به گزارش اقتصادانرژی و به نقل از روابط عمومي و امور بينالملل پتروشيمي جم؛ استاندارد ISO20000 از شناخته شدهترين استانداردهاي حوزه مديريت خدمات فناوري اطلاعات است و دريافت آن نشان از تعهد پتروشيمي جم در حفظ استانداردهاي جهاني در ارائه خدمات دارد.
مدير فناوري اطلاعات پتروشيمي جم در این باره گفت: «تمديد مستمر اين گواهينامه، نشان از بهبود مستمر چرخه حيات سرويسهاي مستقر در فناوري اطلاعات دارد كه با همّت تيم متخصص واحد فناوري اطلاعات و حمايتهاي مديريت ارشد حاصل شده است.»
يوسف نيكاختر ادامه داد: «پتروشیمی جم با درک اهمیت فناوری اطلاعات به عنوان یک فناوری راهبردی و توانمندساز در راستای کسب ارزشهای حاصل از سرمایهگذاریهای این حوزه و با تکیه بر توانمندی، خلاقیت و تلاش کارکنان خود، ارائه محصولات و خدمات فناوری اطلاعات نوین با کیفیت و مقرون به صرفه در سال 1397 اقدام به استقرار سیستم مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (ITSM) مبتنی بر ITIL نمود.»
وی تشريح كرد: «با توجه به پوشش و گستردگی سرویسهای فناوری اطلاعات در واحدهای کسب و کاری پتروشیمی جم در مرحله اول طراحی و پیادهسازی سیستم در قالب 13 فرایند اجرایی شد. این فرایندها در بخشهای مختلف چرخه عمر سرویسهای فناوری اطلاعات در راستای افزایش کیفیت سرویسها و ایجاد سرویسهای همسو با نیازمندیهای کسب و کار نقشآفرینی مینمایند.»
مدير فناوري اطلاعات پتروشيمي جم اظهار کرد: «جهت اجرایی کردن به روشهای توصیه شده در چارچوب ITIL تغییرات ساختاری و زیرساختی جهت نیل به اهداف و چشماندازهای مشخص شده انجام شد كه تلاش جهت دستیابی به رضایتمندی حداکثری کاربران و ذینفعان، افزایش بهرهوری سازمانی به واسطه بهبود سرویسهای موجود و افزایش ضریب نفوذ، و ارائه سرويسهاي فناوري اطلاعات با ROI و ROV مطلوب و منطبق بر اهداف مندرج در توافقنامه سطح سرويس (SLA) برخی از ابن چشماندازها است.»
نيکاختر تاکید کرد: «با توجه به سرعت و پیشرفت دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات، شناسایی تکنولوژیهای متناسب با اهداف کسب و کار برای افزایش توانمندی سازمان، یکی از خواستههای استقرار سیستم مذکور بوده است.»
وی خاطرنشان کرد: «با توجه به اینکه سیستمهای مدیریتی برای ادامه حیات خود نیازمند مراقبت و بهبود مستمر هستند، واحد فناوري اطلاعات پتروشيمي جم اقدام به استقرار استاندارد ISO20000 متناسب با فرایندهای توصیه شده این استاندارد کرده که برای اولین بار در اسفند 1398 مورد ممیزی قرار گرفت و حاصل آن، موفقیت در دریافت گواهینامه ISO20000 بود. این ممیزی به طور سالیانه برای اطمینان از تداوم توصیههای استاندارد در سازمان برگزار میگردد و در طی این سالها واحد فناوری اطلاعات پتروشیمی جم، موفق به تمدید گواهینامه شده است.»
مدير فناوري اطلاعات پتروشيمي جم متناسبسازی سازمان فناوری اطلاعات با توصیههای استاندارد Axelos، استقرار فرایندهای ITSM و ارائه خدمات مبتنی بر چرخه ارزش و حیات سرویس، دریافت گواهینامه بینالمللی ISO20000، استقرار نرمافزار مدیریت خدمات فناوری اطلاعات Manage Engine، و راهاندازی سامانه 124 برای ارائه سرویس مبتنی بر SLA به کاربران را برخی از دستاوردهای حاصل از استقرار سیستم مدیریت خدمات فناوری اطلاعات دانست.