اقتصاد انرژی

صفحه ما در رسانه های اجتماعی

یکشنبه 25 آبان 1404
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
خانه انرژی های نو
https://eghtesadenergyonline.ir/?p=47290

ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه خودروهای برقی به‌کارگیری شود

6 آذر 1402 ساعت 15:26
ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه خودروهای برقی به‌کارگیری شود

پژوهشگر موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی گفت که با توجه به ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی کشور و نیز فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این عرصه، جهت‌دهی سرمایه‌ها باید به سمت توسعه فناوری و ارتقای بهره‌وری انرژی خودروهای الکتریکی به‌عنوان یکی از ابزارهای اصلی در توسعه خودروهای برقی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش اقتصاد انرژی به نقل از خبرگزاری ایرنا :

«رضا احمدی» امروز (دوشنبه)  درباره وضعیت خودروهای برقی اظهار داشت: در کشور چین درباره ارتقای بهره‌وری انرژی و دستیابی به انرژی پایدار، سیاست‌هایی نظیر توسعه باتری‌های خودروهای برقی، شبکه‌های هوشمند، منابع انرژی تجدیدپذیر و پلتفرم‌های همگرا بین بخش‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، برق و خودرو دنبال می‌شود. از این رو باید با توجه به ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این عرصه، در راستای توسعه فناوری و ارتقای بهره‌وری انرژی خودروهای برقی گام برداشت.

وی افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که چین برای توسعه خودروهای برقی انجام داد، همگرا کردن ذینفعان این صنعت به‌منظور کاهش اصطکاک‌های درونی و افزایش هم افزایی میان فعالیت های آنها بود. با توجه به تعدد این ذی‌نفعان در کشور (وزارت نیرو، وزارت نفت، وزارت صنعت، معدن تجارت، وزارت کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت راه و شهرسازی، شهرداری‌ها، شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز، شرکت های دانش بنیان و غیره) ضروری است سند توسعه این صنعت از طریق همگرایی و هم افزایی از طریق ذینفعان پیگیری شود.

پژوهشگر موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی با اشاره به سیاست‌های تنظیم‌گرانه و مشوق‌های تسهیلگرانه چین در توسعه خودروهای برقی، گفت: چین از کشورهای پیشتاز در تولید و به‌کارگیری خودروهای برقی است، به‌طوری که نزدیک به ۶۰ درصد تولید و ۵۰ درصد به‌کارگیری خودروهای برقی را داراست.

احمدی بیان‌داشت: روند توسعه چین در این صنعت به سیاست های برنامه پنچ ساله دهم این کشور (۲۰۰۶ – ۲۰۰۱) بر می‌گردد که نخستین برنامه‌ای بود که ایجاد پلتفرم‌های همگرا برای فناوری‌های مربوط به خودروهای برقی (موتور، باتری و سیستم انتقال قدرت) را توصیه کرد و در ادامه طی روندی ۱۵ ساله، فعالیت‌های مرتبط در قالب انواع مختلفی از سیاست‌های تنظیم گرانه و مشوق‌های تسهیل گرانه ادامه یافت.

170761763

 

170761766

وی با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های خودروهای برقی، عنوان‌کرد: در چین به‌منظور توسعه زیرساخت‌های خودروهای الکتریکی، از سیاست‌هایی نظیر اعطای یارانه برای ساخت ایستگاه‌های شارژ، ایجاد دسترسی اختصاصی به خودروهای برقی در فضای پارکینگ‌های عمومی، ایجاد خطوط انحصاری برای عبور این خودروها و استفاده از اطلاعات آمایش سرزمین (مکان‌یابی) برای تخصیص فضاها به‌منظور ایجاد مراکز و نقاط شارژ خودروهای برقی استفاده شده است. بر این اساس، توسعه زیرساخت‌های خودروهای الکتریکی، به‌عنوان یکی از پیش‌نیازهای اساسی توسعه خودروهای برقی در کشور باید مورد نظر قرار گیرد.

پژوهشگر موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی خاطرنشان‌کرد: در کشور چین، با هدف دستیابی به مصرف پایدار، از سیاست‌هایی نظیر اعطای یارانه برای خرید وسایل نقلیه برقی، معافیت از مالیات دارایی، حذف عوارض، بازرسی فنی رایگان خودروهای برقی، ارائه تخفیف‌های بیمه‌ای، حذف محدودیت‌های رفت و آمد و غیره استفاده شده است. در این راستا، یکی از الزامات اساسی گذار به سمت خودروهای برقی در کشور، توجه به طرف تقاضا و ارائه مشوق‌هایی در این زمینه است.

مطالب مرتبط

ایران؛ هاب هوشمند تجارت پتروشیمی منطقه
پتروشیمی

ایران؛ هاب هوشمند تجارت پتروشیمی منطقه

توسط عاطفه دهقان
25 آبان 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین موقعیت ژئواکونومیک ایران؛ مزیتی بی‌بدیل در اتصال شرق و غرب ایران در مرکز سه مسیر...

بنزین پالایشگاه تهران یورو۵ می‌شودبنزین پالایشگاه تهران یورو۵ می‌شود
اسلایدر

تعمیرات اساسی پالایشگاه تهران

توسط عاطفه دهقان
25 آبان 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین تعمیرات اساسی ۱۴۰۴ پالایشگاه نفت تهران از پنجم آبان به‌مدت ۱۸ روز به اجرا درآمد. این...

نوشته بعدی
مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

آرشیو
بنزین؛ جایی که ناترازی، نشانه‌ای از غفلت استراتژیک شد
برق قاچاق برای استخراج‌کنندگان، خاموشی برای مصرف‌کنندگان؛ دلایل ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۴
سند ملی راهبرد انرژی؛ از سیاست‌گذاری کلی تا چالش‌های عملیاتی

آخرین اخبار

ایران؛ هاب هوشمند تجارت پتروشیمی منطقه

تعمیرات اساسی پالایشگاه تهران

پیش‌بینی تداوم رشد تقاضای جهانی نفت و گاز تا ۲۰۵۰

فولاد مبارکه به دنبال تولید صادرات‌محور

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران آغاز شد

ظرفیت برداشت گاز غنی فاز ۱۴ پارس جنوبی افزایش یافت

تأمین گاز صنایع و نیروگاه‌ها بدون محدودیت

صادرات محصولات نانو به ۶۳ کشور دنیا

فعالیت 5000 نیروگاه خورشیدی در خراسان رضوی

ارزش مبادلات ابزارهای مالی ۴۸۴ درصد رشد کرد

فراخوان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای جذب شرکت‌های دانش‌بنیان

کشاورزی دانش ­بنیان، عامل مهم امنیت ­و بازدارندگی

شرکت های مجاز واردات بنزین سوپر به گمرک معرفی شدند

افزایش سهم صادرات پالایشگاه ستاره خلیج فارس

گسترش همکاری های ایران و ترکمنستان در حوزه برق

اصفهان صدرنشین انرژی پاک شد

21 استان بدون بارندگی؛ جدیدترین آمار وزارت نیرو

بروزرسانی بانک اطلاعاتی سامانه سوخت پس از ۱۸ سال

پایان تعمیرات سکوهای پارس جنوبی

زمان احیای منابع آبی با همکاری مشترک فرا رسیده است

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • RSS
  • آرشیو
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی

تمامی حقوق پایگاه خبری اقتصاد انرژی محفوظ است