اقتصاد انرژی

صفحه ما در رسانه های اجتماعی

پنج‌شنبه 1 خرداد 1404
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
خانه ویژه
https://eghtesadenergyonline.ir/?p=60045

خودروهای هیبریدی؛ کلید حل مشکل ناترازی بنزین در کشور

17 شهریور 1403 ساعت 11:27
خودروهای هیبریدی؛ کلید حل مشکل ناترازی بنزین در کشور

خودروهای هیبریدی؛ کلید حل مشکل ناترازی بنزین در کشور

برای رفع ناترازی بنزین، ضروری است که خودروهای فرسوده از چرخه مصرف خارج شوند و خودروهای جدید با انرژی پاک جایگزین شوند، در حالی که تولید خودروهای هیبریدی به دلیل مشکلات مالی و تحریم‌ها به نظر گزینه بهتری است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد انرژی، در پی افزایش ناترازی بنزین در کشور، بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که روند جهانی به سمت تولید خودروهای با موتورهای پاک، بازدهی بالا و مصرف سوخت پایین پیش رفته است. با این حال، خودروهای تولیدی در کشور با پلتفرم‌های قدیمی و موتورها با آلایندگی بالا روبرو هستند.

یکی از مشکلات عمده افزایش مصرف بنزین، عدم از رده خارج کردن خودروهای فرسوده است. این خودروهای فرسوده و همچنین اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های قدیمی، با وجود واردات خودروهای برقی، به دلیل عدم نوسازی، همچنان بر مصرف بنزین تاثیرگذارند. به منظور کاهش مصرف بنزین و رفع ناترازی، ضروری است که خودروهای فرسوده از چرخه مصرف خارج شوند و به جای آن خودروهای جدید با انرژی پاک به بازار عرضه شوند.

مشکلات مالی مالکان خودروهای فرسوده مانع از تعویض این خودروها با مدل‌های جدید و کم مصرف می‌شود. بنابراین، دولت باید اقداماتی عاجل اتخاذ کند، از جمله ارائه سوبسیدهای دولتی برای تشویق استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی و الزام خودروسازان داخلی به تولید خودروهای کم مصرف.

تولید موتورهای هیبریدی و نصب آن‌ها بر روی خودروها می‌تواند به کاهش مصرف بنزین کمک کند و بخشی از واردات خودروهای سالانه می‌تواند به خودروهای هیبریدی اختصاص یابد. با این حال، تحریم‌ها و عدم برنامه‌ریزی کلان باعث شده است که کشور به پلتفرم‌های خودروهای قدیمی وابسته باقی بماند و پروژه‌های خودروهای برقی تا کنون نتایج ملموسی نداشته است. در شرایط کنونی، تولید خودروهای هیبریدی به نظر می‌رسد گزینه بهتری نسبت به خودروهای برقی برای جایگزینی خودروهای بنزینی با مصرف بالا باشد.

برچسب: بنزینخودرو

مطالب مرتبط

10 برابر شدن قیمت برق و گاز حتمی است
نفت و گاز

10 برابر شدن قیمت برق و گاز حتمی است

توسط زهرا رجایی
30 اردیبهشت 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین رفتار ما این است که انرژی را زیاد مصرف می کنیم و تنها کشوری هستیم...

تأکید تهران و کابل بر گسترش همکاری‌ها در بخش نفت و گاز
اسلایدر

تأکید تهران و کابل بر گسترش همکاری‌ها در بخش نفت و گاز

توسط زهرا رجایی
30 اردیبهشت 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین ﻣﺤﺴﻦ ﭘﺎﮎ‌ﻧﮋﺍﺩ امروز (ﺳﻪ‌ﺷﻨﺒﻪ، ۳۰ اردیبهشت) در دیدار با هدایت‌الله بدری، ﻭﺯﯾﺮ معادن و پترولیوم...

نوشته بعدی
مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

آرشیو
بنزین؛ جایی که ناترازی، نشانه‌ای از غفلت استراتژیک شد
برق قاچاق برای استخراج‌کنندگان، خاموشی برای مصرف‌کنندگان؛ دلایل ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۴
سند ملی راهبرد انرژی؛ از سیاست‌گذاری کلی تا چالش‌های عملیاتی

آخرین اخبار

در راستای ارتقای خدمات پس از فروش و مقابله با قطعات تقلبی انجام می‌شود؛
حرکت سایپایدک در مسیر تحقق فروش ۲۷ همت خدمات و قطعات در سال جاری

اولین گام بانک‌ها به سوی مسئولیت اجتماعی در حوزه سلامت

تقسیم سود ۲۰ هزار و ۴۰۰ ریالی در مجمع جم‌پیلن/ رکورد تولید فروش در سال ۱۴۰۳ شکسته شد

عملیات اجرایی واحد خالص سازی جم‌پیلن آغاز شد/ افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت تولید

10 برابر شدن قیمت برق و گاز حتمی است

تأکید تهران و کابل بر گسترش همکاری‌ها در بخش نفت و گاز

مصرف برق کشور از ۶۳ هزار مگاوات فراتر رفت

در روز ۲۹ اردیبهشت ماه در بورس انرژی ایران رقم خورد؛
ثبت ارزش ۳۱ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه

هشدار به پرمصرف‌ها؛ قبض‌ برق تا ۴۰ درصد گران‌تر می‌شود

در بیست‌وهشتمین روز اردیبهشت در بورس انرژی ایران رقم خورد؛
ثبت ارزش ۲۱.۷ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه

نرخ سهمیه گازوئیل تغییر نمی‌کند

رمزارزهای غیرقانونی عامل تشدید ناترازی برق

تعرفه‌های تازه؛ خط قرمز دولت برای پرمصرف‌ها

صدور مجوز توزیع بنزین سوپر از هفته آینده در درگاه ملی مجوزها

گازوئیل سه نرخی می‌شود

آغاز نخستین تور رصد و پایش CSR با حضور متخصصان برجسته در شرکت آریا کوپلینگ

در هفته منتهی به ۲۴ اردیبهشت در بورس انرژی ایران رقم خورد؛
ارزش معاملات بورس انرژی به ۷۰ هزار میلیارد رسید

قطعی برق صنایع وضعیت تولید را نگران‌کننده کرد

صادرات ۶۷ میلیارد دلاری نفت‌ و گاز رکورد ۱۳ ساله را شکست

کدام کشور اروپایی پول بیشتری برای گاز پرداخت می‌کند؟

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • RSS
  • آرشیو
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی

تمامی حقوق پایگاه خبری اقتصاد انرژی محفوظ است