی برای محصولاتی است که در مرز دانش تولید میشوند و میتوانند نیاز داخلی را پاسخ دهند. در واقع برای جهش تولید بومی بازیگران زیادی وجود دارند که مهمترین آنها تولیدکنندگان و خریداران محصولات هستند و اتصال آنها به یکدیگر یک ضرورت ملی است.
یکی از حوزههای فناورانهای که با کمک شرکتهای دانشبنیان در مسیر توسعه یافتگی قرار گرفته، صنعت پتروشیمی است. این حوزه با تلاش ۱۴۷ شرکت فعال در این حوزه و عرضه ۲۷۹ محصول فناورانه میتواند گامهای بزرگی برای بومی شدن بردارد.
به همین دلیل اتصال این تولیدات به صنایع مختلفی که از این محصولات استفاده میکنند به کمک شبکه فن بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری میسر شده است و این شبکه با معرفی این محصولات؛ به یاری تولیدکنندگان و متقاضیان این محصولات آمده است.
محصولاتی ایران ساخت که با دانش و تخصص بومی و توسط شرکتهای دانش بنیان به تولید رسیدهاند و صنایع به کمک آنها به نیازهای خود پاسخ دادهاند. تولیداتی که با قیمتی ارزانتر به دست مشتری میرسند و دیگر چالشهای خرید از بازار خارجی را هم ندارند.
محصولاتی، چون «پمپ گریز از مرکز نفتی و غیر نفتی»، «سولفور زدایی از مازوت نفت ومیعانات گازی و گازوئیل، پوششهای مقاوم به سایش و خوردگی»، «کامپوزیت نگهداری محلولهای خورنده»، «طراحی و ساخت کیت دوگانه سوز کردن موتور دیزل سنگین»، «ساخت قالب و ماهیچه سرامیکی با تحمل دمای بالا برای ریخته گری به روش قالب گیری سرامیکی»، «کوره عملیات حرارتی بستر سیال با راکتور چندمنظوره تحت اتمسفر کنترل شونده گازی»، «افزودنی روغن موتور و دنده» و غیره از جمله محصولات فناورانهای هستند که با استفاده از دانش و تخصص بومی و به همت شرکتهای دانش بنیان به تولید رسیده است.