اقتصاد انرژی

صفحه ما در رسانه های اجتماعی

جمعه 2 خرداد 1404
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
خانه بازار انرژی
https://eghtesadenergyonline.ir/?p=30549

مذاکرات ایران و ترکمنستان برای توسعه حمل‌ونقل ریلی

9 خرداد 1402 ساعت 12:33
مذاکرات ایران و ترکمنستان برای توسعه حمل‌ونقل ریلی

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر بهینه‌سازی مصرف سوخت با توسعه حمل‌ونقل ریلی در کشور، از مذاکرات ایران و ترکمنستان برای توسعه حمل‌ونقل ریلی خبر داد.

به گزارش اقتصادانرژی، به نقل از وزارت نفت میعاد صالحی امروز (سه‌شنبه، نهم خردادماه) در آئین امضای موافقت‌نامه توسعه ریلی بین شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه حوزه حمل‌ونقل ریلی در اسناد بالادستی مورد توجه مقام‌های کشور قرار گرفته است، اظهار کرد: این توافق‌نامه به رشد تأمین ناوگان و توسعه زیرساخت‌های ریلی منجر می‌شود و امیدوارم این اتفاق سرآغاز جهش و توسعه حمل‌ونقل ریلی باشد.

وی با بیان اینکه در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب به اولویت توسعه ناوگان ریلی تأکید شده است، گفت: براساس برنامه ششم توسعه کشور، یک درصد از درآمد دولت از نفت در صندوق توسعه ملی، باید به توسعه حمل‌ونقل ریلی اختصاص می‌یافت.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه بر این اساس باید ۷,۷۰۰ میلیارد تومان به این موضوع اختصاص پیدا می‌کرد، افزود: امیدواریم با حمایت رئیس‌جمهوری، معاون اول رئیس‌جمهوری و وزرای نفت و راه‌وشهرسازی در دولت سیزدهم این سرمایه‌گذاری محقق شود.

صالحی با بیان اینکه ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید به‌صراحت برای صرفه‌جویی مصرف سوخت تأکید دارد، ادامه داد: حمل‌ونقل ریلی، حمل‌ونقلی ایمن و باصرفه به همراه کاهش مصرف سوخت و حفظ محیط زیست است، اما در سال‌های پیش اولویت به جاده داده شده بود که پرمخاطره است و کشته‌های تصادفات جاده‌ای بسیار بالا است.

وی تصریح کرد: کاهش مصرف سوخت از موضوع‌های مهم است و اگر بتوانیم حمل‌ونقل ریلی را توسعه دهیم مصرف سوخت بهینه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران همچینین با اشاره به اینکه یکی از موضوع‌های مهم، بحث ترانزیت است که در اسناد بالادستی آمده و مورد تأکید رهبر انقلاب نیز بوده است، افزود: این مهم با توسعه خطوط ریلی قابل دسترسی است.

صالحی تأکید کرد: مسیر سرخس تا بندرعباس ۱۶۱۰ کیلومتر است که به‌طور متوسط ۴۰ تا ۵۰ دلار به ازای هر تن ترانزیت ریلی درآمد برای کشور دارد و حدود هفت لیتر گازوئیل مصرف می‌شود، در حالی که در حوزه جاده اگر همین بار جابه‌جا شود، درآمد همان ۴۰ دلار است، اما سوختی که مصرف می‌شود به ازای هر تن در جاده ۶۰ لیتر برآورد می‌شود.

وی به مذاکرات بین ایران و ترکمنستان برای افزایش ترانزیت هم اشاره کرد و گفت: ۵۰۰ واگن قطار بین ایران و ترکمنستان برای تبادل بین دو کشور افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: مهمترین مرز متصل ما مرز سرخس است که تلاش کردیم این مرز را از تک‌محصولی بودن جدا کنیم و دیگر محصولات را از کشورهای آسیای میانه و روسیه تبادل خواهد شد.

برچسب: ایران و ترکمنستانترانزیت ریلیمصرف سوخت

مطالب مرتبط

حرکت سایپایدک در مسیر تحقق فروش ۲۷ همت خدمات و قطعات در سال جاری
بازار انرژی

حرکت سایپایدک در مسیر تحقق فروش ۲۷ همت خدمات و قطعات در سال جاری

توسط Dr.ehsan poori
31 اردیبهشت 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین محمدحسن جبلی جوان، مدیرعامل شرکت سایپایدک، از هدف‌گذاری فروش ۲۷ هزار میلیارد تومانی قطعات و...

تقسیم سود ۲۰ هزار و ۴۰۰ ریالی در مجمع جم‌پیلن/ رکورد تولید فروش در سال ۱۴۰۳ شکسته شد
بازار انرژی

تقسیم سود ۲۰ هزار و ۴۰۰ ریالی در مجمع جم‌پیلن/ رکورد تولید فروش در سال ۱۴۰۳ شکسته شد

توسط Dr.ehsan poori
30 اردیبهشت 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین به گزارش روابط عمومی جم‌پیلن، حسین بارگاهی مدیر عامل شرکت ، با اشاره به کسب...

نوشته بعدی
مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

آرشیو
بنزین؛ جایی که ناترازی، نشانه‌ای از غفلت استراتژیک شد
برق قاچاق برای استخراج‌کنندگان، خاموشی برای مصرف‌کنندگان؛ دلایل ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۴
سند ملی راهبرد انرژی؛ از سیاست‌گذاری کلی تا چالش‌های عملیاتی

آخرین اخبار

سبحانی‌فر: هرچه سریع‌تر رفع فیلترینگ باید به سرانجام برسد/ خیلی از مشکلات ما در برخی از شبکه‌های داخلی به علت آی‌پی فیلترشکن ها است

اولین واکنش سیدورف به حضور در استقلال

در راستای ارتقای خدمات پس از فروش و مقابله با قطعات تقلبی انجام می‌شود؛
حرکت سایپایدک در مسیر تحقق فروش ۲۷ همت خدمات و قطعات در سال جاری

اولین گام بانک‌ها به سوی مسئولیت اجتماعی در حوزه سلامت

تقسیم سود ۲۰ هزار و ۴۰۰ ریالی در مجمع جم‌پیلن/ رکورد تولید فروش در سال ۱۴۰۳ شکسته شد

عملیات اجرایی واحد خالص سازی جم‌پیلن آغاز شد/ افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت تولید

10 برابر شدن قیمت برق و گاز حتمی است

تأکید تهران و کابل بر گسترش همکاری‌ها در بخش نفت و گاز

مصرف برق کشور از ۶۳ هزار مگاوات فراتر رفت

در روز ۲۹ اردیبهشت ماه در بورس انرژی ایران رقم خورد؛
ثبت ارزش ۳۱ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه

هشدار به پرمصرف‌ها؛ قبض‌ برق تا ۴۰ درصد گران‌تر می‌شود

در بیست‌وهشتمین روز اردیبهشت در بورس انرژی ایران رقم خورد؛
ثبت ارزش ۲۱.۷ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه

نرخ سهمیه گازوئیل تغییر نمی‌کند

رمزارزهای غیرقانونی عامل تشدید ناترازی برق

تعرفه‌های تازه؛ خط قرمز دولت برای پرمصرف‌ها

صدور مجوز توزیع بنزین سوپر از هفته آینده در درگاه ملی مجوزها

گازوئیل سه نرخی می‌شود

آغاز نخستین تور رصد و پایش CSR با حضور متخصصان برجسته در شرکت آریا کوپلینگ

در هفته منتهی به ۲۴ اردیبهشت در بورس انرژی ایران رقم خورد؛
ارزش معاملات بورس انرژی به ۷۰ هزار میلیارد رسید

قطعی برق صنایع وضعیت تولید را نگران‌کننده کرد

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • RSS
  • آرشیو
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی

تمامی حقوق پایگاه خبری اقتصاد انرژی محفوظ است