اقتصاد انرژی

صفحه ما در رسانه های اجتماعی

دوشنبه 26 آبان 1404
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
خانه انرژی های نو
https://eghtesadenergyonline.ir/?p=50330

رقابت دانش‌بنیان‌ها برای جذب سرمایه ۱۵ میلیاردتومانی در مسابقه تلویزیونی شکوفا

4 دی 1402 ساعت 16:44
رقابت دانش‌بنیان‌ها برای جذب سرمایه ۱۵ میلیاردتومانی در مسابقه تلویزیونی شکوفا

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با اشاره به طراحی مسابقه بزرگ تلویزیونی «شکوفا» که قرار است سه شرکت فناور برای جذب سرمایه حداکثر ۱۵ میلیاردتومانی با هم رقابت کنند، گفت: هدف از تولید و پخش این مسابقه مستندسازی و شناخت بهتر عموم مردم نسبت به این اکوسیستم و استفاده فناوران از ابزار تأمین مالی جمعی است.

به گزارش آوای اقتصاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا

صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، مسابقه تلویزیونی ۲۶ قسمتی «شکوفا» را برای پخش از ابتدای زمستان ۱۴۰۲ از شبکه یک سیما در دست تهیه و تولید دارد.

در هر قسمت از این برنامه تلوزیونی سه شرکت دانش بنیان، خلاق و یا فناور برای جذب سرمایه حداکثر ۱۵میلیارد تومانی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در نشست مشترک مدیر شبکه یک سیما با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان مهار تورم، رشد تولید اظهار داشت: یکی از مصادیق رشد تولید، شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و در صندوق نوآوری تلاش کردیم به منظور تحقق هر چه بیشتر شعار سال اقدام موثری را برنامه‌ریزی کنیم و با این هدف، مسابقه بزرگ تلویزیونی شکوفا طراحی شده است.

رقابت دانش بنیان ها برای جذب سرمایه ۱۵ میلیاردتومانی در مسابقه تلوزیونی شکوفا

محمدصادق خیاطیان هدف تولید و پخش این مسابقه تلویزیونی را نخست مستندسازی و تبیین حوزه دانش‌بنیان کشور بیان کرد تا از این طریق عموم مردم شناخت بهتری نسبت به این اکوسیستم داشته باشند.

وی افزود: هدف دوم مردمی‌سازی اقتصاد که یکی از مصادیق آن، استفاده از ابزار تأمین مالی جمعی (Crowdfunding) است که ابزار نسبتا جدیدی به شمار می آید و می‌تواند به نوعی به حوزه وقف و نذر (در حوزه علم) بسیار نزدیک باشد و همچنین در ادامه تبیین دستاوردهای کشور است.

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری درباره برگزاری موفق فصل نخست این مسابقه تحت عنوان «کارویا» گفت: طرح‌های شرکت‌های حاضر در فصل دوم این مسابقه یعنی شکوفا توسط کارشناسان بررسی و اصل پول همه سرمایه‌گذاران از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی تضمین شده است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه نوآوری حوزه‌ای پیشرو است که قبل از استانداردها حرکت می‌کند، گفت: امید است با همکاری خوب رسانه ملی بتوان اقدام موثری در حوزه ترویج مردمی‌سازی اقتصاد دانش بنیان رقم زد و شاهد ادامه‌دار بودن این قبیل برنامه ها بود.

«شکوفا» مسابقه‌ای جذاب و متفاوت است

به گزارش صندوق نوآوری و شکوفایی، مدیر شبکه یک سیما نیز اصل برگزاری مسابقه «شکوفا» را جذاب و متفاوت دانست و گفت: برای شناخت ویژگی های این مجموعه بالغ بر ۶۰ مسابقه مشابه بین‌المللی را بررسی کردیم که مسابقه «شکوفا» از حیث نوآور و پیشرو بودن، برنامه متفاوتی با دیگر مسابقات تلویزیونی است.

میثم مرادی بیناباج افزود: ماهیت این مسابقه در حوزه دانش بنیان و اقتصاد است و مشابه آن را تا حدودی با عنوان سرمایه‌گذاری‌ در شبکه‌های مختلف خارجی داریم.

وی یکی از ماموریت‌های شبکه یک سیما را «روایت پیشرفت» در کشور عنوان کرد و گفت: یکی از مصادیق این موضوع، پیشرفت در حوزه دانش بنیان است که در شعار سال گذشته هم از سوی مقام معظم رهبری تاکید جدی شده بود.

رقابت دانش بنیان ها برای جذب سرمایه ۱۵ میلیاردتومانی در مسابقه تلوزیونی شکوفا

مرادی بیناباج در ادامه با بیان اینکه در شبکه یک سیما، ذیل موضوع «دیده‌بانی پیشرفت ایران» به حوزه‌های نوآوری و دانش بنیان می‌پردازیم، ابراز امیدواری کرد که مسابقه تلویزیونی «شکوفا» سطح دیگری از تولید و رقابت را در این شبکه رقم بزند.

وی شبکه یک سیما را یک شبکه عمومی با ماموریت پیوند موضوعات مختلف با مسائل عامه توصیف کرد و افزود: هنگامی برنامه‌ای موفق خواهد بود که مخاطبان شبکه به آن برنامه علاقه‌مندی نشان دهند؛ بنابراین در پایش و غربال طرح‌های دانش بنیان در مسابقه «شکوفا» به دنبال آن بودیم که مردم احساس کنند با سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها علاوه بر کمک به رشد و توسعه کشور، مشکلی از مشکلات روزمره‌شان حل می‌شود.

مدیر شبکه یک سیما درباره پیچیدگی‌های فنی برخی محصولات دانش بنیان معرفی شده در مسابقه تلویزیونی «شکوفا»، افزود: ممکن است برخی از طرح‌ها، تخصصی و یک پله از یک زنجیره‌ باشد، لذا در اینجا قصه‌نویسی و داستان‌پردازی حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: بر این اساس بحث قصه‌پردازی و دراماتیک کردن طرح‌های حاضر در مسابقه که وجهه سرگرمی نیز برای مخاطبان پیدا کند، از نکات مهمی است که باید به آن توجه شود.

مطالب مرتبط

ایران؛ هاب هوشمند تجارت پتروشیمی منطقه
پتروشیمی

ایران؛ هاب هوشمند تجارت پتروشیمی منطقه

توسط عاطفه دهقان
25 آبان 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین موقعیت ژئواکونومیک ایران؛ مزیتی بی‌بدیل در اتصال شرق و غرب ایران در مرکز سه مسیر...

بنزین پالایشگاه تهران یورو۵ می‌شودبنزین پالایشگاه تهران یورو۵ می‌شود
اسلایدر

تعمیرات اساسی پالایشگاه تهران

توسط عاطفه دهقان
25 آبان 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین تعمیرات اساسی ۱۴۰۴ پالایشگاه نفت تهران از پنجم آبان به‌مدت ۱۸ روز به اجرا درآمد. این...

نوشته بعدی
مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

آرشیو
بنزین؛ جایی که ناترازی، نشانه‌ای از غفلت استراتژیک شد
برق قاچاق برای استخراج‌کنندگان، خاموشی برای مصرف‌کنندگان؛ دلایل ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۴
سند ملی راهبرد انرژی؛ از سیاست‌گذاری کلی تا چالش‌های عملیاتی

آخرین اخبار

ایران؛ هاب هوشمند تجارت پتروشیمی منطقه

تعمیرات اساسی پالایشگاه تهران

پیش‌بینی تداوم رشد تقاضای جهانی نفت و گاز تا ۲۰۵۰

فولاد مبارکه به دنبال تولید صادرات‌محور

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران آغاز شد

ظرفیت برداشت گاز غنی فاز ۱۴ پارس جنوبی افزایش یافت

تأمین گاز صنایع و نیروگاه‌ها بدون محدودیت

صادرات محصولات نانو به ۶۳ کشور دنیا

فعالیت 5000 نیروگاه خورشیدی در خراسان رضوی

ارزش مبادلات ابزارهای مالی ۴۸۴ درصد رشد کرد

فراخوان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای جذب شرکت‌های دانش‌بنیان

کشاورزی دانش ­بنیان، عامل مهم امنیت ­و بازدارندگی

شرکت های مجاز واردات بنزین سوپر به گمرک معرفی شدند

افزایش سهم صادرات پالایشگاه ستاره خلیج فارس

گسترش همکاری های ایران و ترکمنستان در حوزه برق

اصفهان صدرنشین انرژی پاک شد

21 استان بدون بارندگی؛ جدیدترین آمار وزارت نیرو

بروزرسانی بانک اطلاعاتی سامانه سوخت پس از ۱۸ سال

پایان تعمیرات سکوهای پارس جنوبی

زمان احیای منابع آبی با همکاری مشترک فرا رسیده است

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • RSS
  • آرشیو
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی

تمامی حقوق پایگاه خبری اقتصاد انرژی محفوظ است