به گزارش اقتصادانرژی، به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، در این نشست که با حضور مشاوران مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در امور اجرایی و مسئول پیگیریهای ویژه، دبیر هیئتمدیره و رؤسای روابط عمومی ستادی و شرکتهای تابعه بهرهبرداری نفت وگاز زاگرس جنوبی، شرق و غرب برگزار شد، ایمان ارجمندراد، سرپرست روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، با اشاره به برنامه و چشمانداز این امور مبنی بر رویدادمحور و آموزشمحور بودن فعالیتهای روابط عمومی اظهار کرد: محور و سیر تحولی روابط عمومی این شرکت و شرکتهای تابعه بر بنیان تعریف و ارائه شاخص از فعالیتها و گزارش از کارکرد و پیشرفت طرحها و پروژهها در قالب گزارشهای خبری، فیلم، کلیپهای تصویری و تولید محتوا و استفاده از ظرفیتهای رسانههای خبری و صدا و سیما خواهد بود.
وی افزود: با توجه به پیچیدگی و سختیهای بسیار در حوزه صنعت نفت و شرایط کاری همکاران در مناطق عملیاتی بایستی محور فعالیتها به سمت و سویی رود تا مردم شریف کشور ایران از فعالیت فرزندان خود در عرصه تولید نفت و گاز شناخت بیشتری پیدا کنند، همچنین زحمات و تلاشهای بیشائبه آنها نیز دیده شود تا به بخشی از رسالت روابط عمومی در قبال همکاران پرداخته شود.
مشاور مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با تبیین جایگاه ویژه این شرکت در تأمین سبد انرژی کشور تصریح کرد: شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بهعنوان دومین شرکت تولید کننده گاز جایگاه ویژهای در تأمین سبد انرژی کشور به خود اختصاص داده است که پس از معرفی گستره وسیع جفرافیایی و مناطق زیر پوشش آن، در گام دیگر لازم است با فرهنگسازی در حوزه مصرف انرژی به دیگر رسالت ساختاری روابط عمومی جامه عمل پوشانده شود؛ همچنین با توجه به اینکه صنعت نفت با مخاطرههای کاری بالایی روبرو است، مقوله ایمنی و صیانت از نیروی انسانی بهعنوان مهمترین سرمایه سازمان و حفاظت از تأسیسات نفتی و گازی از دیگر شاخصهای کارکردی روابط عمومی در بعد معرفی این مخاطرهها و آگاهی بخشی در این رابطه است.
ارجمندراد درباره جایگاه آموزش نیروی انسانی روابط عمومی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سازمانهای پیشرو، نیروی انسانی از جایگاه ویژهای برخوردار است، برای بهروز نگهداشتن کارکنان و ایجاد انگیزه بیشتر کاری نیازمند آموزشهای ضمن خدمت برای همکاران هستیم و همه تلاش خود را برای رفع موانع و ایجاد شرایط استفاده بهینه آنها از آموزشهای کارآمد خواهیم کرد.
وی با اشاره به نوع فعالیت روابط عمومیها به ساختار ضعیف سازمانی آن اشاره کرد و گفت: ساختار سازمانی روابط عمومیها جایگاه شایسته خود را با توجه به نوع کار و فعالیت آن دارا نیست و یک موضوع لازم وضروری است که در قبال زحمتهای همکاران ساختار مناسب آنها تعریف شود و الزامهای قانونی آن پیگیری شود تا صورت اجرایی به خود بگیرد.
بر اساس این گزارش در این نشست، علی سلمانیپور، مشاور مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در امور اجرایی و مسئول پیگیریهای ویژه، به اهمیت نیروهای خلاق در روابط عمومیها پرداخت و تصریح کرد: فعالیت در واحدهای روابط عمومی مستلزم بینش وسیع، شناخت و دانش گسترده از تحولات روز و جامعهشناسی و روانشناسی انسانها است و شاخصهایی چون سعه صدر و صبوری از دیگر صفات شاغلان در این عرصه بهشمار میرود.
وی با بیان جایگاه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در تأمین گازمصرفی کشور و نقش تولیدی و توسعه آن به گستره جغرافیایی و فرهنگی خاص این شرکت اشاره و تصریح کرد: شرکت نفت مناطق مرکزی ایران جایگاه ویژهای در تولید و توسعه انرژی کشور به خود اختصاص داده است و جایگاه جغرافیایی آن در گستره ایران اسلامی، تنوع اقلیمی و فرهنگی آن، میطلبد که برنامهریزی منسجم فرهنگی از جانب روابط عمومی برای این موضوع انجام شود تا متناسب با هرحوزه فرهنگی و جغرافیایی همکاری شایستهای با تصمیمگیران جوامع پیرامونی خود داشته باشند.
مشاور مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بر لزوم توجه به نقطه نظرها و استفاده از ایده کارکنان در هر جایگاه سازمان و نقش روابط عمومی در دستیابی و اجرای این نقش درون سازمانی برای تعامل بیشتر تأکید و تصریح کرد: مجموعه روابط عمومی میتواند اطلاعرسانی را در دو بخش درون سازمانی و تشکیل جلسههای توجیهی برای نیروهای درون سازمانی در دو سطح مدیران و کارکنان برگزار نماید تا بتواند بههدف خود که همان استفاده از ایدهها و نظرات کارشناسان و مدیران همسو با شکوفایی سازمان دست یابد.
در این نشست رؤسای روابط عمومی شرکتهای تابعه بهرهداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، شرق و غرب بهبیان مسائل و مشکلات و ظرفیتهای روابط عمومی متبوع خویش در همگامی با سیاستهای جدید کاری روابط عمومی و بررسی رفع تنگناها و خلاهای قانونی در مواردی که باعث نقص در حرکت این واحد میشود، پرداختند.