اقتصاد انرژی

صفحه ما در رسانه های اجتماعی

دوشنبه 16 تیر 1404
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
خانه نفت و گاز
https://eghtesadenergyonline.ir/?p=52505

کارگران پالایشگاه‌های گاز به چه معترض هستند؟

23 دی 1402 ساعت 14:52
کارگران پالایشگاه‌های گاز به چه معترض هستند؟

به گزارش اقتصاد انرژی و به نقل از نفت ما ،

در پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی رانندگانی هستند که با کارِ شبانه‌روزی فقط ۸ میلیون تومان حقوق می‌گیرند.
مطالبه‌ی چندین ساله‌ کارگران پیمانکاری پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی، حل مشکل قرارداد  کار رانندگان، بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل و تغییر سیستم اقماری کارکنان اداری پشتیبانی به سیستم دو – دو است که بارها به عدم تحقق آن اعتراض کرده‌اند.
علیرضا میرغفاری (عضو کانون عالی انجمن صنفی کارگران و رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران پالایشگاه‌های گاز استان بوشهر) در مورد دلایل این اعتراضات گفت: عدم تحقق وعده‌ها دلیل اصلیِ این تجمعات است. کارگران مشکلاتِ بسیاری دارند و هر بار قول پیگیری داده می‌شود بی‌آنکه به آن توجهی شود.
وی در ابتدا به مشکلاتِ رانندگان غیر مالک اشاره کرد و گفت: ما در مجموعه رانندگانی داریم که با ۳ – ۴ فرزند ۸ میلیون حقوق می‌گیرند. این رانندگان گاهی کل شبانه روز مشغول کار هستند و بسیار بیشتر از ساعاتِ کارِ موظفی‌ که در قانون کار آمده کار می‌کنند، اما حقوق ثابتِ ناچیزی می‌گیرند و اضافه کار به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد. به این رانندگان نوبت کاری هم پرداخت نمی‌شود. در کل از تمام حق و حقوقی که در قانون کار آمده بی‌بهره هستند.
میرغفاری با تأکید بر اینکه رانندگان پالایشگاه‌های پارس جنوبی شرایط بسیار بدی دارند، افزود: درخواستی که در مورد این رانندگان داریم این است که مشمول قانون کار شوند و تمام حق و حقوق قانونی آن‌ها به رسمیت شناخته شود. در این صورت این افراد مشمول طرح طبقه‌بندی مشاغل هم خواهند شد.
این فعال کارگری ادامه داد: این رانندگان حتی از پاداشی که به سایر کارگران تعلق می‌گیرد محروم هستند و به شدت در حقِ آن‌ها تبعیض می‌شود. این رانندگان اصلا قراردادی ندارند و از همان ابتدا به آن‌ها گفته‌اند حقوق شما ۷ – ۸ میلیون تومان است، و این حقوق ربطی به میزان کاری که انجام می‌دهند ندارد.
میرغفاری در مورد سابقه‌ی کار این افراد گفت: برخی از این رانندگان حتی سابقه‌‎ی کار بالای ۸ سال دارند و با این وجود هنوز مشکلاتشان حل نشده است.
عضو کانون عالی انجمن صنفی کارگران افزود: مشکلات این رانندگان مربوط به امروز و فردا نیست و سال‌ها وجود داشته و ما هم بارها آن را گفته‌ایم و وعده‌های بسیاری شنیده‌ایم اما به هیچ کدام از وعده‌ها عمل نشده است.
میرغفاری در ادامه به مسئله‌ی بازنگری طرح  طبقه‌بندی مشاغل اشاره کرد و گفت: قرار بود طرح طبقه‌بندی مشاغل در کمیته‌ی طبقه‌بندی مشاغل  با حضور نمایندگان واقعی کارگران بازنگری شود، اما تا الان این اتفاق نیفتاده و ما هم نمی‌دانیم چه بر سر این طرح آمده است.
این فعال کارگری ادامه داد: پیش‌بینی من به عنوان نماینده کارگر این است که می‌خواهند هنگام افزایش حقوق، درصدی را نیز به عنوان اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل افزایش دهند که این دو افزایش، بار روانی مثبتی ایجاد کند و بعد بگویند ما بیش از مصوبه‌ی شورایعالی کار حقوق را افزایش دادیم. در صورتی که اجرای صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل و نوشتنِ طرحی با موافقتِ نمایندگان کارگری، یک خواسته‌ی قانونی است و ربطی به حقوق تعیین شده از سوی شورایعالی کار ندارد.
رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران پالایشگاه‌های گاز استان بوشهر همچنین در مورد مسئله‌ی نیروهای اداری پشتیبانی گفت: در مورد این نیروها مسئله تغییر سیستم اقماری به دو – دو یا همان ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت است. خیلی از این نیروها از خانواده‌های خود دور هستند و باید در خوابگاه زندگی کنند و این وضعیت سبب شده آن‌ها نتوانند در کنار خانواده خود باشند. مسئله این است که این نیروها هم در محیطی که ما کار می‌کنیم حضور دارند و ساعات کاری‌شان طولانی است. کسی که ۱۲ ساعت کار می‌کند باید تابع سیستمِ اقماری دو – دو باشد.
میرغفاری گفت: پیشتر در مورد حل مشکلات این نیروها وعده داده بودند و حتی گفته بودند در حال پیگیری کارهای جذبِ نیرو هستیم. حتی ما به دفتر معاون وزیر رفتیم و از ایشان بابت صدور مجوز جذب نیرو تشکر کردیم اما ایشان انکار کردند و ما متوجه شدیم اصلا در جریان نیستند.
عضو کانون عالی انجمن صنفی کارگران  ادامه داد: ببینید قولِ تغییر وضعیت این نیروها و پیاده شدنِ سیستمِ دو – دو را رئیس جمهور در سفر به استان بوشهر به ما داد. حتی صدا و سیما هم آن را اطلاع‌رسانی کرد. قرار بود از فروردین ماه این سیستم اجرا شود، گفتند اردیبهشت ماه و بعد ماه به ماه اجرای آن را عقب انداختند و ۱۰ ماه از سال گذشته اما هنوز به این وعده نیز عمل نکرده‌اند.
میرغفاری گفت: متاسفانه نگاهِ تبعیض‌آمیز در مجموعه سبب شده مشکلاتِ برخی از کارگران اصلا دیده نشود. اگر شرایط کار آسیب زننده است و محیط کار آلوده برای همه همین است و همه باید از حقوق یکسانی بهره‌مند باشند.
این فعال کارگری به تجمعاتِ اخیرِ کارگران اشاره کرد و گفت: تجمع کارگران کاملا صنفی و برای مطالبات صنفی انجام شده است، اما حتی یکی از مسئولان هم حاضر به حضور در جمع کارگران نشد.
میرغفاری در پایان گفت: متأسفانه طی روزهای اخیر پیامکی به دست ما و برخی از دوستانمان رسیده مبنی بر اینکه برگزاری تجمعات صنفی همراهی با جریاناتِ معاند است. باید تاکید کنیم که مطالبات و تجمعات ما صنفی است و اینگونه ربط دادنِ تجمعاتِ صنفی به جریاناتِ خاص به نفع هیچ کس نیست.
منبع:ایلنا

مطالب مرتبط

10 برابر شدن قیمت برق و گاز حتمی است
نفت و گاز

10 برابر شدن قیمت برق و گاز حتمی است

توسط Dr.ehsan poori
30 اردیبهشت 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین رفتار ما این است که انرژی را زیاد مصرف می کنیم و تنها کشوری هستیم...

تأکید تهران و کابل بر گسترش همکاری‌ها در بخش نفت و گاز
اسلایدر

تأکید تهران و کابل بر گسترش همکاری‌ها در بخش نفت و گاز

توسط Dr.ehsan poori
30 اردیبهشت 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین ﻣﺤﺴﻦ ﭘﺎﮎ‌ﻧﮋﺍﺩ امروز (ﺳﻪ‌ﺷﻨﺒﻪ، ۳۰ اردیبهشت) در دیدار با هدایت‌الله بدری، ﻭﺯﯾﺮ معادن و پترولیوم...

نوشته بعدی
مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

آرشیو
بنزین؛ جایی که ناترازی، نشانه‌ای از غفلت استراتژیک شد
برق قاچاق برای استخراج‌کنندگان، خاموشی برای مصرف‌کنندگان؛ دلایل ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۴
سند ملی راهبرد انرژی؛ از سیاست‌گذاری کلی تا چالش‌های عملیاتی

آخرین اخبار

طلای 18 عیار زیر ذره‌بین/بازگشت قیمت طلا به کانال 6.400.000 میلیون تومان

وزارت راه در حال بررسی پیشنهاد افزایش قیمت بلیت قطار

زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد

بزرگترین قرارداد زندگی عارف آقاسی!

حذف کارت سوخت تکذیب شد

قالیباف همچنان رئیس مجلس ماند

پست جنجالی رونالدو اینترنت را منفجر کرد!

صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان در انتظار مصوبه مجلس

بنزین روی کارت بانکی؛ گام اول برای اصلاح بزرگ

ثبت روزانه ۱۶ هزار قرارداد رایگان در سامانه خودنویس

ایران در رده هفتم فوتبال باشگاهی بانوان آسیا

وزیر صمت: دولت سهام خودروسازان را واگذار می‌کند

جزئیات تازه از مرگ خواهران بلاگر

ابطال تصمیم وزارت اقتصاد درباره سقف کارت به کارت

همۀ مادران روستاییِ دارای ۳ فرزند و بیشتر امسال رایگان بیمه می‌شوند

مشکل نرم‌افزاری «برق من» رفع شد

وزیر نیرو: ماینرها را جریمه می‌کنیم اما پول جریمه را با ماینینگ در می‌آورند/سرعت رشد مصرف بسیار بیشتر از رشد تولید شده

اظهارنظر دبیر کانون صرافان ارز درباره قیمت دلار

تذکر دیوان عدالت اداری درباره وام مسکن مجردها

سازمان غذا و دارو همکاری داروخانه‌ها با پلتفرم‌های اینترنتی را ممنوع کرد

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • RSS
  • آرشیو
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی

تمامی حقوق پایگاه خبری اقتصاد انرژی محفوظ است