انجمن فروشندگان بنزین انگلیس به اسکای نیوز اعلام کرد در حالی که ۲۲ درصد از جایگاهها در لندن و جنوب شرق انگلیس هیچ سوختی نداشتند، در ۶۰ درصد از آنها هر دو نوع سوخت موجود بود. در نقاط دیگر انگلیس شامل اسکاتلند، شمال و مرکز انگلیس بحران تقریبا به پایان رسیده و تنها شش درصد از جایگاههای فروش سوخت ندارند.
به گزارش اقتصاد انرژی به نقل از ایسنا، برایان مدرسون، رییس انجمن فروشندگان بنزین انگلیس گفت: سوخت همچنان به پمپ بنزینهایی که بیشترین نیاز را در لندن و جنوب شرقی انلگیس دارد، نمی رود.
انگلیس از روز دوشنبه رانندگان تانکر ارتش را برای تحویل سوخت به پمپ بنزینها به کار خواهد گرفت تا پس از گذشت یک هفته پر آشوب که این کشور شاهد خرید وحشت زده، دعوا در پمپ بنزینها و احتکار سوخت توسط رانندگان در بطریهای آب بود، تامین سوخت را تثبیت کند.
در این بین رانندگان انگلیسی ممکن است بزودی با قیمتهای بالاتر بنزین روبرو شوند که دولت این کشور را تحت فشار بیشتری قرار خواهد داد. میانگین قیمت هر لیتر بنزین از زمان آغاز بحران در بیش از یک هفته پیش، بیش از یک پنس افزایش پیدا کرده است. کلوب اتوموبیل سلطنتی هشدار داد که میانگین قیمت از ۱۳۷ پنس ممکن است به ۱۴۳ سنت در هر لیتر در هفته های آینده افزایش پیدا کند.
بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس شنبه هفته جاری اظهار کرده بود امکان صدور روادید موقتی بیشتر برای رانندگان کامیونهای سنگین به منظور رفع کمبود راننده که باعث کمبود سوخت شده است، وجود دارد.
انگلیس هفته گذشته اعلام کرده بود ۵۰۰۰ روادید موقتی برای رانندگان کامیون خارجی و ۵۵۰۰ روادید برای کارکنان مرغداری صادر می کند تا مشکل کمبود نیروی کار را که باعث مختل شدن تحویل سوخت به پمپ بنزینها و مشکلاتی در تولید غذا شده است، رفع کند.
انجمن حمل و نقل جاده ای انگلیس اعلام کرده که این کشور در نتیجه خروج کارکنان از صنعت حمل و نقل، شیوع پاندمی که باعث توقف تعلیم و آزمایش یک ساله رانندگان شده است و مقررات مهاجرت پسابریگزیت که مانع استخدام رانندگان از اروپا می شود، با کمبود ۱۰۰ هزار راننده روبروست.
بر اساس گزارش رویترز، دولت انگلیس اعلام کرده که از روز دوشنبه ۲۰۰ پرسنل تانکر ارتش به حمل سوخت کمک خواهند کرد.