اقتصاد انرژی

صفحه ما در رسانه های اجتماعی

یکشنبه 21 اردیبهشت 1404
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
خانه بازار انرژی
https://eghtesadenergyonline.ir/?p=30549

مذاکرات ایران و ترکمنستان برای توسعه حمل‌ونقل ریلی

9 خرداد 1402 ساعت 12:33
مذاکرات ایران و ترکمنستان برای توسعه حمل‌ونقل ریلی

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر بهینه‌سازی مصرف سوخت با توسعه حمل‌ونقل ریلی در کشور، از مذاکرات ایران و ترکمنستان برای توسعه حمل‌ونقل ریلی خبر داد.

به گزارش اقتصادانرژی، به نقل از وزارت نفت میعاد صالحی امروز (سه‌شنبه، نهم خردادماه) در آئین امضای موافقت‌نامه توسعه ریلی بین شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه حوزه حمل‌ونقل ریلی در اسناد بالادستی مورد توجه مقام‌های کشور قرار گرفته است، اظهار کرد: این توافق‌نامه به رشد تأمین ناوگان و توسعه زیرساخت‌های ریلی منجر می‌شود و امیدوارم این اتفاق سرآغاز جهش و توسعه حمل‌ونقل ریلی باشد.

وی با بیان اینکه در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب به اولویت توسعه ناوگان ریلی تأکید شده است، گفت: براساس برنامه ششم توسعه کشور، یک درصد از درآمد دولت از نفت در صندوق توسعه ملی، باید به توسعه حمل‌ونقل ریلی اختصاص می‌یافت.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه بر این اساس باید ۷,۷۰۰ میلیارد تومان به این موضوع اختصاص پیدا می‌کرد، افزود: امیدواریم با حمایت رئیس‌جمهوری، معاون اول رئیس‌جمهوری و وزرای نفت و راه‌وشهرسازی در دولت سیزدهم این سرمایه‌گذاری محقق شود.

صالحی با بیان اینکه ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید به‌صراحت برای صرفه‌جویی مصرف سوخت تأکید دارد، ادامه داد: حمل‌ونقل ریلی، حمل‌ونقلی ایمن و باصرفه به همراه کاهش مصرف سوخت و حفظ محیط زیست است، اما در سال‌های پیش اولویت به جاده داده شده بود که پرمخاطره است و کشته‌های تصادفات جاده‌ای بسیار بالا است.

وی تصریح کرد: کاهش مصرف سوخت از موضوع‌های مهم است و اگر بتوانیم حمل‌ونقل ریلی را توسعه دهیم مصرف سوخت بهینه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران همچینین با اشاره به اینکه یکی از موضوع‌های مهم، بحث ترانزیت است که در اسناد بالادستی آمده و مورد تأکید رهبر انقلاب نیز بوده است، افزود: این مهم با توسعه خطوط ریلی قابل دسترسی است.

صالحی تأکید کرد: مسیر سرخس تا بندرعباس ۱۶۱۰ کیلومتر است که به‌طور متوسط ۴۰ تا ۵۰ دلار به ازای هر تن ترانزیت ریلی درآمد برای کشور دارد و حدود هفت لیتر گازوئیل مصرف می‌شود، در حالی که در حوزه جاده اگر همین بار جابه‌جا شود، درآمد همان ۴۰ دلار است، اما سوختی که مصرف می‌شود به ازای هر تن در جاده ۶۰ لیتر برآورد می‌شود.

وی به مذاکرات بین ایران و ترکمنستان برای افزایش ترانزیت هم اشاره کرد و گفت: ۵۰۰ واگن قطار بین ایران و ترکمنستان برای تبادل بین دو کشور افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: مهمترین مرز متصل ما مرز سرخس است که تلاش کردیم این مرز را از تک‌محصولی بودن جدا کنیم و دیگر محصولات را از کشورهای آسیای میانه و روسیه تبادل خواهد شد.

برچسب: ایران و ترکمنستانترانزیت ریلیمصرف سوخت

مطالب مرتبط

گام جدید پالایشگاه تهران برای بهبود کیفیت گازوییل
بازار انرژی

گام جدید پالایشگاه تهران برای بهبود کیفیت گازوییل

توسط زهرا رجایی
21 اردیبهشت 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین در حاشیه بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، شرکت پالایش نفت تهران و...

نقش ارتباطات در دیپلماسی انرژی؛ نگاهی از منظر روابط عمومی در بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران
بازار انرژی

نقش ارتباطات در دیپلماسی انرژی؛ نگاهی از منظر روابط عمومی در بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران

توسط زهرا رجایی
20 اردیبهشت 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین بیست‌ونهمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران، در حالی برگزار می‌شود...

نوشته بعدی
مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

آرشیو
بنزین؛ جایی که ناترازی، نشانه‌ای از غفلت استراتژیک شد
برق قاچاق برای استخراج‌کنندگان، خاموشی برای مصرف‌کنندگان؛ دلایل ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۴
سند ملی راهبرد انرژی؛ از سیاست‌گذاری کلی تا چالش‌های عملیاتی

آخرین اخبار

گام جدید پالایشگاه تهران برای بهبود کیفیت گازوییل

نقش ارتباطات در دیپلماسی انرژی؛ نگاهی از منظر روابط عمومی در بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران

پیشنهاد تفویض اختیار به استانداران برای مدیریت مصرف برق

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی عنوان‌کرد:
جذب سرمایه‌های مردم در صنعت پتروشیمی

با هدف بررسی وضعیت شرکت ها؛
بازدید میدانی مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از پتروشیمی‌های هلدینگ پتروفرهنگ

مدیرعامل آبفای منطقه ۴: رسانه‌ها در بحران کم‌آبی نقش حیاتی ایفا می‌کنند

مصرف گاز نیروگاهی از خانگی پیشی گرفت

صادرات پتروشیمی به ۳۴.۸ میلیون تن می‌رسد

حجم آب سدهای کشور چقدر شده است؟

در نیمه اردیبهشت در بورس انرژی ایران رقم خورد؛
ثبت ارزش ۷.۱ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه

در چهاردهمین روز اردیبهشت در بورس انرژی ایران رقم خورد؛ ثبت ارزش ۳۹.۸ هزار میلیارد ریالی در فروش روزانه

تدوین۳۶ بسته مدیریت مصرف برق برای تابستان ۱۴۰۴

رشد چشمگیر صادرات پتروشیمی به روسیه

صدور قبض برق پرمصرف‌ها ۱۵ روزه شد

ایران در تنگنای LNG؛ فرصت‌های از دست‌رفته در بازار جهانی گاز مایع

پتروشیمی چین، محصول سیاست‌های بلندمدت/ چگونه دولت پکن بازی را عوض کرد؟

معاملات بورس انرژی به 8487 میلیارد ریال رسید

قبض آب با طعم گرانی؛ تعرفه جدید اعلام شد

در هفته منتهی به دهم اردیبهشت در بورس انرژی ایران رقم خورد؛
۵۹ درصد ارزش بازار بورس انرژی ایران در رینگ بین‌الملل ثبت شد

ایران اکسپو ۲۰۲۵ دروازه ای برای گسترش همکاری‌های اقتصادی بین‌المللی

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • RSS
  • آرشیو
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی

تمامی حقوق پایگاه خبری اقتصاد انرژی محفوظ است