حمید رضا سعادت گفت: شاخص موفقیت در پیش بینی نیاز مصرف، معیاری برای سنجش عملکرد شرکتهای خریدار در زمینه پیش بینی است و نشان می دهد که چند درصد از هزینه های شرکتها از محل مبلغ تشویق جبران شده یا به دلیل عدم پیش بینی درست، هزینه آنان افزایش یافته است.
وی ادامه داد: بر این اساس شرکت برق منطقهای یزد در شاخص مذکور موفق به کسب رتبه دوم کشوری در سال 1399 در بین شرکت های برق منطقه ای کشور شد و این رتبه در سال های 1400 و 1401 به جایگاه نخست ارتقاء یافت.
سعادت همچنین اظهار داشت: وجود صنایع متعدد فولادی در استان یزد، عامل نوسانات شدید بار الکتریکی مصرفی استان است که پیش بینی نیاز مصرف را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهد و پیش بینی دقیق نیاز مصرف در این شرایط، سخت تر و نیاز به تلاش بیشتری دارد که با این وجود پیگیری ادامه فعالیتهای انجام شده در دفتر بازار برق و اصلاحات انجام شده موجب بهبود عملکرد این شاخص در امر پیش بینی نیاز مصرف شده است.