اقتصاد انرژی

صفحه ما در رسانه های اجتماعی

یکشنبه 2 شهریور 1404
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
خانه انرژی های نو
https://eghtesadenergyonline.ir/?p=29204

الزام هیات منابع هوایی کالیفرنیا به استفاده از کامیون‌های برقی

9 اردیبهشت 1402 ساعت 15:34
کامیون دیزلی

رگولاتورهای کالیفرنیا به ممنوعیت فروش کامیون‌های دیزلی بزرگ جدید تا سال ۲۰۳۶، رای دادند و همه کامیون‌ها را ملزم می‌کنند تا سال ۲۰۴۲، آلایندگی صفر داشته باشند.

به گزارش اقتصادانرژی و به نقل از ایسنا، لایحه هیات منابع هوایی کالیفرنیا به اتفاق آرا، مقررات ناوگان‌های پاک پیشرفته را تصویب کرد که دومین مقررات کامیون‌های پاک این ایالت و نخستین مقررات در جهان است که کامیون‌های تجاری جدید شامل کامیون‌های حمل زباله، تحویل کالا و سایر کامیون‌های سنگین و نیمه سنگین را ملزم می‌کند برقی شوند.

حامیان این مقررات می‌گویند این الزام، سلامت عمومی در جوامع حاشیه نشینی که هوای آلوده را تحمل می‌کنند را بهبود خواهد بخشید و همزمان، پیامدهای تغییرات اقلیمی را خنثی می‌کند. برآورد می‌شود این مقررات با جلوگیری از پیامدهای سلامت و مرگ ناشی از آلایندگی دیزل، منافع سلامت عمومی به ارزش ۲۶.۵ میلیارد دلار در کالیفرنیا به همراه می‌آورد.

کامیون‌های سنگین تنها یک سوم از اکسید نیتروژن و بیش از یک چهارم از ذرات آلاینده ریز سوخت دیزل را منتشر می‌کنند. در حالی که کامیون‌های سنگین و نیمه سنگین تنها ۱۰ درصد از خودروها در جاده های کالیفرنیا را تشکیل می‌دهند، ۲۵ درصد از گازهای گلخانه ای حمل و نقل را منتشر می‌کنند.

برخی از کامیون سازان بزرگ آمریکا و گروه‌های لابی آنها به شدت مخالفت این مقررات بوده و استدلال کرده بودند که الزامات مذکور، پرهزینه هستند زیرا مدل‌های برقی، گرانتر از کامیون‌های دیزلی هستند. تبدیل کامیون‌های بزرگ به مدل‌های برقی به دلیل اندازه و وزن آنها، گرانتر از خودروهای کوچکتر خواهد بود.

صنعت خودروسازی اعلام کرد با توجه به فقدان زیرساخت شارژ خودروی برقی و فضای موجود در بنادر، مهلت تعیین شده، غیرواقع گرایانه است.

طبق مقررات جدید، شرکتهایی که ۵۰ کامیون یا بیشتر دارند، باید ناوگان خود را به مدل‌های برقی یا هیدروژنی تبدیل کنند و تا سال ۲۰۴۲، به آلایندگی صفر برسند.

زودترین مهلت برای کامیون‌های مخصوص بارگیری در بنادر تعیین شده است که باید تا سال ۲۰۳۵ به مدل‌های برقی تبدیل شوند و فروش مدل‌های جدید آنها که در سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود، باید آلایندگی صفر داشته باشد. خودروهای حمل زباله و اتوبوس‌های مدارس هم باید تا سال ۲۰۲۷ آلایندگی صفر داشته باشند.

کالیفرنیا به دنبال معافیت‌هایی از قانون هوای پاک بود تا استانداردهای سخت گیرانه‌تری نسبت به دولت فدرال برای کامیون‌های سنگین وضع کند. قوانین سخت گیرانه‌تر این ایالت، پیامدهایی فراتر از کالیفرنیا خواهد داشت که اختیارات قابل توجهی روی صنعت خودروی آمریکا دارد و می‌تواند زمینه را برای این که ایالتهای دیگر اقدام مشابهی را دنبال کنند، هموار کند.

به عنوان مثال، نیویورک، نیوجرسی، واشنگتن، اورگون، ماساچوست، ورمونت و کلرادو مقررات کامیون‌های پاک پیشرفته کالیفرنیا را تصویب کرده اند.

بر اساس گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌سی، این ایالت دستیابی به انرژی تجدیدپذیر ۱۰۰ درصدی تا سال ۲۰۴۵ را هدف گذاری کرده است و سال گذشته اعلام کرد فروش خودروهای بنزینی جدید از سال ۲۰۳۵ به بعد ممنوع خواهد شد. مقررات جدید یک روز پس از آن تصویب شد که کالیفرنیا یک مقررات تاریخی را برای محدود کردن آلایندگی قطارهای دیزلی تصویب کرد.

برچسب: آلایندگی دیزلشارژ خودروی برقیقانون هوای پاک

مطالب مرتبط

10 برابر شدن قیمت برق و گاز حتمی است
نفت و گاز

10 برابر شدن قیمت برق و گاز حتمی است

توسط Dr.ehsan poori
30 اردیبهشت 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین رفتار ما این است که انرژی را زیاد مصرف می کنیم و تنها کشوری هستیم...

مصرف برق کشور از ۶۳ هزار مگاوات فراتر رفت
آب و برق

مصرف برق کشور از ۶۳ هزار مگاوات فراتر رفت

توسط Dr.ehsan poori
30 اردیبهشت 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین مصرف برق کشور روز گذشته در ساعت ۱۲ و ۲۱ دقیقه به ۶۳ هزار و...

نوشته بعدی
مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

آرشیو
بنزین؛ جایی که ناترازی، نشانه‌ای از غفلت استراتژیک شد
برق قاچاق برای استخراج‌کنندگان، خاموشی برای مصرف‌کنندگان؛ دلایل ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۴
سند ملی راهبرد انرژی؛ از سیاست‌گذاری کلی تا چالش‌های عملیاتی

آخرین اخبار

بررسی انواع سامانه‌های گرمایشی فضای باز و صنعتی؛ بخاری برقی تابشی و گرمایش تابشی گرماتاب

طلای 18 عیار زیر ذره‌بین/بازگشت قیمت طلا به کانال 6.400.000 میلیون تومان

وزارت راه در حال بررسی پیشنهاد افزایش قیمت بلیت قطار

زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد

بزرگترین قرارداد زندگی عارف آقاسی!

حذف کارت سوخت تکذیب شد

قالیباف همچنان رئیس مجلس ماند

پست جنجالی رونالدو اینترنت را منفجر کرد!

صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان در انتظار مصوبه مجلس

بنزین روی کارت بانکی؛ گام اول برای اصلاح بزرگ

ثبت روزانه ۱۶ هزار قرارداد رایگان در سامانه خودنویس

ایران در رده هفتم فوتبال باشگاهی بانوان آسیا

وزیر صمت: دولت سهام خودروسازان را واگذار می‌کند

جزئیات تازه از مرگ خواهران بلاگر

ابطال تصمیم وزارت اقتصاد درباره سقف کارت به کارت

همۀ مادران روستاییِ دارای ۳ فرزند و بیشتر امسال رایگان بیمه می‌شوند

مشکل نرم‌افزاری «برق من» رفع شد

وزیر نیرو: ماینرها را جریمه می‌کنیم اما پول جریمه را با ماینینگ در می‌آورند/سرعت رشد مصرف بسیار بیشتر از رشد تولید شده

اظهارنظر دبیر کانون صرافان ارز درباره قیمت دلار

تذکر دیوان عدالت اداری درباره وام مسکن مجردها

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • RSS
  • آرشیو
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی

تمامی حقوق پایگاه خبری اقتصاد انرژی محفوظ است