به گزارش اقتصاد انرژی به نقل از ایسنا، عباس علی آبادی روز یکشنبه ۲۷ تیرماه در مراسم رونمای از اولین ایستگاه شارژ خورشیدی خودروی برقی در گروه مپنا اعلام کرد: این روزها شاهد سیلابهای عجیب در نیمکره شمالی هستیم که ناشی از تغییرات اقلیمی شدید است. این مسائل باید حساسیتها برای جلوگیری از خرابکاریهای گذشته انسانها در طبیعت را افزایش دهد.
او با بیان اینکه برقی سازی یکی از روشهای متوقف کردن خسارات ناشی از فعالیتهای انسانی است که باعث آسیب به طبیعت شده، افزود: با برقی سازی میتوان شدت انرژی را کاهش داد و در این نمایشگاه قصد داریم نشان دهیم اقدامات اساسی در این حوزه صورت گرفته است.
مدیرعامل مپنا تصریح کرد: در حال حاضر شاهد صنعتی شدن محصولات برقی ای هستیم که در گروه مپنا ساخته شده است. نمونههای دانشگاهی از آنچه در گروه مپنا اتفاق افتاده ممکن است؛ اما تولید نمونه صنعتی که بتواند توان رقابت با نمونههای با کیفیت خارجی را داشته باشد، مهمترین هدف ما است.
به گفته علی آبادی، در حال حاضر گروه مپنا محصولاتی را در کلاس جهانی عرضه میکند که قابلیت فروش تجاری دارند.
او در بخش دیگری از صحبتهای خود، به مشکلات و چالشهای صنعت برق کشور اشاره کرد و گفت: برای اصلاح منحنی بار انرژی باید بتوانیم در خانههایمان برق ذخیره کنیم. ذخیره سازهایی که امروز شاهد آن هستیم در مقایس کیلووات تا مگاوات هستند و این امکان را برای واحدهای کوچک و بزرگ فراهم میکنند که به اندازه کافی برق ذخیره کنند تا به تنش نخورند.
علی آبادی ادامه داد: استفاده از دیزلها از جنبههای محط زیستی و تامین سوخت مشکلات زیادی دارد که این ایستگاهها میتواند این مشکل را برطرف کند. ضرورت حرکت به سمت استفاده از انرژیهای تجدید پذیر اقتضا میکند که به استفاده از انرژیهای پاک سوق پیدا کنیم.
او با بیان اینکه خودروهای برقی این قابلیت را دارند که هم از شبکه برق بگیرند و هم به شبکه برق بدهند و این امر در تنظیم بار شبکه نقش به سزایی دارد، افزود: مساله مهم در برقی سازی این است که امکان استفاده از انرژیهای متنوع از جمله آبی، اتمی، بادی، خورشیدی و… برای تولید برق وجود دارد.