اقتصاد انرژی

صفحه ما در رسانه های اجتماعی

جمعه 19 اردیبهشت 1404
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
خانه انرژی های نو
https://eghtesadenergyonline.ir/?p=16461

ابداع خودروی برقی با گیربکس دستی!

26 بهمن 1400 ساعت 16:48
ابداع خودروی برقی با گیربکس دستی!

شرکت خودروسازی “تویوتا” با ترکیب گیربکس‌های دستی قدیمی و جدید، در حال طراحی یک سیستم مخصوص برای خودروهای الکتریکی است.

به گزارش اقتصاد انرژی به نقل از آی‌ای، هیچ چیز مثل گیربکس دستی نمی‌شود، چرا که سطح کنترلی که آنها به راننده ارائه می‌دهند، بی‌نظیر است. در حال حاضر بسیاری از طرفداران این نوع گیربکس به دلیل مزایای آشکار و بسیاری که وسایل نقلیه الکتریکی یا برقی دارند، به این خودروها متمایل شده‌اند، اما شاید تنها چیزی که هنوز مانع از این مهاجرت برای آنها شده است، همین احساس تسلط و قدرتی باشد که گیربکس دستی به راننده‌ها می‌دهد.

حالا شاید به زودی آنها دیگر مجبور نباشند با گیربکس دستی خداحافظی کنند.

گیربکس دستی برای خودروهای برقی

شرکت خودروسازی ژاپنی “تویوتا” به تازگی هشت اختراع جدید را در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ثبت کرده است. این پتنت‌ها شامل مکانیزمی برای رانندگانی است که به جعبه‌های دنده دستی عادت دارند و علاقه‌مند به گیربکس دستی هستند. این اختراع در واقع یک خودروی برقی مجهز به قابلیت‌های گیربکس دستی را ترسیم می‌کند.

برای ارائه حس کامل یک گیربکس دستی، خودروی برقی جدید “تویوتا” با یک پدال سوم با یک “مولد نیروی واکنش پدال” تکمیل می‌شود که احساس فشردن کلاچ را شبیه‌سازی می‌کند و حتی می‌تواند توقف خودرو ناشی از برداشتن زودهنگام پا از روی کلاچ را تقلید کند.

حس جعلی گیربکس دستی

اما آیا این سیستم تمام مزایای یک گیربکس دستی را به همراه دارد؟ گیربکس‌های دستی به طور قابل توجهی نسبت به نسخه‌های اتوماتیک مصرف سوخت بیشتری دارند، اما این مسئله دیگر برای خودروهای برقی نگران کننده نیست، چرا که سوختی مصرف نمی‌کنند.

خرید خودروهای دارای گیربکس دستی برای مردم ارزان‌تر و هزینه نگهداری و تعمیر آنها کمتر است، اما از آنجایی که “تویوتا” هنوز هیچ قیمتی برای خودروی برقی جدید خود ذکر نکرده است، تشخیص اینکه آیا این استدلال همچنان قابل اعتنا است یا خیر، دشوار است. بنابراین در پایان، همه چیز به یک سوال ختم می‌شود: آیا گیربکس دستی در خودروی برقی، کنترل بیشتری را از وسیله نقلیه به راننده ارائه می‌دهد؟

“تویوتا” می‌گوید اختراع جدیدش به گونه‌ای طراحی شده است که برای راننده یک خودروی الکتریکی را فراهم کند که بتواند از احساس رانندگی مانند خودروی دارای گیربکس دستی لذت ببرد، بدون اینکه مشکلات خاص آن را تجربه کند. اکنون این سوال پیش می‌آید که آیا این اختراع جدید تنها حس یک خودروی دارای گیربکس دستی را بدون اینکه در واقع کنترل بیشتری بر وسیله نقلیه ارائه بدهد، فراهم می‌کند یا اینکه همان میزان کنترل و تسلط بر خودرو را مانند خودروهای قدیمی ارائه می‌دهد؟

این سوال احتمالاً زمانی که این خودروی برقی جدید وارد مرحله تولید شود، پاسخ داده می‌شود، اما اگر قرار باشد این خودرو فقط تجربه گیربکس دستی را جعل کند، می‌توان حدس زد که چندان محبوب نخواهد شد.

ضمن اینکه این اختراع با اختراع جدید شرکت خودروسازی “فورد” که طرحی را برای نوع جدیدی از جعبه‌ دنده دستی نشان می‌دهد که فقط از ورودی‌های دستی استفاده می‌کند و برای جابجایی نیازی به پدال کلاچ ندارد، ممکن است رقابت جذابی داشته باشد.

برچسب: تیترخودروی برقی

مطالب مرتبط

رشد چشمگیر صادرات پتروشیمی به روسیه
پتروشیمی

رشد چشمگیر صادرات پتروشیمی به روسیه

توسط زهرا رجایی
15 اردیبهشت 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین حسن عباس‌زاده امروز (پنجشنبه، چهارم اردیبهشت) در حاشیه دیدار محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت ایران و...

ایران در تنگنای LNG؛ فرصت‌های از دست‌رفته در بازار جهانی گاز مایع
نفت و گاز

ایران در تنگنای LNG؛ فرصت‌های از دست‌رفته در بازار جهانی گاز مایع

توسط زهرا رجایی
15 اردیبهشت 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین اهمیت توسعه صنعت گاز طبیعی مایع (LNG) برای کشورهایی که از منابع غنی گاز طبیعی...

نوشته بعدی
مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

آرشیو
بنزین؛ جایی که ناترازی، نشانه‌ای از غفلت استراتژیک شد
برق قاچاق برای استخراج‌کنندگان، خاموشی برای مصرف‌کنندگان؛ دلایل ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۴
سند ملی راهبرد انرژی؛ از سیاست‌گذاری کلی تا چالش‌های عملیاتی

آخرین اخبار

پیشنهاد تفویض اختیار به استانداران برای مدیریت مصرف برق

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی عنوان‌کرد:
جذب سرمایه‌های مردم در صنعت پتروشیمی

با هدف بررسی وضعیت شرکت ها؛
بازدید میدانی مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از پتروشیمی‌های هلدینگ پتروفرهنگ

مدیرعامل آبفای منطقه ۴: رسانه‌ها در بحران کم‌آبی نقش حیاتی ایفا می‌کنند

مصرف گاز نیروگاهی از خانگی پیشی گرفت

صادرات پتروشیمی به ۳۴.۸ میلیون تن می‌رسد

حجم آب سدهای کشور چقدر شده است؟

در نیمه اردیبهشت در بورس انرژی ایران رقم خورد؛
ثبت ارزش ۷.۱ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه

در چهاردهمین روز اردیبهشت در بورس انرژی ایران رقم خورد؛ ثبت ارزش ۳۹.۸ هزار میلیارد ریالی در فروش روزانه

تدوین۳۶ بسته مدیریت مصرف برق برای تابستان ۱۴۰۴

رشد چشمگیر صادرات پتروشیمی به روسیه

صدور قبض برق پرمصرف‌ها ۱۵ روزه شد

ایران در تنگنای LNG؛ فرصت‌های از دست‌رفته در بازار جهانی گاز مایع

پتروشیمی چین، محصول سیاست‌های بلندمدت/ چگونه دولت پکن بازی را عوض کرد؟

معاملات بورس انرژی به 8487 میلیارد ریال رسید

قبض آب با طعم گرانی؛ تعرفه جدید اعلام شد

در هفته منتهی به دهم اردیبهشت در بورس انرژی ایران رقم خورد؛
۵۹ درصد ارزش بازار بورس انرژی ایران در رینگ بین‌الملل ثبت شد

ایران اکسپو ۲۰۲۵ دروازه ای برای گسترش همکاری‌های اقتصادی بین‌المللی

امضای تفاهم‌نامه همکاری بانک سپه با شرکت‌های بزرگ تولیدی و صنعتی

مجوز پروژه پتروشیمی میانکاله لغو شد

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • RSS
  • آرشیو
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی

تمامی حقوق پایگاه خبری اقتصاد انرژی محفوظ است