اقتصاد انرژی

صفحه ما در رسانه های اجتماعی

چهارشنبه 19 آذر 1404
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
خانه انرژی های نو
https://eghtesadenergyonline.ir/?p=24916

شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با ترک مناقصه محصول خود را ارائه کنند

8 دی 1401 ساعت 10:40
دانش بنیان

ترک مناقصات برای حمایت از محصولات دانش‌بنیانی که برای بار اول طراحی و تولید می‌شود از ملزومات رفع موانع برای تولیدات دانش بنیان‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش اقتصادانرژی و به نقل از خبرگزاری آنا، یکی از مشکلاتی که شرکت‌های دانش‌بنیان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند عدم حمایت و خریداری محصولات آن‌ها توسط خریداران و جامعه هدف است که علاوه بر فرهنگ سازی برای خرید محصول داخلی مستلزم بازاریابی بهتر محصولات توسط بازاریابان شرکت هاست. همچنین از سوی دیگر با رفع موانعی همچون قرار گرفتن در مناقصات برای محصولات باراول می‌توان قدم بزرگی در راستای حمایت از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان برداشت.

در همین راستا به سراغ محمد حسین بهشتی سرپرست سابق معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری رفتیم. وی در گفتگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا با اشاره به اهمیت بازارسازی برای محصولات دانش‌بنیان گفت: بازاریابی و فروش بحث جدی در هرکار و خصوصا در حوزه دانش بنیان محسوب می‌شود. اگر شرکت‌های دانش‌بنیان تصور کنند که با گرفتن مجوز‌های لازم و انجام کار‌های فنی کار تمام شده، اینطور نیست و این تنها ۳۰ در صد کار محسوب می‌شود و بخش اصلی و مهم بحث بازاریابی و فروش است که هر شرکت باید به طور جدی موضوع بازاریابی را در دستور کار قرار دهد و پیگیری کند.

بهشتی ادامه داد: مثلا یکی از راه‌هایی که شرکت‌های دانش‌بنیان برای معرفی محصول خود باید به کاربگیرند این است که محصول را توسط بازاریابان بین مشتری‌ها و جامعه هدف توزیع کنند و آن‌ها درباره‌ی چگونگی کیفیت محصول بازخورد بدهند که اگر ایراد یا مشکلی وجود داشت رفع کنند، تا بدین صورت بتوانند محصول را ارتقاء دهند. همچنین از سویی با تقویت بخش بازاریابی ابتدا مشتری‌های بالقوه شناسایی شوند و سپس با دادن نمونه و مشخصات فنی و حتی گاهی با قراردادن محصول در اختیار آن‌ها محصول خود را معرفی کنند. در مجموع پروسه جذب مشتری جزء فرایند‌های سخت و زمان بر محسوب می‌شود که شرکت‌ها با تلاش و صبر می‌توانند به نتیجه مطلوب خود برسند. همچنین از سوی دیگر اگر شرکتی توانایی تولید محصولی را برای بار اول دارد و خریدارهم برای آن محصول وجود دارد با استعلام از معاونت علمی می‌تواند ترک مناقصه کند و محصول خود را ارائه دهد.

وی در ادامه درباره بحث ترک مناقصات برای محصول بار اول گفت: اگر شرکتی توانایی ساخت محصول را دارد و با اعلام نیاز از طرف خریدار شرکت شروع به ساخت محصول می‌کند و معاونت علمی با بررسی و تایید شرکت و محصول و در نظرگرفتن اینکه محصول برای باراول تهیه شده باشد مورد تایید قرار می‌دهد و بعد از آن خریدار بدون مناقصه می‌تواند خرید خود را انجام دهد و قرارداد ببندد. چون با تایید معاونت علمی ترک مناقصه صورت گرفته است دیگر مشکلی برای دستگاه دولتی به دلیل عدم برقرای مناقصه پیش نمی‌آید.

 

برچسب: ترک مناقصاتدانش بنیانشرکت های فناور

مطالب مرتبط

واردات آب و بارورسازی ابر‌ها در دستور کار وزارت نیرو!
اسلایدر

واردات آب و بارورسازی ابر‌ها در دستور کار وزارت نیرو!

توسط عاطفه دهقان
12 آذر 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین به نقل از  شهرآرانیوز، عباس علی آبادی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب ایران در...

رشد ۱۲ درصدی ارز آوری صنعت پتروشیمی
اسلایدر

افزایش ظرفیت تولید در پتروشیمی بیستون

توسط عاطفه دهقان
12 آذر 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین با توجه به رشد تقاضا برای مواد شوینده در بازار داخلی و صادراتی، شرکت پتروشیمی...

نوشته بعدی
مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

آرشیو
بنزین؛ جایی که ناترازی، نشانه‌ای از غفلت استراتژیک شد
برق قاچاق برای استخراج‌کنندگان، خاموشی برای مصرف‌کنندگان؛ دلایل ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۴
سند ملی راهبرد انرژی؛ از سیاست‌گذاری کلی تا چالش‌های عملیاتی

آخرین اخبار

واردات آب و بارورسازی ابر‌ها در دستور کار وزارت نیرو!

افزایش ظرفیت تولید در پتروشیمی بیستون

آغاز به کار بیست و یکمین نمایشگاه صنعت آب از فردا

موفقیت دانش‌بنیان‌ها در طراحی و ساخت سامانه‌های پیشرفته کمک‌ناوبری دریایی

نیمی از واحدهای نیروگاه شهید رجایی در دست تعمیر است

روزانه حدود ۵۳ میلیون لیتر بنزین با کارت اضطراری جایگاه‌ها توزیع می‌شود

افزایش ۹ میلیون لیتری مجموع تولید بنزین و نفت‌گاز

ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور به ۳۱۰۰ مگاوات می‌رسد

پتروشیمی جم موفق به اخذ مجوز رسمی ارائه خدمات درمانی از وزارت بهداشت شد

ایران؛ هاب هوشمند تجارت پتروشیمی منطقه

تعمیرات اساسی پالایشگاه تهران

پیش‌بینی تداوم رشد تقاضای جهانی نفت و گاز تا ۲۰۵۰

فولاد مبارکه به دنبال تولید صادرات‌محور

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران آغاز شد

ظرفیت برداشت گاز غنی فاز ۱۴ پارس جنوبی افزایش یافت

تأمین گاز صنایع و نیروگاه‌ها بدون محدودیت

صادرات محصولات نانو به ۶۳ کشور دنیا

فعالیت 5000 نیروگاه خورشیدی در خراسان رضوی

ارزش مبادلات ابزارهای مالی ۴۸۴ درصد رشد کرد

فراخوان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای جذب شرکت‌های دانش‌بنیان

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • RSS
  • آرشیو
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی

تمامی حقوق پایگاه خبری اقتصاد انرژی محفوظ است