اقتصاد انرژی

صفحه ما در رسانه های اجتماعی

پنج‌شنبه 19 تیر 1404
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
خانه ویژه
https://eghtesadenergyonline.ir/?p=44842

تولید پایدار نفت و گاز ایران با توسعه فرودگاه‌های وزارت نفت

13 آبان 1402 ساعت 12:36
تولید پایدار نفت و گاز ایران با توسعه فرودگاه‌های وزارت نفت

فعالیت فرودگاه‌های اختصاصی و ملکی وزارت نفت و عملکرد همه هلی‌پورت‌ها و هلی‌دک‌های وابسته به وزارت نفت بخشی از عملیات تولید به‌شمار می‌آید.

به گزارش اقتصاد انرژی به نقل از شانا

در طول تاریخ پر فراز و نشیب صنعت نفت، به‌ویژه در دهه‌های اخیر به دلیل گستردگی و تنوع جغرافیایی منابع نفت، گاز، پتروشیمی و تأسیسات آن، استفاده از صنعت حمل‌ونقل هوایی از جمله هواپیما یا بالگرد در وزارت نفت به‌عنوان واقعیتی غیرقابل انکار همواره مورد توجه همه شرکت‌های نفتی بوده است.

بنابراین انجام فعالیت‌های پروازی در وزارت نفت به‌منظور جابه‌جایی کارکنان عملیاتی در همه مناطق عملیاتی وزارت نفت، کارکنان، کارشناسان، تکنیسین‌ها، همچنین جابه‌جایی بار، محمولات پستی و تدارکاتی و لجستیک در همه مناطق عملیاتی به‌ویژه در تمام نوار جنوبی حاشیه خلیج فارس و در همه هلی‌پورت‌ها و هلی‌دک‌های وزارت نفت واقعیتی غیرقابل انکار از سوی شرکت‌های نفتی تلقی می‌شود.

وزارت نفت از زمان استقرار دولت سیزدهم با توجه به اهمیت صنعت حمل‌ونقل هوایی در وزارت نفت و تأثیر آن در تحقق پروژه‌های کلان، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و دفاعی کشور، فعالیت فرودگاه‌ها، هلی‌پورت‌ها و هلی‌دک‌های خود را در مسیر بالندگی قرار داده است.

عملیات فرودگاه‌های اختصاصی و ملکی وزارت نفت از جمله فرودگاه‌های بین‌المللی خلیج فارس (عسلویه)، ماهشهر، جزیره خارک، فرودگاه سیری، لاوان، بهرگان، فرودگاه گچساران، فرودگاه آغاجاری (امیدیه) و فرودگاه جم و عملکرد همه هلی‌پورت‌ها و هلی‌دک‌های وابسته به وزارت نفت بخشی از عملیات تولید به‌شمار می‌آید، به‌عبارت دیگر اگر عملیات فرودگاه‌های ملکی وزارت نفت با مشکل و خللی روبه‌رو شود در مقدار تولید نفت آن مناطق تأثیر مستقیم خواهد داشت.

شایان ذکر است که فرودگاه‌های اختصاصی وزارت نفت به‌طور کامل جزو فرودگاه‌های کشوری و غیرنظامی تلقی می‌شود و تابع قوانین و مقررات حاکمیتی دولت جمهوری اسلامی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری و  طبق مقررات ایکائو (سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری)، قوانین متقن سازمان هواپیمایی کشوری و شیوه‌نامه‌های آن سازمان با عنوان ADR-IR-CAO انجام وظیفه می‌کند.

براسا این گزارش، وزارت نفت برای حفظ ایمنی و امنیت مسافران و کارکنان خود هزینه‌های بسیار سنگینی را متحمل می‌شود، زیرا اصولاً احداث، بهره‌برداری، مدیریت و راهبری فرودگاه‌ها در همه دنیا هزینه‌بر است.

به‌عبارت دیگر، تأمین ایمنی و امنیت حفظ سلامتی و جان مسافران نفتی سرمایه‌گذاری برای آینده وزارت نفت به‌شمار می‌آید و بسیار اهمیت دارد و همواره مورد توجه همه مقام‌ها و مسئولان وزارت نفت قرار می‌گیرد.

مطالب مرتبط

10 برابر شدن قیمت برق و گاز حتمی است
نفت و گاز

10 برابر شدن قیمت برق و گاز حتمی است

توسط Dr.ehsan poori
30 اردیبهشت 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین رفتار ما این است که انرژی را زیاد مصرف می کنیم و تنها کشوری هستیم...

تأکید تهران و کابل بر گسترش همکاری‌ها در بخش نفت و گاز
اسلایدر

تأکید تهران و کابل بر گسترش همکاری‌ها در بخش نفت و گاز

توسط Dr.ehsan poori
30 اردیبهشت 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین ﻣﺤﺴﻦ ﭘﺎﮎ‌ﻧﮋﺍﺩ امروز (ﺳﻪ‌ﺷﻨﺒﻪ، ۳۰ اردیبهشت) در دیدار با هدایت‌الله بدری، ﻭﺯﯾﺮ معادن و پترولیوم...

نوشته بعدی
مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

آرشیو
بنزین؛ جایی که ناترازی، نشانه‌ای از غفلت استراتژیک شد
برق قاچاق برای استخراج‌کنندگان، خاموشی برای مصرف‌کنندگان؛ دلایل ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۴
سند ملی راهبرد انرژی؛ از سیاست‌گذاری کلی تا چالش‌های عملیاتی

آخرین اخبار

طلای 18 عیار زیر ذره‌بین/بازگشت قیمت طلا به کانال 6.400.000 میلیون تومان

وزارت راه در حال بررسی پیشنهاد افزایش قیمت بلیت قطار

زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد

بزرگترین قرارداد زندگی عارف آقاسی!

حذف کارت سوخت تکذیب شد

قالیباف همچنان رئیس مجلس ماند

پست جنجالی رونالدو اینترنت را منفجر کرد!

صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان در انتظار مصوبه مجلس

بنزین روی کارت بانکی؛ گام اول برای اصلاح بزرگ

ثبت روزانه ۱۶ هزار قرارداد رایگان در سامانه خودنویس

ایران در رده هفتم فوتبال باشگاهی بانوان آسیا

وزیر صمت: دولت سهام خودروسازان را واگذار می‌کند

جزئیات تازه از مرگ خواهران بلاگر

ابطال تصمیم وزارت اقتصاد درباره سقف کارت به کارت

همۀ مادران روستاییِ دارای ۳ فرزند و بیشتر امسال رایگان بیمه می‌شوند

مشکل نرم‌افزاری «برق من» رفع شد

وزیر نیرو: ماینرها را جریمه می‌کنیم اما پول جریمه را با ماینینگ در می‌آورند/سرعت رشد مصرف بسیار بیشتر از رشد تولید شده

اظهارنظر دبیر کانون صرافان ارز درباره قیمت دلار

تذکر دیوان عدالت اداری درباره وام مسکن مجردها

سازمان غذا و دارو همکاری داروخانه‌ها با پلتفرم‌های اینترنتی را ممنوع کرد

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • RSS
  • آرشیو
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی

تمامی حقوق پایگاه خبری اقتصاد انرژی محفوظ است