به گزارش اقتصادانرژی، به نقل از وزارت نفت، بر اساس تکالیف مندرج در قانون بودجه امسال، وزارت نفت به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شد. این در حالی است که طبق استعلام از سازمان اداری و استخدامی کشور بهعنوان مرجع تعیین اولویت سازمانها و خدمات پرکاربرد، وزارت نفت به لحاظ ماهیت خدمات در حال ارائه، در زمره ۴۰ دستگاه اولویتدار قرار ندارد.
از این رو بهمنظور تمکین به قانون، پرمخاطبترین خدمات این وزارت مربوط به خدمات مشترکان شرکت ملی گاز و خدمات شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی نظیر سامانه ثبتنام تبدیل خودروها به دوگانهسوز (سیانجی)، خدمات مربوط به شرکت ملی صنایع پتروشیمی، همچنین خدمات مربوط به ستاد وزارت نفت بهعنوان نخستین سامانههای وزارت نفت تا پیش از شهریورماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شدند.
دیگر شرکتهای تابع وزارت نفت نیز اقدامهای لازم را در دست اجرا دارند و در مهلت زمانی مقرر و مصوب در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تا پایان امسال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل میشوند.
شایان یادآوری است که شرکتهای زیر مجموعه شرکت ملی گاز ایران از جمله شرکت انتقال گاز، شرکت بازرگانی گاز، شرکت پالایشگاه گاز و ستاد شرکت ملی گاز و شرکتهای زیر مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی همچون شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی و ستاد شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی، همچنین شرکتهای زیرمجموعه شرکت ملی نفت از جمله شرکت پایانههای نفتی ایران، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت مهندسی و توسعه نفت، شرکت نفت و گاز پارس، شرکت نفت خزر، شرکت نفت و گاز اروندان، شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، شرکت نفت فلات قاره ایران، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران و شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تاکنون به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شدهاند.