اقتصاد انرژی

صفحه ما در رسانه های اجتماعی

سه‌شنبه 22 مهر 1404
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
خانه انرژی های نو
https://eghtesadenergyonline.ir/?p=29204

الزام هیات منابع هوایی کالیفرنیا به استفاده از کامیون‌های برقی

9 اردیبهشت 1402 ساعت 15:34
کامیون دیزلی

رگولاتورهای کالیفرنیا به ممنوعیت فروش کامیون‌های دیزلی بزرگ جدید تا سال ۲۰۳۶، رای دادند و همه کامیون‌ها را ملزم می‌کنند تا سال ۲۰۴۲، آلایندگی صفر داشته باشند.

به گزارش اقتصادانرژی و به نقل از ایسنا، لایحه هیات منابع هوایی کالیفرنیا به اتفاق آرا، مقررات ناوگان‌های پاک پیشرفته را تصویب کرد که دومین مقررات کامیون‌های پاک این ایالت و نخستین مقررات در جهان است که کامیون‌های تجاری جدید شامل کامیون‌های حمل زباله، تحویل کالا و سایر کامیون‌های سنگین و نیمه سنگین را ملزم می‌کند برقی شوند.

حامیان این مقررات می‌گویند این الزام، سلامت عمومی در جوامع حاشیه نشینی که هوای آلوده را تحمل می‌کنند را بهبود خواهد بخشید و همزمان، پیامدهای تغییرات اقلیمی را خنثی می‌کند. برآورد می‌شود این مقررات با جلوگیری از پیامدهای سلامت و مرگ ناشی از آلایندگی دیزل، منافع سلامت عمومی به ارزش ۲۶.۵ میلیارد دلار در کالیفرنیا به همراه می‌آورد.

کامیون‌های سنگین تنها یک سوم از اکسید نیتروژن و بیش از یک چهارم از ذرات آلاینده ریز سوخت دیزل را منتشر می‌کنند. در حالی که کامیون‌های سنگین و نیمه سنگین تنها ۱۰ درصد از خودروها در جاده های کالیفرنیا را تشکیل می‌دهند، ۲۵ درصد از گازهای گلخانه ای حمل و نقل را منتشر می‌کنند.

برخی از کامیون سازان بزرگ آمریکا و گروه‌های لابی آنها به شدت مخالفت این مقررات بوده و استدلال کرده بودند که الزامات مذکور، پرهزینه هستند زیرا مدل‌های برقی، گرانتر از کامیون‌های دیزلی هستند. تبدیل کامیون‌های بزرگ به مدل‌های برقی به دلیل اندازه و وزن آنها، گرانتر از خودروهای کوچکتر خواهد بود.

صنعت خودروسازی اعلام کرد با توجه به فقدان زیرساخت شارژ خودروی برقی و فضای موجود در بنادر، مهلت تعیین شده، غیرواقع گرایانه است.

طبق مقررات جدید، شرکتهایی که ۵۰ کامیون یا بیشتر دارند، باید ناوگان خود را به مدل‌های برقی یا هیدروژنی تبدیل کنند و تا سال ۲۰۴۲، به آلایندگی صفر برسند.

زودترین مهلت برای کامیون‌های مخصوص بارگیری در بنادر تعیین شده است که باید تا سال ۲۰۳۵ به مدل‌های برقی تبدیل شوند و فروش مدل‌های جدید آنها که در سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود، باید آلایندگی صفر داشته باشد. خودروهای حمل زباله و اتوبوس‌های مدارس هم باید تا سال ۲۰۲۷ آلایندگی صفر داشته باشند.

کالیفرنیا به دنبال معافیت‌هایی از قانون هوای پاک بود تا استانداردهای سخت گیرانه‌تری نسبت به دولت فدرال برای کامیون‌های سنگین وضع کند. قوانین سخت گیرانه‌تر این ایالت، پیامدهایی فراتر از کالیفرنیا خواهد داشت که اختیارات قابل توجهی روی صنعت خودروی آمریکا دارد و می‌تواند زمینه را برای این که ایالتهای دیگر اقدام مشابهی را دنبال کنند، هموار کند.

به عنوان مثال، نیویورک، نیوجرسی، واشنگتن، اورگون، ماساچوست، ورمونت و کلرادو مقررات کامیون‌های پاک پیشرفته کالیفرنیا را تصویب کرده اند.

بر اساس گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌سی، این ایالت دستیابی به انرژی تجدیدپذیر ۱۰۰ درصدی تا سال ۲۰۴۵ را هدف گذاری کرده است و سال گذشته اعلام کرد فروش خودروهای بنزینی جدید از سال ۲۰۳۵ به بعد ممنوع خواهد شد. مقررات جدید یک روز پس از آن تصویب شد که کالیفرنیا یک مقررات تاریخی را برای محدود کردن آلایندگی قطارهای دیزلی تصویب کرد.

برچسب: آلایندگی دیزلشارژ خودروی برقیقانون هوای پاک

مطالب مرتبط

نوسان انرژی/ سقوط غم‌انگیز صادرکننده بزرگ به دنیای واردات
اسلایدر

واردات نفت چین در سپتامبر ۳.۹ درصد افزایش یافت

توسط عاطفه دهقان
21 مهر 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین به نقل از مدار اقتصادی، واردات نفت خام چین در ماه سپتامبر با رشد ۳.۹...

۹ اقدام ایران در میدان مشترک پارس جنوبی
نفت و گاز

آماده‌باش پارس جنوبی برای عبور از سرما

توسط عاطفه دهقان
21 مهر 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین میدان گازی پارس جنوبی به‌عنوان بزرگ‌ترین میدان گازی مشترک جهان، نقشی راهبردی در تأمین انرژی...

نوشته بعدی
مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

آرشیو
بنزین؛ جایی که ناترازی، نشانه‌ای از غفلت استراتژیک شد
برق قاچاق برای استخراج‌کنندگان، خاموشی برای مصرف‌کنندگان؛ دلایل ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۴
سند ملی راهبرد انرژی؛ از سیاست‌گذاری کلی تا چالش‌های عملیاتی

آخرین اخبار

واردات نفت چین در سپتامبر ۳.۹ درصد افزایش یافت

آماده‌باش پارس جنوبی برای عبور از سرما

رشد تولید و رکوردشکنی در صادرات نفت

خورشید و باد رکورد تاریخی تولید برق جهانی را شکستند

بورس انرژی در نیمه مهر میزبان کدام عرضه‌ها می‌شود؟

ادامه روند افزایشی قیمت نفت

بورس انرژی ایران در چهاردهم مهر میزبان عرضه گسترده متانول و گاز مایع

تصمیم اوپک، نفت را گران کرد

رونق عرضه‌های صادراتی در دومین روز کاری هفته

سرمایه‌گذاری هلدینگ خلیج‌فارس در آزمایشگاه هوش مصنوعی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی

آیا قیمت تیرآهن باز هم صعودی شد؟ گزارش روزانه از روند بازار و پیش‌بینی قیمت

بذرهای دانش‌بنیان سیب زمینی، رقیبی جدی برای نمونه‌های خارجی

صنعت گاز با آمادگی کامل وارد فصل سرد می‌شود

۱۶۰ مگاوات به تولید برق کشور اضافه شد

اعلام فهرست اقلام فناورانه راهبردی

یک فناوری نوین برای پیشگیری از قطع برق و گاز

وزیر نیرو از بارورسازی ابرها در پاییز امسال خبر داد

فروش محصولات پتروشیمی شازند پنج درصد افزایش یافت

افزایش ۱۱ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق تا تابستان آینده

معامله بیش از ۵۷ تراوات‌ساعت برق در بورس انرژی از ابتدای امسال

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • RSS
  • آرشیو
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی

تمامی حقوق پایگاه خبری اقتصاد انرژی محفوظ است