اقتصاد انرژی

صفحه ما در رسانه های اجتماعی

دوشنبه 16 تیر 1404
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
خانه سایر
https://eghtesadenergyonline.ir/?p=6546

ممنوعیت ورود خودروهای تسلا به اماکن دولتی

3 خرداد 1400 ساعت 16:52

به گزارش اقتصاد انرژی محدودیت ورود تسلا به اماکن نظامی در ماه مارس [اسفند 99] آغاز شد اما حالا نهادهای دولتی هم به شکل قانون نانوشته این محدودیت ها را قائل شده اند.

حداقل دو آژانس دولتی در پکن و شانگهای دستور رسمی اما شفاهی صادر کرده اند که خودروی برقی تسلای خود را به محیط کار و پارکینگ های ساختمان های دولتی نیاورند. حالا معلوم نیست چه تعداد خودرو مشمول چنین وضعیتی هستند اما ظاهراً حساسیت این موضوع به قدری بالا است که کسی دوست ندارد رسماً اظهار نظر کند.

از آن جا که این دستور مکتوب نشده است، معلوم نیست که چه تعداد دفتر یا ساختمان حکومتی در پکن این محدودیت را قائل شده اند و اصلاً معلوم نیست که این یک تصمیم در سطح ملی است یا فقط در پکن و شانگهای به عنوان قانون نانوشته اجرا می شود.

حسگرها و دوربین هایی که روی خودروهای برقی نصب می شوند، بیشتر به عنوان امکانات کمک به راننده محسوب می شوند اما به هر حال در حال ذخیره تصاویر و اطلاعات پیرامون خودرو هستند و از طریق اینترنت قابل بازیابی و استفاده هستند. در حال حاضر این محدودیت هایی که برای ورود به اماکن دولتی در نظر گرفته شده فقط در مورد خودروهای برند تسلا مورد استفاده قرار گرفته است. البته از ماه مارس این محدودیت فقط برای ورود به اماکن نظامی در نظر گرفته شده بود اما حالا دامنه آن به سایر نهادهای دولتی گسترش پیدا کرده است. مهمترین دلیل آنها هم وجود دوربین ها روی این خودروها است.

رویترز از دفتر اطلاعات شورای دولتی State Council Information Office (SCIO) و هم از تسلای چین تقاضای اظهار نظر کرد که هر دو از پاسخ خودداری کرده اند.

این نوع برخورد نشان از بالا گرفتن تنش های بین واشنگتن و پکن دارد. بعد از اعتراض های مشتریان به خدمات بعد از فروش تسلا و تبلیغات وسیع رسانه ها علیه این خودروساز آمریکایی،‌ تسلا تلاش زیادی می کند تا با قانون گذاران چین وارد تعامل شده و ارتباط بهتری پیدا کند و مشکلات را از راه لابی گری با افزودن اعضای «تیم ارتباط با حکومت» در این شرکت حل کند.

چین بزرگترین بازار خودروی دنیا است و از لحاظ فروش خودروهای برقی مقام دوم را به دست آورده و در حال حاضر 30 درصد از خودروهای فروخته شده برقی، در کشور چین در حال تردد هستند. تسلا هم مدل 3 و مدل Y را در کارخانه شانگهای تولید می کند.

وجود دوربین و حسگر به ایمنی خودرو کمک می کند، از جمله پارک خودرو، حفظ خودرو بین خطوط و مواردی از این قبیل؛ اما این که این تصاویر و داده ها به دست چه کسانی می افتد، اهمیت زیادی دارد. این فقط مشکل چین نیست بلکه دغدغه حریم خصوصی در تمام دنیا است و به تدریج به چالش بزرگی برای صنعت خودرو و قانون گذاران تبدیل خواهد شد.

از یک طرف سامانه ها و فناوری های ایمنی خودرو در توسعه خودران ها اهمیت زیادی دارند و از سویی حفظ حریم خصوصی افراد و سازمان ها موضوع با اهمیتی است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

در ماه مارس که از ورود خودروهای تسلا به اماکن نظامی جلوگیری به عمل آمد،‌ ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا در پست توییتری خود اعلام کرد که اگر تسلا برای جاسوسی از چین مورد استفاده قرار گرفته بود تا به حال کارخانه این شرکت در شانگهای تعطیل شده بود.

به گزارش «انرژی امروز» از سایپا نیوز به نقل از رویترز، برای حل این معضل، تسلا می گوید یک مرکز داده ها در چین تأسیس می کند و یک پلتفرم داده برای مالکان خودرو در چین توسعه خواهد داد.

برچسب: اقتصاد انرژیاقتصادانرژیتسلاخودروی برقی

مطالب مرتبط

سایر

طلای 18 عیار زیر ذره‌بین/بازگشت قیمت طلا به کانال 6.400.000 میلیون تومان

توسط 0013 ک
6 خرداد 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین به نقل از ساعدنیوز، با افت قابل‌توجه نرخ دلار و ورود آن به کانال 82...

وزارت راه در حال بررسی پیشنهاد افزایش قیمت بلیت قطار
سایر

وزارت راه در حال بررسی پیشنهاد افزایش قیمت بلیت قطار

توسط 0013 ک
6 خرداد 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین به نقل از تسنیم شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی پیشنهاد افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری را به...

نوشته بعدی
مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

آرشیو
بنزین؛ جایی که ناترازی، نشانه‌ای از غفلت استراتژیک شد
برق قاچاق برای استخراج‌کنندگان، خاموشی برای مصرف‌کنندگان؛ دلایل ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۴
سند ملی راهبرد انرژی؛ از سیاست‌گذاری کلی تا چالش‌های عملیاتی

آخرین اخبار

طلای 18 عیار زیر ذره‌بین/بازگشت قیمت طلا به کانال 6.400.000 میلیون تومان

وزارت راه در حال بررسی پیشنهاد افزایش قیمت بلیت قطار

زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد

بزرگترین قرارداد زندگی عارف آقاسی!

حذف کارت سوخت تکذیب شد

قالیباف همچنان رئیس مجلس ماند

پست جنجالی رونالدو اینترنت را منفجر کرد!

صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان در انتظار مصوبه مجلس

بنزین روی کارت بانکی؛ گام اول برای اصلاح بزرگ

ثبت روزانه ۱۶ هزار قرارداد رایگان در سامانه خودنویس

ایران در رده هفتم فوتبال باشگاهی بانوان آسیا

وزیر صمت: دولت سهام خودروسازان را واگذار می‌کند

جزئیات تازه از مرگ خواهران بلاگر

ابطال تصمیم وزارت اقتصاد درباره سقف کارت به کارت

همۀ مادران روستاییِ دارای ۳ فرزند و بیشتر امسال رایگان بیمه می‌شوند

مشکل نرم‌افزاری «برق من» رفع شد

وزیر نیرو: ماینرها را جریمه می‌کنیم اما پول جریمه را با ماینینگ در می‌آورند/سرعت رشد مصرف بسیار بیشتر از رشد تولید شده

اظهارنظر دبیر کانون صرافان ارز درباره قیمت دلار

تذکر دیوان عدالت اداری درباره وام مسکن مجردها

سازمان غذا و دارو همکاری داروخانه‌ها با پلتفرم‌های اینترنتی را ممنوع کرد

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • RSS
  • آرشیو
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی

تمامی حقوق پایگاه خبری اقتصاد انرژی محفوظ است