اقتصاد انرژی

صفحه ما در رسانه های اجتماعی

جمعه 14 آذر 1404
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
خانه انرژی های نو
https://eghtesadenergyonline.ir/?p=29204

الزام هیات منابع هوایی کالیفرنیا به استفاده از کامیون‌های برقی

9 اردیبهشت 1402 ساعت 15:34
کامیون دیزلی

رگولاتورهای کالیفرنیا به ممنوعیت فروش کامیون‌های دیزلی بزرگ جدید تا سال ۲۰۳۶، رای دادند و همه کامیون‌ها را ملزم می‌کنند تا سال ۲۰۴۲، آلایندگی صفر داشته باشند.

به گزارش اقتصادانرژی و به نقل از ایسنا، لایحه هیات منابع هوایی کالیفرنیا به اتفاق آرا، مقررات ناوگان‌های پاک پیشرفته را تصویب کرد که دومین مقررات کامیون‌های پاک این ایالت و نخستین مقررات در جهان است که کامیون‌های تجاری جدید شامل کامیون‌های حمل زباله، تحویل کالا و سایر کامیون‌های سنگین و نیمه سنگین را ملزم می‌کند برقی شوند.

حامیان این مقررات می‌گویند این الزام، سلامت عمومی در جوامع حاشیه نشینی که هوای آلوده را تحمل می‌کنند را بهبود خواهد بخشید و همزمان، پیامدهای تغییرات اقلیمی را خنثی می‌کند. برآورد می‌شود این مقررات با جلوگیری از پیامدهای سلامت و مرگ ناشی از آلایندگی دیزل، منافع سلامت عمومی به ارزش ۲۶.۵ میلیارد دلار در کالیفرنیا به همراه می‌آورد.

کامیون‌های سنگین تنها یک سوم از اکسید نیتروژن و بیش از یک چهارم از ذرات آلاینده ریز سوخت دیزل را منتشر می‌کنند. در حالی که کامیون‌های سنگین و نیمه سنگین تنها ۱۰ درصد از خودروها در جاده های کالیفرنیا را تشکیل می‌دهند، ۲۵ درصد از گازهای گلخانه ای حمل و نقل را منتشر می‌کنند.

برخی از کامیون سازان بزرگ آمریکا و گروه‌های لابی آنها به شدت مخالفت این مقررات بوده و استدلال کرده بودند که الزامات مذکور، پرهزینه هستند زیرا مدل‌های برقی، گرانتر از کامیون‌های دیزلی هستند. تبدیل کامیون‌های بزرگ به مدل‌های برقی به دلیل اندازه و وزن آنها، گرانتر از خودروهای کوچکتر خواهد بود.

صنعت خودروسازی اعلام کرد با توجه به فقدان زیرساخت شارژ خودروی برقی و فضای موجود در بنادر، مهلت تعیین شده، غیرواقع گرایانه است.

طبق مقررات جدید، شرکتهایی که ۵۰ کامیون یا بیشتر دارند، باید ناوگان خود را به مدل‌های برقی یا هیدروژنی تبدیل کنند و تا سال ۲۰۴۲، به آلایندگی صفر برسند.

زودترین مهلت برای کامیون‌های مخصوص بارگیری در بنادر تعیین شده است که باید تا سال ۲۰۳۵ به مدل‌های برقی تبدیل شوند و فروش مدل‌های جدید آنها که در سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود، باید آلایندگی صفر داشته باشد. خودروهای حمل زباله و اتوبوس‌های مدارس هم باید تا سال ۲۰۲۷ آلایندگی صفر داشته باشند.

کالیفرنیا به دنبال معافیت‌هایی از قانون هوای پاک بود تا استانداردهای سخت گیرانه‌تری نسبت به دولت فدرال برای کامیون‌های سنگین وضع کند. قوانین سخت گیرانه‌تر این ایالت، پیامدهایی فراتر از کالیفرنیا خواهد داشت که اختیارات قابل توجهی روی صنعت خودروی آمریکا دارد و می‌تواند زمینه را برای این که ایالتهای دیگر اقدام مشابهی را دنبال کنند، هموار کند.

به عنوان مثال، نیویورک، نیوجرسی، واشنگتن، اورگون، ماساچوست، ورمونت و کلرادو مقررات کامیون‌های پاک پیشرفته کالیفرنیا را تصویب کرده اند.

بر اساس گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌سی، این ایالت دستیابی به انرژی تجدیدپذیر ۱۰۰ درصدی تا سال ۲۰۴۵ را هدف گذاری کرده است و سال گذشته اعلام کرد فروش خودروهای بنزینی جدید از سال ۲۰۳۵ به بعد ممنوع خواهد شد. مقررات جدید یک روز پس از آن تصویب شد که کالیفرنیا یک مقررات تاریخی را برای محدود کردن آلایندگی قطارهای دیزلی تصویب کرد.

برچسب: آلایندگی دیزلشارژ خودروی برقیقانون هوای پاک

مطالب مرتبط

واردات آب و بارورسازی ابر‌ها در دستور کار وزارت نیرو!
اسلایدر

واردات آب و بارورسازی ابر‌ها در دستور کار وزارت نیرو!

توسط عاطفه دهقان
12 آذر 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین به نقل از  شهرآرانیوز، عباس علی آبادی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب ایران در...

رشد ۱۲ درصدی ارز آوری صنعت پتروشیمی
اسلایدر

افزایش ظرفیت تولید در پتروشیمی بیستون

توسط عاطفه دهقان
12 آذر 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین با توجه به رشد تقاضا برای مواد شوینده در بازار داخلی و صادراتی، شرکت پتروشیمی...

نوشته بعدی
مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

آرشیو
بنزین؛ جایی که ناترازی، نشانه‌ای از غفلت استراتژیک شد
برق قاچاق برای استخراج‌کنندگان، خاموشی برای مصرف‌کنندگان؛ دلایل ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۴
سند ملی راهبرد انرژی؛ از سیاست‌گذاری کلی تا چالش‌های عملیاتی

آخرین اخبار

واردات آب و بارورسازی ابر‌ها در دستور کار وزارت نیرو!

افزایش ظرفیت تولید در پتروشیمی بیستون

آغاز به کار بیست و یکمین نمایشگاه صنعت آب از فردا

موفقیت دانش‌بنیان‌ها در طراحی و ساخت سامانه‌های پیشرفته کمک‌ناوبری دریایی

نیمی از واحدهای نیروگاه شهید رجایی در دست تعمیر است

روزانه حدود ۵۳ میلیون لیتر بنزین با کارت اضطراری جایگاه‌ها توزیع می‌شود

افزایش ۹ میلیون لیتری مجموع تولید بنزین و نفت‌گاز

ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور به ۳۱۰۰ مگاوات می‌رسد

پتروشیمی جم موفق به اخذ مجوز رسمی ارائه خدمات درمانی از وزارت بهداشت شد

ایران؛ هاب هوشمند تجارت پتروشیمی منطقه

تعمیرات اساسی پالایشگاه تهران

پیش‌بینی تداوم رشد تقاضای جهانی نفت و گاز تا ۲۰۵۰

فولاد مبارکه به دنبال تولید صادرات‌محور

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران آغاز شد

ظرفیت برداشت گاز غنی فاز ۱۴ پارس جنوبی افزایش یافت

تأمین گاز صنایع و نیروگاه‌ها بدون محدودیت

صادرات محصولات نانو به ۶۳ کشور دنیا

فعالیت 5000 نیروگاه خورشیدی در خراسان رضوی

ارزش مبادلات ابزارهای مالی ۴۸۴ درصد رشد کرد

فراخوان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای جذب شرکت‌های دانش‌بنیان

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • RSS
  • آرشیو
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی

تمامی حقوق پایگاه خبری اقتصاد انرژی محفوظ است