به گزارش اقتصاد انرژی به نقل از شانا
علی فروزنده (چهارشنبه، ۲۹ شهریورماه) در نشست رؤسای روابط عمومیهای صنعت گاز در محل ستاد شرکت ملی گاز ایران گفت: شرکت ملی گاز ایران مهمترین لبه درگیری صنعت نفت با مردم است و این سبب میشود درک کارکنان شرکت ملی گاز از جامعه واقعبینانه باشد.
وی تصریح کرد: صنعت نفت و گاز مهمترین داراییهای ملی ایران شناخته میشود و بخش عمده درآمدهای ارزی کشور از این صنعت است و بخش عظیمی از صنایع کشور به برکت این انرژی ارزان در بازارهای جهانی رقابتپذیر است.
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت ادامه داد: افزون بر آن صنعت نفت بزرگترین بازار محصولات و تجهیزات صنعتی کشور بهشمار میآید و بعضی از برآوردها نشان میدهد سالانه ۶ میلیارد دلار سفارشگذاری در صنعت نفت و گاز کشور انجام میشود و رشد و حرکت صنعت گاز به رشد صنعتی کشور منجر میشود.
فروزنده با اشاره به گازرسانی به دورافتادهترین نقاط کشور گفت: این اتفاق خدمتی بینظیر است و ایران دومین دارنده منابع گاز، سومین تولیدکننده و چهارمین مصرفکننده گاز در جهان بهشمار میآید.
وی گفت: تصویر جامعه از صنعت نفت با واقعیت آن تفاوت بسیاری دارد و یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی اصلاح این تصویر اشتباه است.
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با بیان اینکه ظرفیتهای بسیار عالی و جذابی در صنعت گاز وجود دارد، تصریح کرد: کشف استعدادها بسیار اهمیت دارد، تأثیر این استعداد و ظرفیتها در ابتکارهایی که از سوی همکاران ارائه شده، نمایان است. سازماندهی استعدادها و اتفاقات و اقدامات انجام شده راهبردی ملی است که در روابط عمومی شرکت ملی گاز پیادهسازی شده است.
فروزنده ضمن تشکر از اصحاب رسانه صنعت نفت گفت: روابط عمومی صنعت نفت، مسئولیت بسیار سنگینی را بهعهده دارد و باید تصویر درستی از زحمات و تلاشهای کارکنان این صنعت برای مردم به نمایش بگذارد.
وی افزود: این نشست طوفان فکری غیرمستقیم برای یافتن روشهای نو بهمنظور روایت است و لازمه نخست این روایت داشتن ذهنیت کامل از موضوع و توسعه آن است تا سرانجام در اختیار ذینفعان قرار گیرد.
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت اظهار کرد: روابط عمومی تنظیمکننده رابطه همه ذینفعان سازمان با خود سازمان است که از کارکنان خود تا جوامع محلی و ملی را در برمیگیرد و این اقدامها سبب میشود شرکت ملی گاز ایران بهعنوان رهبر در جامعه محلی ایفای نقش کند.