اقتصاد انرژی

صفحه ما در رسانه های اجتماعی

پنج‌شنبه 1 خرداد 1404
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
خانه بازار انرژی
https://eghtesadenergyonline.ir/?p=60454

بنیان دانش پژوهان و مرجان تفرش، پیشگام در مسئولیت اجتماعی تهران

30 آبان 1403 ساعت 09:52
بنیان دانش پژوهان و مرجان تفرش، پیشگام در مسئولیت اجتماعی تهران

بنیان دانش پژوهان و مرجان تفرش، پیشگام در مسئولیت اجتماعی تهرانبنیان دانش پژوهان و مرجان تفرش، پیشگام در مسئولیت اجتماعی تهران

در چهارمین نشست مسئولیت اجتماعی شهر تهران، مدیران شرکت‌های بنیان دانش پژوهان و مرجان تفرش تجربیات خود را در زمینه‌های آب‌شیرین‌کن‌های حرارتی و غشایی، تولید محصولات لبنی سالم و اقدامات اجتماعی همچون حمایت از زنان و کودکان بی‌سرپرست و بازیافت پساب برای تأمین آب مزارع به اشتراک گذاشتند.

به گزارش اقتصاد انرژی، در چهارمین نشست از مجموعه سلسله نشست‌های اشتراک و انتقال تجربه مسئولیت اجتماعی سازمانی شهر تهران که توسط دبیرخانه مسئولیت‌های اجتماعی شهر تهران با حضور دکتر حسین محمودی (مسئول کمیته علمی) و آقای پدرام جدی (معاون راهبري و هماهنگی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و خانم دکتر حلیا سادات حسینی (مدیرکل دفتر ارزیابی اقتصادی، فنی و زیست محیطی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق / ساتبا) به عنوان داوران نشست برگزار شد، مدیران شرکت‌ بنیان دانش پژوهشان و شرکت لبنی مرجان تفرش (کوهپناه) به ارائه اقدامات انجام شده شرکت‌های تحت مسئولیت خود در حیطه مسئولیت‌ اجتماعی پرداختند.

در ابتدای نشست آقای مسعود محمدی از شرکت بنیان دانش پژوهان بیان کردند که این شرکت در حیطه نصب و راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن‌ها و تصفیه آب فعالیت می‌کند. ایشان سپس توضیحات خود را با بیان نحوه عملکرد آب شیرین‌کن‌های حرارتی و غشایی و تفاوت این دو ادامه دادند و بیان کردند که سایز کوچک اب‌شیرین‌کن‌های غشایی برای مصارف خانگی و سایز بزرگ آن مختص صنابع است. این نوع آب شیرین‌‌کن به صورت فیلترینگ عمل کرده و دانش تئوری و اجرایی آن به بالاترین سطح در دنیا رسیده و در ایران هم عمده اب‌شیرین‌کن‌های موجود از این نوع هستند که اصطلاحا به سیستم‌های RO شناخته می‌شوند.

ایشان تاکید کردند که اب‌شیرین‌کن‌های غشایی اگر چه نیاز به دانش فنی بالایی برای نگهداری نداشته و در نتیجه برای نصب و راه‌اندازی توسط افراد جامعه در سطوح مختلف کاربردی‌تر هستند اما عمر مفید کوتاه آنها(حدود ۲۰ تا ۲۵ سال)، در کنار هزینه‌های بالای نگهداری نسبت به آب‌شیرین‌کن‌های حرارتی موجب شده که توجیه اقتصادی کمتری داشته باشند.

از سوی ديگر آب‌شیرین‌کن‌های حرارتی سیستم‌های تصفیه آب به‌روزتری هستند که دانش فنی تئوری آن اگر چه در بسیاری از کشورها موجود است ولی کشورهای اندکی دانش پیاده‌سازی و اجرای آن را دارند و در منطقه خاورمیانه صرفا ایران و رژیم غاصب اسرائیل دارای دانش اجرای این نوع آب‌شیرین‌کن‌ها هستند.

تامین انرژی مورد نیاز آب‌شیرین‌کن‌های حرارتی یا به عبارتی اب‌شیرین‌کن‌های MED در واقع از طریق انرژی‌هایی است که در صنایع مختلفی مانند پتروشیمی، ذوب آهن، فولاد، نفت و مواد غذایی و غیره به صورت بخار آب یا حرارت تلف شده و در صورت عدم استفاده مجدد، نه تنها به تجهیزات خود صنابع بلکه به محیط زیست نیز خسارت قابل توجهی وارد می‌سازد.

در فرآیند آب‌شیرین‌کن‌های حرارتی مواد شیمیایی استفاده نشده و هزینه نگهداری کم‌تری نسبت به آب‌شیرین‌کن‌های غشایی داشته و برای تامین قطعات مورد نیاز این نوع اب‌شیرین‌کن‌ها نیز وابستگی کمتری به خارج کشور وجود دارد. همچنین طول عمر این نوع اب‌شیرین‌کن‌ها بیشتر از اب‌شیرین‌کن‌های غشایی بوده (طول عمر مفید آنها معمولا حدود ۵۰ سال است) و این امر استفاده از آنها را از منظر اقتصادی به‌صرفه‌تر می‌نماید.

ایشان در پایان سخنان خود به طرحی موسوم به ” بُن آب” اشاره کردند که در این طرح شرکت بنیان دانش پژوهشان توانست با همکاری آبفای استان سیستان و بلوچستان و پس از شناسایی ۴۰ روستای دارای مرکزیت، اقدام به احداث و نصب آب‌شیرین‌کن حرارتی کرده و آب شیرین مورد نیاز این روستاها را در محل تامین نماید. تامین اب شیرین تصفیه شده در محل هر روستا موجب عدم نیاز به انتقال آب و در نتیجه کاهش اسیب‌های ناشی از این انتقال شده است.

در ادامه این نشست خانم مژگان تفرش از شرکت لبنی مرجان تفرش (کوهپناه) به بیان تجربیات خود پرداختند. ایشان بیان کردند که این شرکت در سال ۱۳۸۰ و با هدف تولید محصولات لبنی سالم و با کیفیت پا به عرصه گذاشت و توانسته شیرخشک و نشاسته و استارتر و استابلایزر را از فرآیند تولید محصولات لبنی خود حذف کند.

استاندارد پذیری محصولات لبنی و اخذ گواهی ارگانیک جهت تامین محصولات لبنی سالم و با کیفیت و عرضه محصولات در فروشگاه شهروند جهت هم‌افزایی با پایداری شهر تهران از جمله اقدامات این شرکت است.تامین منابع مالی جهت سم‌زدایی شهر تفرش در زمان شیوع بیماری کرونا، حمایت از زنان و کودکان بی‌سرپرست، تهیه جهیزیه برای دختران و حمایت از خانه سالمندان شهر تفرش، تنها بخشی از اقدامات این شرکت در حیطه مسئولیت اجتماعی است. همچنین این کارخانه با بازیافت پساب خود توانسته آب مورد نیاز مزارع یونجه را تامین و خوراک تعداد قابل توجهی دام‌ را تامین نماید.

این کارخانه به عنوان اولین کارخانه‌ای است که با اطمینان از کیفیت محصولات خود، شجاعت ارائه نمونه به مشتریان در محل فروشگاه جهت آزمایش طعم و کیفیت را داشته و ابتدا با شعار “امتحانم کن” و سپس با شعار “با شرافتم کیفیت محصولات را تضمین میکنم”،  اعتماد مشتریان خود را جلب کرده است.

برچسب: عرضه محصولات صنعتیمسئولیت اجتماعیی

مطالب مرتبط

حرکت سایپایدک در مسیر تحقق فروش ۲۷ همت خدمات و قطعات در سال جاری
بازار انرژی

حرکت سایپایدک در مسیر تحقق فروش ۲۷ همت خدمات و قطعات در سال جاری

توسط زهرا رجایی
31 اردیبهشت 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین محمدحسن جبلی جوان، مدیرعامل شرکت سایپایدک، از هدف‌گذاری فروش ۲۷ هزار میلیارد تومانی قطعات و...

اولین گام بانک‌ها به سوی مسئولیت اجتماعی در حوزه سلامت
مسئولیت های اجتماعی

اولین گام بانک‌ها به سوی مسئولیت اجتماعی در حوزه سلامت

توسط زهرا رجایی
31 اردیبهشت 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین دبیرخانه مسئولیت اجتماعی در مدیرسازمانهای مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران در...

نوشته بعدی
مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

آرشیو
بنزین؛ جایی که ناترازی، نشانه‌ای از غفلت استراتژیک شد
برق قاچاق برای استخراج‌کنندگان، خاموشی برای مصرف‌کنندگان؛ دلایل ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۴
سند ملی راهبرد انرژی؛ از سیاست‌گذاری کلی تا چالش‌های عملیاتی

آخرین اخبار

در راستای ارتقای خدمات پس از فروش و مقابله با قطعات تقلبی انجام می‌شود؛
حرکت سایپایدک در مسیر تحقق فروش ۲۷ همت خدمات و قطعات در سال جاری

اولین گام بانک‌ها به سوی مسئولیت اجتماعی در حوزه سلامت

تقسیم سود ۲۰ هزار و ۴۰۰ ریالی در مجمع جم‌پیلن/ رکورد تولید فروش در سال ۱۴۰۳ شکسته شد

عملیات اجرایی واحد خالص سازی جم‌پیلن آغاز شد/ افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت تولید

10 برابر شدن قیمت برق و گاز حتمی است

تأکید تهران و کابل بر گسترش همکاری‌ها در بخش نفت و گاز

مصرف برق کشور از ۶۳ هزار مگاوات فراتر رفت

در روز ۲۹ اردیبهشت ماه در بورس انرژی ایران رقم خورد؛
ثبت ارزش ۳۱ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه

هشدار به پرمصرف‌ها؛ قبض‌ برق تا ۴۰ درصد گران‌تر می‌شود

در بیست‌وهشتمین روز اردیبهشت در بورس انرژی ایران رقم خورد؛
ثبت ارزش ۲۱.۷ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه

نرخ سهمیه گازوئیل تغییر نمی‌کند

رمزارزهای غیرقانونی عامل تشدید ناترازی برق

تعرفه‌های تازه؛ خط قرمز دولت برای پرمصرف‌ها

صدور مجوز توزیع بنزین سوپر از هفته آینده در درگاه ملی مجوزها

گازوئیل سه نرخی می‌شود

آغاز نخستین تور رصد و پایش CSR با حضور متخصصان برجسته در شرکت آریا کوپلینگ

در هفته منتهی به ۲۴ اردیبهشت در بورس انرژی ایران رقم خورد؛
ارزش معاملات بورس انرژی به ۷۰ هزار میلیارد رسید

قطعی برق صنایع وضعیت تولید را نگران‌کننده کرد

صادرات ۶۷ میلیارد دلاری نفت‌ و گاز رکورد ۱۳ ساله را شکست

کدام کشور اروپایی پول بیشتری برای گاز پرداخت می‌کند؟

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • RSS
  • آرشیو
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی

تمامی حقوق پایگاه خبری اقتصاد انرژی محفوظ است