به گزارش اقتصادانرژی و به نقل از نبض بازار، مهندس عبدالرحیم قنبریان با تشریح اهمیت نمایشگاهها و رویدادهای ملّی و بینالمللی عنوان کرد: «نمایشگاه K محلّی برای گردهمایی شرکتهای تولیدکننده و مصرفکننده پلیمر است، و شرکتهای تولیدکننده، مصرفکننده و واحدهای پاییندست تولیدکنندگان پلیمر و کامپاندها تلاش میکنند برای عرضه محصولات و ارائه خدمات خود و تعامل با دیگر مجموعهها در این رویداد جهانی شرکت کنند.»
وی با اشاره به جانمایی خوب غرفه شرکت جم در K۲۰۲۲ اظهار کرد: «پتروشیمی جم امسال نیز همچون سنوات قبل بسیار قوی عمل کرد و اقدام به گرفتن غرفه در بهترین محل در میان ۱۷ سالن نمایشگاه کرد. فضای استقرار جم روبروی شرکت BASF به عنوان بزرگترین تامینکننده محصولات پتروشیمی جهان و در کنار سایر شرکتهای معتبر اروپایی و آمریکایی قرار داشت و خوشبختانه همکاران ما در گرفتن فضای مناسب، غرفهآرایی و ارائه محصولات شرکت و همچنین مذاکرات بسیار خوب و قوی عمل کردند.»
مدیرعامل پتروشیمی جم ادامه داد: «ضمن برگزاری این نمایشگاه ۸ نفر از همکاران ما در حوزههای تامین، صادرات، روابط عمومی و امور بینالملل و تبلیغات و بازاریابی و همچنین حوزه استفاده از دانش روز و محصولات شرکتهای پاییندستی حضور فعال داشتند و پتروشیمی جم را در نمایشگاه و برای افراد و بازدیدکنندگان به خوبی معرفی کردند. بازدیدهای بسیار خوب و موثری نیز انجام شد، و تمامی مذاکرات، جلسات، حضور همکاران و بازدیدها برای عرضه محصولات و بهرهگیری از دانش روز به شکل زمانبندی شده و موثر و مفید صورت گرفت.»
به گفتهی مهندس قنبریان «مهمترین دستاورد این نمایشگاه فارغ از معرفی شرکت جم که همیشه اتفاق میافتاد، پیگیری پروژه زمین مانده پادجم بود، پروژهای که سالیان سال است دچار مرور زمان شده و متاسفانه یکی از قسمتهای این پروژه مورد غفلت قرار گرفته بود و عملاً نمیتوانستند پیشنهادی از سازنده اصلی دریافت کنند که خوشبختانه این امر محقق شد. طی جلسات برگزار شده با سازنده اصلی این قطعه، پیش توافقنامهای امضا شد که منجر به دریافت یک پیشنهاد بازرگانی و مالی از سوی آن شرکت گردید.»
وی خاطرنشان کرد: «همچنین در حوزه مارکتینگ و پیدا کردن مشتریان جدید توانستیم فعالانه ورود کنیم، همکاران بازاریابی و فروش جلسات بسیار خوبی داشتند و همکاران در حوزه تامین مواد شیمیایی، کاتالیستها، و قطعات موردنیاز شرکت مذاکرات و نشستهای مختلفی داشتند که خروجی آن شناسایی تامینکنندگان بسیار خوب و رد و بدل کردن اطلاعات مفید بود و حتی موفق به امضای یک توافقنامه کاربردی شدیم.»
مدیرعامل پتروشیمی جم اظهار کرد: «این پیشنهاد به هیئت مدیره پادجم ارسال شده که امیدوارم با تصمیمگیری هر چه سریعتر ایشان، سفارش نهایی شود تا این تجهیزاتی که سالیان سال است باید خریداری و نصب میشده بر اساس برنامه اعلامی تحویل گرفته شود. جلسه خیلی خوبی نیز با شرکت ایتالیایی Versalis به عنوان لایسنسور شرکت پادجم داشتیم، انشالله این توافقنامه بتواند به مراحل تکمیل و راهاندازی شرکت توسعه پلیمر پادجم کمک کند.»
مهندس عبدالرحیم قنبریان با بیان اینکه مهمترین حوزههای مورد انتظار ما توسعه بازار است، تاکید کرد: «سابقاً مشتری سنتی پتروشیمی جم کشور چین بوده است، با تغییر سیاستها و با توجه به استراتژیک پویای اتخاذ شده در راستای خارج کردن بازار از وضعیت تکمقصدی؛ خوشبختانه در حال حاضر سهم ۹۰ درصدی چین در خرید محصولات پتروشیمی جم به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است و موفق به جلب بازارهای جدیدی از جمله ترکیه، CIS، اروپا، و مهمتر از همه شبه قاره هند شدهایم. نکته اصلی این است که بتوانیم در رویدادهای نمایشگاهی مرتبط مانند استانبول، دهلینو، و چایناپلاست همچنان قوی و با صلابت شرکت کرده و بازار جم را در حوزهی فروش محصولات، تامین قطعات یدکی و پیدا کردن مشتریان با ثبات و متعهد توسعه دهیم.»
وی اظهار امیدواری کرد: «حضور شرکت پتروشیمی جم در نمایشگاههای داخلی و خارجی موثر طی سنوات آینده نیز تداوم داشته باشد.»
گفتنی است نمایشگاه K به عنوان بزرگترین رویداد صنعت پلاستیک و لاستیک هر سه سال یک بار در کشور آلمان برگزار میشود و تقریباً از اکثر کشورهای جهان در این رویداد حضور دارند. امسال نیز ۱۳ شرکت از کشور ایران در K۲۰۲۲ حضور یافتند که پتروشیمی جم با حضور موثر خود توانست در این نمایشگاه موفق و اثرگذار عمل کند.