اقتصاد انرژی

صفحه ما در رسانه های اجتماعی

پنج‌شنبه 19 تیر 1404
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
خانه سایر
https://eghtesadenergyonline.ir/?p=6280

لامبورگینی هم تا 2030 برقی می شود

1 خرداد 1400 ساعت 09:56

به گزارش اقتصاد انرژی؛ وقتی خودروهای مشهور به عملکردِ قدرت،‌ شتاب و سرعت بالا هم از برنامه های برقی شدن محصولات صحبت می کنند، باید این دگردیسی را جدی گرفت.

لامبورگینی، خودروساز ایتالیایی تولید کننده سوپرکارها با عملکرد بالا، اعلام کرده است که در نیمه دوم این دهه [بین 2025 تا 2030 خودروی تمام برقی خود را به بازار عرضه خواهد کرد. این خودروساز که بخش مهمی از سهام آن متعلق به گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان است نقشه راه «کربن زدایی» از مدل های آینده ی لامبورگینی و کارخانه سنت آگاتای بلونز را ترسیم کرده است. این نقشه راهِ ده ساله،‌ ابتدا از دوران گذار به مدل های هیبریدی می گذرد و سرانجام به تولید خودروهای تمام برقی می رسد.

استفان وینکلمان Stephan Winkelmann مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت خودروسازی لامبورگینی در بیانیه ای روز سه شنبه اعلام کرد: «برنامه برقی شدن محصولات لامبورگینی مسیری جدید است که طرح آن به تازگی ترسیم شده و در شرایط تغییرات و تحولات تند و سریع دنیا یک ضرورت است ما هم در چنین شرایطی سهم خود را در کاهش آثار زیست محیطی از طریق اجرای پروژه های عملی و واقعی ایفا خواهیم کرد. پاسخ و واکنش ما به این تحولات،‌یک برنامه با رویکرد 360درجه است که هم شامل محصولات ما است و هم شامل مکان تولید آن در سنت آگاتای بلونز خواهد بود. این برنامه ما را به سمت آینده ای پایدارتر می برد و در عین حال ما به دی ان ای DNA‌ [میراث] خود وفادار باقی می مانیم. [مفاهیمی که باعث شهرت لامبورگینی شده را حفظ خواهیم کرد.]»

نقشه راه لامبورگینی سه فاز خواهد داشت: برای سال های 2021 و 2022 این کمپانی تمرکز خود را روی مدل ها با موتورهای درون سوز بنزینی ادامه خواهد داد و دو مدل جدید 12 سیلندر را در سال جاری به بازار عرضه می کند. در فاز دوم یا «دوران گذار هیبریدی» که تا پایان سال 2024 طول می کشد و به گفته مدیر عامل لامبورگینی «در سال 2023 اولین سری خودروهای هیبریدی عرضه می شوند و تمام محصولات این شرکت به نوعی برقی می شوند.» وی همچنین می افزاید: «عملکرد و تجربه خاص رانندگی با لامبورگینی همچنان بالاترین اولویت مهندسان و تکنسین های لامبورگینی در ارائه فناوری های جدید باقی خواهد ماند و همچنین استفاده از مواد اولیه فیبرکربن سبک وزن برای جبران برقی شدن خودروها نقش حیاتی دارد و با این رویکرد جدید تا سال 2025 آلایندگی دی اکسید کربن محصولات لامبورگینی 50 درصد کاهش خواهد یافت.»

فاز گذار هیبریدی شامل سرمایه گذاری های بی سابقه ای می شود که در طول 4 سال حدود 1.5 میلیارد یورو (معادل 1.83 میلیارد دلار) خواهد بود و بزرگترین مبلغ سرمایه گذاری در طول تاریخ لامبورگینی به حساب می آید و درست در زمانی اتفاق می افتد که «دوران دگردیسی عظیم در صنعت خودرو» است.

فاز سوم از این نقشه راه ارائه اولین خودروی تمام برقی لامبورگینی است که از نیمه دوم دهه 2020 [از 2025 به بعد] خواهد بود. لامبورگینی می گوید: «نیمه دوم این دهه،‌ به خودروهای تمام برقی اختصاص یافته و نوآوری های فنی لامبورگینی در این فاز اتفاق می افتد و مهم ترین ویژگی آن حفظ عملکرد خیره کننده این خودرو و حفظ جایگاه آن در صدر سگمنتی است که در آن قرار دارد.»

نقشه راه و برنامه برقی شدن مدل های لامبورگینی به نظر کمی نسبت به رقیب اصلی آن یعنی فراری عقب تر است. جان الکان John Elkann رئیس هیئت مدیره فراری هم اعلام کرده و بلومبرگ گزارش کرده که خودروی تمام برقی فراری در سال 2025 رونمایی می شود.

برچسب: خودرو برقیلامبورگینی

مطالب مرتبط

سایر

طلای 18 عیار زیر ذره‌بین/بازگشت قیمت طلا به کانال 6.400.000 میلیون تومان

توسط 0013 ک
6 خرداد 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین به نقل از ساعدنیوز، با افت قابل‌توجه نرخ دلار و ورود آن به کانال 82...

وزارت راه در حال بررسی پیشنهاد افزایش قیمت بلیت قطار
سایر

وزارت راه در حال بررسی پیشنهاد افزایش قیمت بلیت قطار

توسط 0013 ک
6 خرداد 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین به نقل از تسنیم شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی پیشنهاد افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری را به...

نوشته بعدی
مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

آرشیو
بنزین؛ جایی که ناترازی، نشانه‌ای از غفلت استراتژیک شد
برق قاچاق برای استخراج‌کنندگان، خاموشی برای مصرف‌کنندگان؛ دلایل ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۴
سند ملی راهبرد انرژی؛ از سیاست‌گذاری کلی تا چالش‌های عملیاتی

آخرین اخبار

طلای 18 عیار زیر ذره‌بین/بازگشت قیمت طلا به کانال 6.400.000 میلیون تومان

وزارت راه در حال بررسی پیشنهاد افزایش قیمت بلیت قطار

زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد

بزرگترین قرارداد زندگی عارف آقاسی!

حذف کارت سوخت تکذیب شد

قالیباف همچنان رئیس مجلس ماند

پست جنجالی رونالدو اینترنت را منفجر کرد!

صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان در انتظار مصوبه مجلس

بنزین روی کارت بانکی؛ گام اول برای اصلاح بزرگ

ثبت روزانه ۱۶ هزار قرارداد رایگان در سامانه خودنویس

ایران در رده هفتم فوتبال باشگاهی بانوان آسیا

وزیر صمت: دولت سهام خودروسازان را واگذار می‌کند

جزئیات تازه از مرگ خواهران بلاگر

ابطال تصمیم وزارت اقتصاد درباره سقف کارت به کارت

همۀ مادران روستاییِ دارای ۳ فرزند و بیشتر امسال رایگان بیمه می‌شوند

مشکل نرم‌افزاری «برق من» رفع شد

وزیر نیرو: ماینرها را جریمه می‌کنیم اما پول جریمه را با ماینینگ در می‌آورند/سرعت رشد مصرف بسیار بیشتر از رشد تولید شده

اظهارنظر دبیر کانون صرافان ارز درباره قیمت دلار

تذکر دیوان عدالت اداری درباره وام مسکن مجردها

سازمان غذا و دارو همکاری داروخانه‌ها با پلتفرم‌های اینترنتی را ممنوع کرد

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • RSS
  • آرشیو
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی

تمامی حقوق پایگاه خبری اقتصاد انرژی محفوظ است