اقتصاد انرژی

صفحه ما در رسانه های اجتماعی

یکشنبه 4 آبان 1404
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
خانه بازار انرژی
https://eghtesadenergyonline.ir/?p=59066

بهترین راه پرداخت قبوض و ارتباط با شرکت مخابرات درگاه ‌های رسمی است

18 اردیبهشت 1403 ساعت 13:27
بهترین راه پرداخت قبوض و ارتباط با شرکت مخابرات درگاه ‌های رسمی است

مشتریان شرکت مخابرات ایران می توانند با استفاده از سامانه تلفنی ۲۰۰۰ ، کددستوری #۲۰۲۰* ویا اپلیکیشن ” مخابرات من” و برخی درگاه های پرداخت دیگر نسبت به دریافت صورتحساب کارکرد هزینه تلفن ثابت مطلع و از همین طریق پرداخت نمایند . که البته بهترین و مطمئن ترین آن درگاه مخابرات من است.

به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه البرز و به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل، اغلب مشتریان آگاه هستند که در صورت دسترسی وب، بهترین روش پرداخت قبوض مختلف تلفن، استفاده از سامانه «مخابرات من»در سایت شرکت و اپلیکیشن Mytci است.
اخیراً مطلبی در سایت تابناک در مورد هزینه‌های قبوض تلفن ثابت در سال ۱۴۰۳ منتشر شده که به‌رغم اینکه بخش‌هایی از آن منطبق با اطلاعات اعلامی شرکت مخابرات است، در بخش‌های مهمی احتمالاً از روی ناآگاهی، مطالب غیرواقعی استفاده شده و همچنین در یک خبر اطلاعی برای تمام مشتریان، از تبلیغ برای یک اپلیکیشن پرداخت استفاده شده که مصداق رپورتاژآگهی و عمل غیرحرفه‌ای برای یک رسانه حرفه‌ای است.
انتشار این مطلب در حالی ست که افزایش هزینه تلفن ثابت کمترین میزان نسبت به تمام خدمات در ۲۰ سال گذشته است، یعنی تعرفه سرویس‌های مخابرات ایران حدود ۲۰ سال ثابت بوده و ازشهریور سال ۱۴۰۱ با تعدیل تعرفه حداقلی تغییر کرد .
نکته مهم در این افزایش حداقلی این است که براساس محاسبات صورت گرفته ، در ازای نگهداری از خطوط محاسبه شده با توجه به تورم دو رقمی سالیان متوالی، بسیار کم و در حد ادامه فعالیت شرکت مخابرات در این تورم و هزینه‌های فزاینده نیست.
نکته بعدی افزایش «حداقلی» تعرفه مخابرات است که بعد از ۲۰ سال، مطابق مصوبه ۳۳۸ سازمان تنظیم مقررات با عنوان دستورالعمل تنظیم هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی مشترکین تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران، هزینه نگهداری و نه تعرفه‌ها، افزایش پیدا کرد. این افزایش بر اساس نفر-ساعت در ازای نگهداری از خطوط محاسبه شده که با توجه به تورم بسیار کم و در حد ادامه فعالیت شرکت مخابرات در این تورم و هزینه‌های فزاینده نیست.
همچنین در ابتدای سال ۱۴۰۳، مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد که روی قبوض محسوس بود، ولی این مبلغی که از مشتریان در ازای مالیات بر ارزش افزوده اخذ می‌شود متعلق به اداره دارایی است و ریالی از آن به مخابرات واریز نمی شود.
مطابق مصوبه ۳۳۸ سازمان تنظیم مقررات (نحوه اجرای دستورالعمل تنظیم هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی مشترکین تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران )، مشتریان تلفن ثابت در تهران ۲۰ هزارتومان ، در مراکز استان‌ها ۱۵ هزارتومان و در سایر نقاط کشور ۱۰ هزارتومان به صورت‌ ماهیانه به مخابرات می پردازند و به جای آن به ترتیب ۴۴۴۴، ۳۳۳۳ و ۲۲۲۲ دقیقه مکالمه رایگان دارند لذا دقایق مکالمه های استانی، بین استانی و تلفن همراه محاسبه و اگر از این مبالغ بیشتر باشد در صورتحساب محاسبه می شود.
هزینه مکالمه در گذشته به ازای هر دقیقه شهری ۴۵ ریال و بین استانی ۳۳۹ ریال بوده است.
در نهایت باید دانست علی رغم تمام زیان های وارده به مخابرات، به علت زیرساختی بودن خدمات آن، مدیران و همکاران شرکت هیچ گاه در مسیر توسعه به نفع بازار پیشران ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور ذره ای تردید به خود راه نداده و علی رغم تمام مشکلات با همکاری نهادهای بالادستی و وزارت ارتباطات، توانسته اند چراغ ارتباطات کشور را روشن نگه دارند.
از رسانه ها نیز انتظار می رود ضمن نشر اطلاعات درست در این زمان‌، موارد مربوط به رپورتاژ آگهی را به هیچ وجه به عنوان خبر یا گزارش خبری منتشر نکنند، زیرا این کار علاوه بر غیرحرفه ای بودن و داشتن مسئولیت قانونی، اعتماد متقابل مردم، سازمان ها و رسانه ها را به یکدیگر کم کرده و انتشار صحیح و شفاف اخبار و دسترسی آزاد به اطلاعات را با مشکل مواجه سازد.

برچسب: شرکت مخابرات

مطالب مرتبط

ثبت‌نام اینترنتی کارت‌های سوخت بنزین نوشماره در حال انجام است
اسلایدر

بروزرسانی بانک اطلاعاتی سامانه سوخت پس از ۱۸ سال

توسط عاطفه دهقان
3 آبان 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین عباس باصفا در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در تشریح روند چگونگی شناسایی بیش از ۵۳۰...

باتری LiFePO4
بازار انرژی

باتری LiFePO4 چیست؟مزایا+نکات+استفاده در ups خانگی

توسط فاطمه کلی پور
27 مهر 1404
0

وقتی شما می‌خواهید از یک سیستم تأمین برق اضطراری یا یک پنل خورشیدی خانگی استفاده کنید، مهم‌ترین عنصر کم‌تر دیده...

نوشته بعدی
مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

آرشیو
بنزین؛ جایی که ناترازی، نشانه‌ای از غفلت استراتژیک شد
برق قاچاق برای استخراج‌کنندگان، خاموشی برای مصرف‌کنندگان؛ دلایل ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۴
سند ملی راهبرد انرژی؛ از سیاست‌گذاری کلی تا چالش‌های عملیاتی

آخرین اخبار

اصفهان صدرنشین انرژی پاک شد

21 استان بدون بارندگی؛ جدیدترین آمار وزارت نیرو

بروزرسانی بانک اطلاعاتی سامانه سوخت پس از ۱۸ سال

پایان تعمیرات سکوهای پارس جنوبی

زمان احیای منابع آبی با همکاری مشترک فرا رسیده است

افزایش ۶۶۵ درصدی سود عملیاتی پتروشیمی شازند

چین از خرید نفت آمریکا خودداری کرد

وزیر نفت به قطر سفر کرد

افزایش برداشت نفت از میدان مشترک یاران

تحریم و جنگ هم حرکت پرشتاب «خلیج‌فارس» را متوقف نکرد

باتری LiFePO4 چیست؟مزایا+نکات+استفاده در ups خانگی

شرکت پارس فنر، واحد تولیدی نمونه ملی استاندارد ایران شد

واردات نفت چین در سپتامبر ۳.۹ درصد افزایش یافت

آماده‌باش پارس جنوبی برای عبور از سرما

رشد تولید و رکوردشکنی در صادرات نفت

خورشید و باد رکورد تاریخی تولید برق جهانی را شکستند

بورس انرژی در نیمه مهر میزبان کدام عرضه‌ها می‌شود؟

ادامه روند افزایشی قیمت نفت

بورس انرژی ایران در چهاردهم مهر میزبان عرضه گسترده متانول و گاز مایع

تصمیم اوپک، نفت را گران کرد

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • RSS
  • آرشیو
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی

تمامی حقوق پایگاه خبری اقتصاد انرژی محفوظ است