اقتصاد انرژی

صفحه ما در رسانه های اجتماعی

دوشنبه 16 تیر 1404
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
خانه اسلایدر
https://eghtesadenergyonline.ir/?p=60201

مدیریت ناترازی بنزین با تکیه بر تاکتیک اعطای سهمیه به نفر

15 مهر 1403 ساعت 14:35
مدیریت ناترازی بنزین با تکیه بر تاکتیک اعطای سهمیه به نفر

مدیریت ناترازی بنزین با تکیه بر تاکتیک اعطای سهمیه به نفر

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به تحلیل مشکلات مرتبط با تأمین بنزین و راهکارهای موجود برای مدیریت ناترازی این فرآورده سوختی پرداخت و بر ضرورت اجرای طرح تخصیص بنزین به کد ملی تأکید کرد.

به گزارش اقتصاد انرژی، امیر حیات مقدم، نماینده مردم امیدیه، بندرماهشهر و هندیجان و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره چالش‌های مربوط به تأمین بنزین و طرح‌های پیشنهادی برای مدیریت ناترازی این فرآورده سوختی گفت: «به نظر من، اجرای طرح تخصیص بنزین به افراد به جای افزایش قیمت آن می‌تواند راهکاری مؤثر باشد. این طرح می‌تواند به مدیریت ناترازی بنزین کمک کند و همچنین از طریق تخصیص مشخص، میزان مصرف را کنترل کند.»

حیات مقدم در ادامه با اشاره به مشکلات مربوط به قاچاق بنزین و گازوئیل در کشور گفت: «متأسفانه قاچاق گازوئیل به شدت در کشور رواج دارد و این موضوع نیازمند توجه ویژه‌ای است. برای کنترل ناترازی بنزین، باید به‌طور همزمان بر روی کاهش قاچاق این دو فرآورده سوختی کار کنیم. من نمی‌دانم چرا تاکنون نتوانسته‌ایم به‌طور مؤثر جلوی قاچاق را بگیریم، در حالی که این مسئله یکی از چالش‌های اساسی ما به شمار می‌رود.»

نماینده مردم امیدیه در ادامه افزود: «به هر حال، مدیریت تخصیص بنزین به کد ملی می‌تواند یک راهکار تاکتیکی برای حل مشکلات موجود باشد، اما نباید فراموش کرد که باید روی علل ریشه‌ای قاچاق کار کنیم. اگر نتوانیم جلوی قاچاق را بگیریم، هرگونه برنامه‌ریزی در زمینه تخصیص بنزین نیز به‌تنهایی کافی نخواهد بود.»

امیر حیات مقدم همچنین به بحث یارانه‌های پنهان بنزین اشاره کرد و بیان داشت: «متأسفانه در حال حاضر، یارانه‌های پنهانی که به بنزین اختصاص داده می‌شود، به‌درستی مدیریت نمی‌شود. باید راهکارهایی را در نظر بگیریم که ضمن جلوگیری از قاچاق، یارانه‌ها نیز به‌صورت مؤثر و کارآمد توزیع شوند.»

او در پاسخ به اینکه آیا طرح تخصیص بنزین به کد ملی می‌تواند به‌تنهایی مشکل ناترازی را حل کند، اظهار کرد: «این طرح به‌تنهایی نمی‌تواند مشکل را حل کند، اما می‌تواند به کاهش ناترازی کمک کند. باید از آن به عنوان یک ابزار در کنار دیگر راهکارها استفاده کنیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در حال حاضر یارانه پنهان بنزین به صورت کاملاً نابرابر توزیع شده و تخصیص می‌یابد که این مسئله باید مدیریت شود و جلوی تخصیص بدون حساب و کتاب یارانه انرژی را به این وسیله گرفت تا مردمی که از این یارانه پنهان بنزین استفاده نمی‌کنند هم از آن بهره مند شوند و ترمز مصرف بی محابای گروه‌هایی که از این یارانه بیشتر استفاده می‌کنند هم کشیده شود.

برچسب: بنزینناترازی بنزین

مطالب مرتبط

تأکید تهران و کابل بر گسترش همکاری‌ها در بخش نفت و گاز
اسلایدر

تأکید تهران و کابل بر گسترش همکاری‌ها در بخش نفت و گاز

توسط Dr.ehsan poori
30 اردیبهشت 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین ﻣﺤﺴﻦ ﭘﺎﮎ‌ﻧﮋﺍﺩ امروز (ﺳﻪ‌ﺷﻨﺒﻪ، ۳۰ اردیبهشت) در دیدار با هدایت‌الله بدری، ﻭﺯﯾﺮ معادن و پترولیوم...

هشدار به پرمصرف‌ها؛ قبض‌ برق تا ۴۰ درصد گران‌تر می‌شود
آب و برق

هشدار به پرمصرف‌ها؛ قبض‌ برق تا ۴۰ درصد گران‌تر می‌شود

توسط Dr.ehsan poori
29 اردیبهشت 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین عبدالامیر یاقوتی، در گفت‌وگویی رادیویی با تأکید بر اینکه هنوز جزئیات نهایی‌ نشده، گفت: تغییر...

نوشته بعدی
مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

آرشیو
بنزین؛ جایی که ناترازی، نشانه‌ای از غفلت استراتژیک شد
برق قاچاق برای استخراج‌کنندگان، خاموشی برای مصرف‌کنندگان؛ دلایل ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۴
سند ملی راهبرد انرژی؛ از سیاست‌گذاری کلی تا چالش‌های عملیاتی

آخرین اخبار

طلای 18 عیار زیر ذره‌بین/بازگشت قیمت طلا به کانال 6.400.000 میلیون تومان

وزارت راه در حال بررسی پیشنهاد افزایش قیمت بلیت قطار

زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد

بزرگترین قرارداد زندگی عارف آقاسی!

حذف کارت سوخت تکذیب شد

قالیباف همچنان رئیس مجلس ماند

پست جنجالی رونالدو اینترنت را منفجر کرد!

صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان در انتظار مصوبه مجلس

بنزین روی کارت بانکی؛ گام اول برای اصلاح بزرگ

ثبت روزانه ۱۶ هزار قرارداد رایگان در سامانه خودنویس

ایران در رده هفتم فوتبال باشگاهی بانوان آسیا

وزیر صمت: دولت سهام خودروسازان را واگذار می‌کند

جزئیات تازه از مرگ خواهران بلاگر

ابطال تصمیم وزارت اقتصاد درباره سقف کارت به کارت

همۀ مادران روستاییِ دارای ۳ فرزند و بیشتر امسال رایگان بیمه می‌شوند

مشکل نرم‌افزاری «برق من» رفع شد

وزیر نیرو: ماینرها را جریمه می‌کنیم اما پول جریمه را با ماینینگ در می‌آورند/سرعت رشد مصرف بسیار بیشتر از رشد تولید شده

اظهارنظر دبیر کانون صرافان ارز درباره قیمت دلار

تذکر دیوان عدالت اداری درباره وام مسکن مجردها

سازمان غذا و دارو همکاری داروخانه‌ها با پلتفرم‌های اینترنتی را ممنوع کرد

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • RSS
  • آرشیو
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی

تمامی حقوق پایگاه خبری اقتصاد انرژی محفوظ است