اقتصاد انرژی

صفحه ما در رسانه های اجتماعی

چهارشنبه 1 مرداد 1404
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
خانه سایر
https://eghtesadenergyonline.ir/?p=6451

اتومبیل‌های خودران سال 2022 به جاده‌های آلمان می رسند

2 خرداد 1400 ساعت 13:12

به گزارش اقتصاد انرژی؛ از دویچه وله، آندریاس شویر، وزیر راه و ترابری آلمان روز شنبه اول خرداد (۲۲ مه) از تصویب قانون ورود اتومبیل‌های خودران به جاده‌های کشور خبر داد و گفت :«آلمان اولین کشور در جهان خواهد بود که اتومبیل‌های خودران را از لابراتوارهای تحقیقاتی به جاده‌ها می‌‌برد».

طبق قانون جدید،‌ به اتومبیل‌های «سطح ۴» از سال ۲۰۲۲ اجازه ورود به بخشی از جاده‌ها که از قبل مشخص می‌شوند، داده می‌شود.

در رانندگی تمام اتوماتیک سطح ۴، کامپیوتر تمام وظایف راننده را برعهده می‌گیرد، بدون اینکه به کنترل یا نظارت راننده نیاز باشد.

به گزارش وزارت راه و ترابری آلمان، این تکنولوژی می‌تواند در وهله نخست در شاتل‌ها (خدمات ترابری) یا باربری مورد استفاده قرار گیرد.

قرار است به اتومبیل‌های خودران شخصی نیز اجازه ورود به جاده‌ها داده شود. متخصصان انتظار دارند از این تکنولوژی به صورت گسترده در سال‌های آینده بیشتر استفاده شود.

قانون مصوب پارلمان باید به تصویب مجلس «بوندس‌رات» که شامل نمایندگان ۱۶ ایالت آلمان است نیز برسد.

هیلدگارت مولر، رئیس اتحادیه صنایع خودروسازی آلمان با استقبال از تصویب این قانون گفت، آلمان می‌تواند در عرصه جهانی در این فناوری به شماره یک تبدیل شود.

جم ازدمیر، از رهبران حزب سبزها تصویب این قانون را گامی مثبت ارزیابی کرد و نوشت که «تا کنون برنامه‌ای سیاسی در زمینه استفاده از این تکنولوژی برای تامین و افزایش امنیت رانندگی، بهبود کیفیت زندگی و پاکیزه نگه‌داشتن هوا» تدوین نشده است.

بر اساس تعاریف استاندارد، اتومبیل‌های خودران به شش دسته تقسیم می‌شوند:

در سطح صفر سیستم به طور خودکار یک سری هشدار برای راننده ارسال می‌کند.

در سطح یک دست‌ها بر روی فرمان قرار دارند. راننده و سیستم هر دو در رانندگی نقش دارند.

در سطح دو دست‌ها بر روی فرمان قرار ندارند، سیستم به صورت کامل کنترل خودرو و وظایفی مانند گاز دادن، ترمز کردن و حرکت فرمان را بر عهده می‌گیرد.

در سطح سه راننده می‌تواند از جاده چشم بردارد و با خیال راحت، توجه خود را به هر چیزی به غیر از جاده معطوف کند.

در سطح چهار هیچ گونه توجهی از سوی راننده لازم نیست. راننده می‌تواند صندلی خود را ترک کرده و حتی بخوابد. این سیستم فقط در برخی مناطق خاص پشتیبانی می‌شود.

در سطح پنج هیچ دخالت انسانی صورت نمی‌گیرد و تمامی فعالیت‌ها بر عهده سیستم است.

برچسب: پارلمان آلمان (بوندس‌تاگ)خودروی خودران

مطالب مرتبط

سایر

طلای 18 عیار زیر ذره‌بین/بازگشت قیمت طلا به کانال 6.400.000 میلیون تومان

توسط 0013 ک
6 خرداد 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین به نقل از ساعدنیوز، با افت قابل‌توجه نرخ دلار و ورود آن به کانال 82...

وزارت راه در حال بررسی پیشنهاد افزایش قیمت بلیت قطار
سایر

وزارت راه در حال بررسی پیشنهاد افزایش قیمت بلیت قطار

توسط 0013 ک
6 خرداد 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین به نقل از تسنیم شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی پیشنهاد افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری را به...

نوشته بعدی
مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

آرشیو
بنزین؛ جایی که ناترازی، نشانه‌ای از غفلت استراتژیک شد
برق قاچاق برای استخراج‌کنندگان، خاموشی برای مصرف‌کنندگان؛ دلایل ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۴
سند ملی راهبرد انرژی؛ از سیاست‌گذاری کلی تا چالش‌های عملیاتی

آخرین اخبار

بررسی انواع سامانه‌های گرمایشی فضای باز و صنعتی؛ بخاری برقی تابشی و گرمایش تابشی گرماتاب

طلای 18 عیار زیر ذره‌بین/بازگشت قیمت طلا به کانال 6.400.000 میلیون تومان

وزارت راه در حال بررسی پیشنهاد افزایش قیمت بلیت قطار

زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد

بزرگترین قرارداد زندگی عارف آقاسی!

حذف کارت سوخت تکذیب شد

قالیباف همچنان رئیس مجلس ماند

پست جنجالی رونالدو اینترنت را منفجر کرد!

صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان در انتظار مصوبه مجلس

بنزین روی کارت بانکی؛ گام اول برای اصلاح بزرگ

ثبت روزانه ۱۶ هزار قرارداد رایگان در سامانه خودنویس

ایران در رده هفتم فوتبال باشگاهی بانوان آسیا

وزیر صمت: دولت سهام خودروسازان را واگذار می‌کند

جزئیات تازه از مرگ خواهران بلاگر

ابطال تصمیم وزارت اقتصاد درباره سقف کارت به کارت

همۀ مادران روستاییِ دارای ۳ فرزند و بیشتر امسال رایگان بیمه می‌شوند

مشکل نرم‌افزاری «برق من» رفع شد

وزیر نیرو: ماینرها را جریمه می‌کنیم اما پول جریمه را با ماینینگ در می‌آورند/سرعت رشد مصرف بسیار بیشتر از رشد تولید شده

اظهارنظر دبیر کانون صرافان ارز درباره قیمت دلار

تذکر دیوان عدالت اداری درباره وام مسکن مجردها

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • RSS
  • آرشیو
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی

تمامی حقوق پایگاه خبری اقتصاد انرژی محفوظ است