اقتصاد انرژی

صفحه ما در رسانه های اجتماعی

یکشنبه 21 اردیبهشت 1404
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
خانه اسلایدر
https://eghtesadenergyonline.ir/?p=29686

گفتگوی اختصاصی با مهندس اسماعیل کرمی ، مدیر صادرات شرکت فرآورده های نسوز ایران

21 اردیبهشت 1402 ساعت 08:52
گفتگوی اختصاصی با مهندس اسماعیل کرمی ، مدیر صادرات شرکت فرآورده های نسوز ایران

مهندس کرمی در این گفتگو دستاوردهای صادراتی و راهکارهای افزایش صادرات در آینده شرکت فرآورده های نسوز ایران را عنوان نمود.

گفتگوی خبرنگار اقتصادانرژی با مهندس اسماعیل کرمی مدیر صادرات شرکت فرآورده های نسوز ایران در پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران:

*لطفا توضیح مختصری در خصوص شرکت و فعالیت های آن بفرمایید؟

شرکت‌ نسوز ایران از سال 1356 با ظرفیت اسمی 48000 تن و با هدف تامین نیاز صنایع کشور به انواع محصولات دیرگداز از فعالیت خودش را آغاز کرد. این شرکت با بهره گیری از تجهیزات متنوع نظیر دستگاه‌های کیسه‌پرکنی با ظرفیت‌های مختلف، انواع آسیاب‌ها خردایش و پودرسازی نظیر آسیاب‌های گلوله‌ای، ضربه‌ای، آسیاب‌های ویبرومیل و فکی و… در کنار خط شکل‌دهی با انواع پرس‌های مکانیکی، هیدرولیکی که به جرات می‌توان گفت یکی از منحصر به فرد‌ترین خطوط تولید آجر به لحاظ تعداد دستگاه‌های پرس در منطقه می‌باشد.، در کنار بهره‌گیری از انواع کوره‌های تونلی، شاتل و تمپرینگ برای پخت محصولات، امکان تولید بیشتر از 300 نوع محصول (آجر) که با تنوع بیشتر از 1300 نوع قالب تولید می‌شوند را فراهم می‌کند.

 

IMG 9733 copy

 

*صنایع مصرف‌کننده محصولات دیرگداز چه شرکت‌هایی هستند؟

بسیاری از صنایع مهم و زیربنایی کشور حیات و بقاء آنها به استفاده از محصولات دیرگداز وابسته است. صنایعی نظیر کارخانجات فولادسازی، صنایع غیرآهنی همچون کارخانجات مس، آلومینیوم و سایر فلزات رنگین، کارخانجات سیمان، صنایع شیشه، نفت و گاز و پتروشیمی و در یک کلام کلیه صنایعی که به نوعی با حرارت‌های بالا کار می‌کنند برای محافظت تجهیزات خود در برابر انواع خوردگی‌های شیمیایی، حرارتی و فیزیکی به محصولات دیرگذار وابسته‌اند.

IMG 9710 copy

 

*برنامه های صادراتی شرکت و علت حضور در این نمایشگاه چیست؟

حضور در بازارهای بین المللی و نفوذ در صنایع کشورهای خارجی به لحاظ ارائه خدمات مهندسی پس از فروش مناسب به مشتری ، ارتباط با صنایع هدف و اعتمادسازی، رصد بازارهای بین المللی و هماهنگ سازی قیمت محصولات با سایر رقبای خارجی، تلاش در جهت معرفی محصولات و برند سازی ، ارائه محصولات با کیفیت و قابل رقابت با رقبای خارجی و از همه مهم تر حفظ کیفیت محصولات، پاسخ به موقع به نیاز مشتری و …. از عمده مسائل ابتدایی صادرات هر کارخانه تولیدی بشمار می آیند.

یکی از مهم ترین اهداف شرکت های تولیدی توسعه بازارهای صادراتی است. بمنظور این هدفگذاری و برنامه ریزی، لازم است پتانسیل بازارهای هدف جهت صادرات معین گردد و دقیقا در کشورهایی که مزیت نسبی در محصولات خاص وجود دارد و روابط تجاری و سیاسی خوبی برقرار می شود اقدامات لازم صورت پذیرد. فضای کسب و کار در صنعت نسوز شامل محدوده های جغرافیایی صنعتی خاصی است که در عین حال دارای توانمندی های بالقوه فراوانی می باشد. محدوده های جغرافیایی مصرف مواد نسوز شامل صنایع فلزی ( آهنی و غیر آهنی) و صنایع سیمان و طیف وسیعی از صنایع شیشه و سیلیکات و شیمیایی می باشد.

توسعه سازمانی در حوزه بازاریابی و فروش صادراتی موضوعی است که می بایست به آن توجه ویژه داشت. بررسی میزان واردات آجرهای نسوز توسط شرکت های همسایه حاکی از وجود بازاری به حجم بالغ بر 160 میلیون دلار می باشد. که این مقدار با توجه به توسعه صنعتی در منطقه رو به افزایش است. شرکت فرآورده های نسوز ایران در سال های گذشته صادرات بسیار خوبی به برخی کشورهای همسایه انجام داده است.

 

IMG 9716 copy

*راهکارهای شرکت شما جهت افزایش صادرات محصول چیست؟

توسعه فعالیت های صادراتی شرکت از اولویت های سال جاری و آتی می باشد. با نگاهی به سوابق فعالیت های صادراتی گذشته ایرفکو می توان راهکارهای را اعلام نمود.

فعالیت مستمر و موثر فروش صادراتی مستلزم حضور فعال در این عرصه و ظرفیت سنجی بازارها و تعیین استراتژی و جغرافیای بازار های جدید، کاهش قیمت تمام شده محصولات و کیفیت مناسب خدمات در کنار ارائه محصولات با حداقل زمان تحویل، عمر کارکرد متناسب با سایر رقبا، سهولت کاربرد، خدمات مهندسی و مشاوره قبل و بعد از فروش محصولاتف تقویت روش های بازاریابی الکترونیکی و معرفی شرکت به مشتریان در بازارهای هدف و درآخر پیگیری رفع کلیه موانع قانونی و بانکی برای تسهیل در امر صادرات و حمل و ارسال محصولات تولید شده نسوز به بازارهای منطقه از طریق انجمن ها و تشکل های مربوطه بسیار با اهمیت است. خوشبختانه صادرات محصولات شرکت فراورده های نسوز ایران  در سال ۱۴۰۰  با افزایش ۳۸۲ درصدی در مقایسه با سال ۱۳۹۹  روبرو شد و این روند روبه رشد در سال ۱۴۰۱ نیز ادامه داشت که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش حدود ۲۶۰ درصدی را نشان می دهد. امید است با توجه به برنامه های صادراتی پیش رو بتوانیم  مقدار ارز مورد نیاز شرکت برای خرید مواد اولیه خارجی  را بحداقل ممکن کاهش بدهیم.

*کشورهای هدف شما کدام کشورها هستند؟

با بررسی های صورت گرفته و با توجه به سوابق قبلی شرکت در صادرات به کشورهای مختلف به ترتیب اولویت ، بازار کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، ترکمنستان، ازبکستان و عمان به عنوان کشورهای هدف مدنظر تیم صادرات شرکت فرآورده های نسوز ایران قرار دارد. امید است با رفع محدودیت های موجود و با حضور پر قدرت در عرصه های بین المللی به منظور معرفی بیشتر محصولات خود به صنایع هدف بتوانیم صادرات مستقیم به کشورهای مذکور را پایه گذاری و تداوم ببخشیم.

 

IMG 9730 copy

 

برچسب: فرآورده های نسوزمهندس اسماعیل کرمی

مطالب مرتبط

نقش ارتباطات در دیپلماسی انرژی؛ نگاهی از منظر روابط عمومی در بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران
بازار انرژی

نقش ارتباطات در دیپلماسی انرژی؛ نگاهی از منظر روابط عمومی در بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران

توسط زهرا رجایی
20 اردیبهشت 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین بیست‌ونهمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران، در حالی برگزار می‌شود...

پیشنهاد تفویض اختیار به استانداران برای مدیریت مصرف برق
آب و برق

پیشنهاد تفویض اختیار به استانداران برای مدیریت مصرف برق

توسط زهرا رجایی
17 اردیبهشت 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین وزیر نیرو با اشاره به افزایش مصرف برق گفت: با توجه به رشد بی‌سابقه مصرف...

نوشته بعدی
مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

آرشیو
بنزین؛ جایی که ناترازی، نشانه‌ای از غفلت استراتژیک شد
برق قاچاق برای استخراج‌کنندگان، خاموشی برای مصرف‌کنندگان؛ دلایل ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۴
سند ملی راهبرد انرژی؛ از سیاست‌گذاری کلی تا چالش‌های عملیاتی

آخرین اخبار

نقش ارتباطات در دیپلماسی انرژی؛ نگاهی از منظر روابط عمومی در بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران

پیشنهاد تفویض اختیار به استانداران برای مدیریت مصرف برق

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی عنوان‌کرد:
جذب سرمایه‌های مردم در صنعت پتروشیمی

با هدف بررسی وضعیت شرکت ها؛
بازدید میدانی مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از پتروشیمی‌های هلدینگ پتروفرهنگ

مدیرعامل آبفای منطقه ۴: رسانه‌ها در بحران کم‌آبی نقش حیاتی ایفا می‌کنند

مصرف گاز نیروگاهی از خانگی پیشی گرفت

صادرات پتروشیمی به ۳۴.۸ میلیون تن می‌رسد

حجم آب سدهای کشور چقدر شده است؟

در نیمه اردیبهشت در بورس انرژی ایران رقم خورد؛
ثبت ارزش ۷.۱ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه

در چهاردهمین روز اردیبهشت در بورس انرژی ایران رقم خورد؛ ثبت ارزش ۳۹.۸ هزار میلیارد ریالی در فروش روزانه

تدوین۳۶ بسته مدیریت مصرف برق برای تابستان ۱۴۰۴

رشد چشمگیر صادرات پتروشیمی به روسیه

صدور قبض برق پرمصرف‌ها ۱۵ روزه شد

ایران در تنگنای LNG؛ فرصت‌های از دست‌رفته در بازار جهانی گاز مایع

پتروشیمی چین، محصول سیاست‌های بلندمدت/ چگونه دولت پکن بازی را عوض کرد؟

معاملات بورس انرژی به 8487 میلیارد ریال رسید

قبض آب با طعم گرانی؛ تعرفه جدید اعلام شد

در هفته منتهی به دهم اردیبهشت در بورس انرژی ایران رقم خورد؛
۵۹ درصد ارزش بازار بورس انرژی ایران در رینگ بین‌الملل ثبت شد

ایران اکسپو ۲۰۲۵ دروازه ای برای گسترش همکاری‌های اقتصادی بین‌المللی

امضای تفاهم‌نامه همکاری بانک سپه با شرکت‌های بزرگ تولیدی و صنعتی

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • RSS
  • آرشیو
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی

تمامی حقوق پایگاه خبری اقتصاد انرژی محفوظ است