اقتصاد انرژی

صفحه ما در رسانه های اجتماعی

چهارشنبه 31 اردیبهشت 1404
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
خانه سایر
https://eghtesadenergyonline.ir/?p=7497

راندن در بریتانیا برای خودروهای کلاسیک آلاینده گران تر می شود

10 خرداد 1400 ساعت 14:14

به گزارش اقتصاد انرژی همان طور که می دانید از دسامبر سال 2020، قوانین جدیدی در خصوص مالیات و عوارض خودروهای کلاسیک در بریتانیا وضع شده که به قیمت این خودروها هنگام خرید و فروش، 30 درصد می افزاید. به عنوان مثال خودرویی که تاکنون 30 هزار دلار قیمت گذاری می شد، خرید آن 39 هزار دلار هزینه بر می دارد.

علاوه بر این در شهر لندن محدودیت های جدیدی برای دارندگان خودروهای کلاسیک وضع شده است. در این محدودیت جدید، دارندگان خودروهای کلاسیک باید هفته ای 650 پوند بابت ورود به خیابان های لندن بپردازند. و این بخشی از راهکارهای کاهش آلایندگی دولت است. طبیعی است لطمه اصلی به این دارندگان خودروهای کلاسیک نمی خورد، چون دارندگان این خودروها راه هایی را می دانند که همین هزینه ها را به مشتریان خود تحمیل کنند.

در بریتانیا یک اتحادی شکل گرفته تحت عنوان «اتحاد خودروهای کلاسیک و تاریخی» Historic And Classic Vehicles Alliance که سرواژه آن شده است HCVA. حالا این اتحادیه می گوید سخت گیرانه تر شدن استفاده از خودروهای تاریخی و کلاسیک، به 100 هزار شغل در بریتانیا لطمه می زند.

آنها اعتقاد دارند که این ماجرا از این طرز تفکر نشأت می گیرد که داشتن خودروی کلاسیک نشانه لاکچری بودن است؛ پس هر کس که سوار خودروی کلاسیک است باید عوارض و مالیات بیشتری بپردازد، چون برای لاکچری بازان که خیالی نیست.

اما جای یک موضوع در این بحث خالی است، مکانیک ها و کارگران خطوط تولید لوازم یدکی خودروها هستند که تاوان سخت گیرانه تر شدن این قوانین را می دهند. این قوانین قصد تنبیه لاکچری بازان را دارد و می خواهد عوارض و مالیات آنها را افزایش دهد اما در عمل دود آن به چشم کارگران طبقه متوسطی می رود که در صنعت تعمیر و نگهداری خودروهای کلاسیک مشغول به کار هستند.

به گفته ی این اتحادیه HCVA، صنعت تعمیر و نگهداری خودروهای کلاسیک در بازار بریتانیا سالانه 18.3 میلیارد پوند فعالیت اقتصادی ایجاد می کند که فقط داخلی نیست بلکه یک تجارت بین المللی هم هست.

در 25 ماه مه (4 خرداد) HCVA‌ خبری را منتشر کرد و در آن قوانین جدید واردات و صادرات خودروهای کلاسیک مورد بررسی قرار گرفته است و این مقررات از ابتدای سال جاری اجرایی شده اند. از دسامبر 2020، واردات خودروهای کلاسیک به انگلستان مشمول 20 درصد مالیات بر ارزش افزوده VAT‌و 10 درصد تعرفه واردات خودروهای کلاسیک می شود که جمعاً 30 درصد به قیمت واردات خودروهای کلاسیک می افزاید.

از نظر این اتحادیه،‌ وضع چنین قوانینی، سخت گیری بیش از حد است و از آثار و عواقب آن از دست رفتن مشاغل در بین مردم خواهد بود. پیشنهاد HCVA این است که بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، سیاست گذاران و قانون گذاران بهتر است باعث رونق خودروهای کلاسیک شوند نه آن که پا روی خرخره آنها بگذارند. چون این کار باعث حفظ مشاغل در بخش های مختلف از جمله متخصصان نوسازی، نمایندگی ها، تأمین کنندگان قطعات یدکی و به طور کلی در بخش خدمات پس از فروش خودروها می شود.

به گزارش «انرژی امروز» از سایپا نیوز به نقل از موتورییس، این اتحادیه HCVA‌ همچنین عضو هم می پذیرید و قصد دارد به حمایت خود از صنعت خدمات و سرگرمی کلکسیون داری و خودروهای کلاسیک و تاریخی ادامه دهد.

برچسب: اقتصاداقتصاد انرژیانگلستانخودرو

مطالب مرتبط

ثبت ارزش ۳۹.۸ هزار میلیارد ریالی در فروش روزانه
بورس انرژی

در چهاردهمین روز اردیبهشت در بورس انرژی ایران رقم خورد؛ ثبت ارزش ۳۹.۸ هزار میلیارد ریالی در فروش روزانه

توسط زهرا رجایی
15 اردیبهشت 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین مجموع ارزش ریالی معاملات ثبت شده در این بازار به ۳۹ هزار و ۸۹۳ میلیارد...

گره کور ناترازی انرژی با شرکت‌سازی باز نمی‌شود/ سازمان بهینه‌سازی را باید ذیل رئیس‌ جمهور تعریف کرد
سایر

گره کور ناترازی انرژی با شرکت‌سازی باز نمی‌شود/ سازمان بهینه‌سازی را باید ذیل رئیس‌ جمهور تعریف کرد

توسط زهرا رجایی
11 اردیبهشت 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین مالک شریعتی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به تشریح آخرین وضعیت تشکیل سازمان بهینه‌سازی...

نوشته بعدی
مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

آرشیو
بنزین؛ جایی که ناترازی، نشانه‌ای از غفلت استراتژیک شد
برق قاچاق برای استخراج‌کنندگان، خاموشی برای مصرف‌کنندگان؛ دلایل ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۴
سند ملی راهبرد انرژی؛ از سیاست‌گذاری کلی تا چالش‌های عملیاتی

آخرین اخبار

در راستای ارتقای خدمات پس از فروش و مقابله با قطعات تقلبی انجام می‌شود؛
حرکت سایپایدک در مسیر تحقق فروش ۲۷ همت خدمات و قطعات در سال جاری

اولین گام بانک‌ها به سوی مسئولیت اجتماعی در حوزه سلامت

تقسیم سود ۲۰ هزار و ۴۰۰ ریالی در مجمع جم‌پیلن/ رکورد تولید فروش در سال ۱۴۰۳ شکسته شد

عملیات اجرایی واحد خالص سازی جم‌پیلن آغاز شد/ افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت تولید

10 برابر شدن قیمت برق و گاز حتمی است

تأکید تهران و کابل بر گسترش همکاری‌ها در بخش نفت و گاز

مصرف برق کشور از ۶۳ هزار مگاوات فراتر رفت

در روز ۲۹ اردیبهشت ماه در بورس انرژی ایران رقم خورد؛
ثبت ارزش ۳۱ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه

هشدار به پرمصرف‌ها؛ قبض‌ برق تا ۴۰ درصد گران‌تر می‌شود

در بیست‌وهشتمین روز اردیبهشت در بورس انرژی ایران رقم خورد؛
ثبت ارزش ۲۱.۷ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه

نرخ سهمیه گازوئیل تغییر نمی‌کند

رمزارزهای غیرقانونی عامل تشدید ناترازی برق

تعرفه‌های تازه؛ خط قرمز دولت برای پرمصرف‌ها

صدور مجوز توزیع بنزین سوپر از هفته آینده در درگاه ملی مجوزها

گازوئیل سه نرخی می‌شود

آغاز نخستین تور رصد و پایش CSR با حضور متخصصان برجسته در شرکت آریا کوپلینگ

در هفته منتهی به ۲۴ اردیبهشت در بورس انرژی ایران رقم خورد؛
ارزش معاملات بورس انرژی به ۷۰ هزار میلیارد رسید

قطعی برق صنایع وضعیت تولید را نگران‌کننده کرد

صادرات ۶۷ میلیارد دلاری نفت‌ و گاز رکورد ۱۳ ساله را شکست

کدام کشور اروپایی پول بیشتری برای گاز پرداخت می‌کند؟

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • RSS
  • آرشیو
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی

تمامی حقوق پایگاه خبری اقتصاد انرژی محفوظ است