به گزارش اقتصاد انرژی و به نقل از نفت ما ،
بخش نامه شرکت فرآورده های نفتی در خصوص استفاده از نیروی آموزش دیده برای هر سکوی جایگاه سی ان جی باعث شد برخی از این سکوها در شهرستان گناباد تعطیل شوند.
حرکت به سمت گازسوز کردن خودروها طی چند سال اخیر به دلیل مشکلات آلودگی هوا و مشکلات بحرانهای نفتی شتاب بیشتری گرفته ولی این موضوع نیازمند تامین زیرساختهایی برای رغبت مردم از آن است. موضوع گاز سوز کردن خودروها برای اولین بار در سال 1366 در مشهد و با تعداد محدودی خودرو اجرایی شد و پس از آن آرام آرام اوج گرفت.
محمدی از شهروندان گنابادی اظهارداشت: برای استفاده از گاز به پمپهای سی ان جی سطح شهر مراجعه کردم که یکی از پمپها تعطیل و دیگری تنها یک نازل آن کار میکرد.
وی ادامه داد: برای وقت مردم باید احترام قائل باشند و نباید برای یک گاز خودرو در سطح شهر از این جایگاه به آن جایگاه تردد کرد.
نعمتی دیگر شهروند گنابادی نیز ظهارداشت: تعطیلی مراکز سی ان جی زیاد است و شهروندان درگیر این موضوع شده اند و باید مسئولین برنامه ریزی بهتری در این خصوص داشته باشند.
وی ادامه داد: زمانی که مردم را به سمت استفاده از گاز سوق میدهند باید زیرساخت آن را هم آماده کنند وگرنه مردم استقبالی نخواهند کرد و باز هم از همان بنزین استفاده میکنند.
در سطح شهر گناباد سه جایگاه سی ان جی قرار دارد که روزانه مورد استفاده شهروندان قرار میگیرد، شرکت فرآورده های نفتی نیز اعلام کرده تامین گاز با این شرکت بوده و زیر ساختها توسط بهره بردار مدیریت میشود. سه جایگاه سی ان جی در شهر گناباد متعلق به شهرداری گناباد بوده در همین راستا به سراغ شهردار گناباد برای این موضوع رفتیم.
مهران حسین زاده، شهردار گناباد اظهارداشت: موضوع امنیت در پمپهای سی ان جی از اهمیت بالایی برخوردار است و در همین راستا به صورت متناوب سرویسهای دوره ای در این جایگاه ها صورت میگیرد تا از حوادث احتمالی جلوگیری شود.
وی ادامه داد: در برخی موارد جایگاه های سی ان جی با مشکلات فنی روبه رو میشوند که با توجه به حضور تیم فنی و تعمیرات در خارج شهرستان باید هماهنگی صورت گرفته تا در محل حاضر شوند که این موضوع زمان بر است.
بخشنامهای که در شهرستانها نمیتوان اجرایی کرد
شهردار گناباد در خصوص کمبود نیرو در جایگاههای سی ان جی نیز بیان کرد: براساس بخشنامه شرکت پخش فرآورده های نفتی باید در جایگاههای سی ان جی برای هر سکو از نیروهای آموزش دیده استفاده شود.
وی ادامه داد: این بخشنامه در شهرستانهای کوچک مانند گناباد نمی تواند کارایی داشته باشد چرا که به عنوان مثال در یک جایگاه 4نازل داریم که برای هر 8ساعت یک نیرو لازم است ، برای 3شیفت کاری یعنی 12 نیرو و یک نیروی فنی تا تمامی نازلها فعال باشد.
شهردار گناباد با اشاره به اینکه یک جایگاه در شهر گناباد طی ماه گذشته 18 میلیون تومان کسری درآمد داشته ادامه داد: شهرداری این امکان را ندارد برای 13 نفر حقوق پرداخت کند در حالیکه این جایگاه میزان فروش پایینی یا زیان ده می باشد پس سعی میکند جایگاه را فعال نگه داشته ولی با تعداد نیروی کمتر استفاده کند.
حسینزاده خاطرنشان کرد: از آنجایی که عواقب هرگونه اتفاق و یا مشکل در جایگاه با بهره بردار است پس به این سمت میرویم که نازلهای کمتری با توجه به کمبود درآمد فعال داشته باشیم.
وی با بیان این که مدت زمان توقف در جایگاههای سی ان جی در گناباد حدود 5 دقیقه است عنوان داشت: این بخشنامه باید برای شهرهای کوچک اصلاح شود تا قابلیت اجرایی داشته باشد که بعنوان مثال برای هر دو نازل یک نیرو یا به میزان هر 100 کیلو مصرف یک نیرو تا بتوان همه نازلها را فعال کرد.
منبع: تسنیم
حرکت به سمت گازسوز کردن خودروها طی چند سال اخیر به دلیل مشکلات آلودگی هوا و مشکلات بحرانهای نفتی شتاب بیشتری گرفته ولی این موضوع نیازمند تامین زیرساختهایی برای رغبت مردم از آن است. موضوع گاز سوز کردن خودروها برای اولین بار در سال 1366 در مشهد و با تعداد محدودی خودرو اجرایی شد و پس از آن آرام آرام اوج گرفت.
محمدی از شهروندان گنابادی اظهارداشت: برای استفاده از گاز به پمپهای سی ان جی سطح شهر مراجعه کردم که یکی از پمپها تعطیل و دیگری تنها یک نازل آن کار میکرد.
وی ادامه داد: برای وقت مردم باید احترام قائل باشند و نباید برای یک گاز خودرو در سطح شهر از این جایگاه به آن جایگاه تردد کرد.
نعمتی دیگر شهروند گنابادی نیز ظهارداشت: تعطیلی مراکز سی ان جی زیاد است و شهروندان درگیر این موضوع شده اند و باید مسئولین برنامه ریزی بهتری در این خصوص داشته باشند.
وی ادامه داد: زمانی که مردم را به سمت استفاده از گاز سوق میدهند باید زیرساخت آن را هم آماده کنند وگرنه مردم استقبالی نخواهند کرد و باز هم از همان بنزین استفاده میکنند.
در سطح شهر گناباد سه جایگاه سی ان جی قرار دارد که روزانه مورد استفاده شهروندان قرار میگیرد، شرکت فرآورده های نفتی نیز اعلام کرده تامین گاز با این شرکت بوده و زیر ساختها توسط بهره بردار مدیریت میشود. سه جایگاه سی ان جی در شهر گناباد متعلق به شهرداری گناباد بوده در همین راستا به سراغ شهردار گناباد برای این موضوع رفتیم.
مهران حسین زاده، شهردار گناباد اظهارداشت: موضوع امنیت در پمپهای سی ان جی از اهمیت بالایی برخوردار است و در همین راستا به صورت متناوب سرویسهای دوره ای در این جایگاه ها صورت میگیرد تا از حوادث احتمالی جلوگیری شود.
وی ادامه داد: در برخی موارد جایگاه های سی ان جی با مشکلات فنی روبه رو میشوند که با توجه به حضور تیم فنی و تعمیرات در خارج شهرستان باید هماهنگی صورت گرفته تا در محل حاضر شوند که این موضوع زمان بر است.
بخشنامهای که در شهرستانها نمیتوان اجرایی کرد
شهردار گناباد در خصوص کمبود نیرو در جایگاههای سی ان جی نیز بیان کرد: براساس بخشنامه شرکت پخش فرآورده های نفتی باید در جایگاههای سی ان جی برای هر سکو از نیروهای آموزش دیده استفاده شود.
وی ادامه داد: این بخشنامه در شهرستانهای کوچک مانند گناباد نمی تواند کارایی داشته باشد چرا که به عنوان مثال در یک جایگاه 4نازل داریم که برای هر 8ساعت یک نیرو لازم است ، برای 3شیفت کاری یعنی 12 نیرو و یک نیروی فنی تا تمامی نازلها فعال باشد.
شهردار گناباد با اشاره به اینکه یک جایگاه در شهر گناباد طی ماه گذشته 18 میلیون تومان کسری درآمد داشته ادامه داد: شهرداری این امکان را ندارد برای 13 نفر حقوق پرداخت کند در حالیکه این جایگاه میزان فروش پایینی یا زیان ده می باشد پس سعی میکند جایگاه را فعال نگه داشته ولی با تعداد نیروی کمتر استفاده کند.
حسینزاده خاطرنشان کرد: از آنجایی که عواقب هرگونه اتفاق و یا مشکل در جایگاه با بهره بردار است پس به این سمت میرویم که نازلهای کمتری با توجه به کمبود درآمد فعال داشته باشیم.
وی با بیان این که مدت زمان توقف در جایگاههای سی ان جی در گناباد حدود 5 دقیقه است عنوان داشت: این بخشنامه باید برای شهرهای کوچک اصلاح شود تا قابلیت اجرایی داشته باشد که بعنوان مثال برای هر دو نازل یک نیرو یا به میزان هر 100 کیلو مصرف یک نیرو تا بتوان همه نازلها را فعال کرد.
منبع: تسنیم