اقتصاد انرژی

صفحه ما در رسانه های اجتماعی

یکشنبه 21 اردیبهشت 1404
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
خانه نفت و گاز
https://eghtesadenergyonline.ir/?p=18670

رسیدن مصرف روزانه بنزین به ۱۲۰ میلیون لیتر

21 تیر 1401 ساعت 12:39
رسیدن مصرف روزانه بنزین به ۱۲۰ میلیون لیتر

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران سوخت کشور با بیان اینکه در برخی روزها پیک مصرف تا ۱۲۰ میلیون لیتر هم بالا رفت، گفت: اگرچه برای تامین این میزان بنزین مشکلی پیش نیامد اما اگر این روند ادامه پیدا کند دچار چالش خواهیم شد.
مصرف روزانه بنزین به ۱۲۰ میلیون لیتر رسید
به گزارش اقتصاد انرژی، همایون صالحی درباره روند تولید و مصرف بنزین در کشور اظهار داشت: عرضه سوخت از ابتدای امسال روند افزایشی پیش‌بینی نشده‌ای داشته است، زیرا مردم سعی کردند دو سال عدم استفاده از تعطیلات به دلیل شیوع کرونا را جبران کنند، بنابراین مسافرت‌ها زیاد شد و بیشتر از خودروهایشان استفاه کردند و همین باعث شد مصرف بنزین بالا برود.
وی میزان مصرف روزانه بنزین را به طور متوسط حدود 105 میلیون لیتر در روز اعلام کرد و گفت: غیر از استان‌های مرزی در دیگر مناطق کشور هیچگونه محدودیت عرضه‌ای اعمال نشده است.
رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران سوخت کشور با بیان اینکه در برخی روزها پیک مصرف تا 120 میلیون لیتر هم بالا رفت، افزود: اگرچه برای تامین این میزان بنزین مشکلی پیش نیامد اما اگر این روند ادامه پیدا کند دچار چالش خواهیم شد.
وی در ادامه به موضوع جمع‌آوری کارت سوخت در استان‌های مرزی اشاره کرد و گفت: جمع‌آوری کارت سوخت و محدودیت عرضه در استان‌های مرزی مشکلاتی را بوجود آورده به طوری که با توجه به میزان مصرف و تقاضا بنزین در اختیارشان قرار نمی‌گیرد.
صالحی دلیل جمع‌آوری کارت سوخت را جلوگیری از قاچاق سوخت عنوان و توضیح داد: دولت، شورای تامین استان‌ها و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به قضیه قاچاق سوخت ورود کرده‌اند، اما واقعیت اینکه علیرغم استدلال برخی که سوخت در ایران خیلی ارزان است، باید گفت اگر به عنوان مسئله مجرد به آن نگاه کنیم سوخت ارزان است، اما با توجه به حقوق و سبد درآمد مردم، حمل و نقل عمومی و قیمت و میزان مصرف بنزین در خودروها این موضوع فرق می‌کند. باید همه اینها کنار هم دیده شود و بعد قیمت سوخت را تعیین کرد نه اینکه فقط بحث بر سر افزایش قیمت سوخت باشد.
وی بیان داشت: باتوجه به اختلاف قیمت سوخت داخل و خارج از کشور بخصوص کشورهای همسایه در استان‌های مرزی شاهد قاچاق هستیم و به همین دلیل در این استان‌ها عرضه بنزین را محدود کرده‌اند اما این موضوع باعث شده مردم این مناطق دچار مشکل شوند.
رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران سوخت کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر باتوجه به اینکه در استان‌های مرزی به هر خودرو بیش از 20 بنزین داده نمی‌شود طبیعی است مصرف تاحدی کم می‌شود اما همان خودرو وقتی از شهر مرزی خارج می‌شود می‌تواند دوباره باک خود را پر کند. مسئله اصلی در کشور ما این است که همواره در آزمایش و خطا بسر می‌بریم، زمانی که بنزین دو نرخی و کارتی شد گفته شد که اینها فسادزا است و امروز دوباره به این رسیده‌اند که باید این رویه تغییر کند و در این بین بازهم هزینه‌های آن را مردم باید بپردازند.

برچسب: بنزینکارت سوختمصرف

مطالب مرتبط

مصرف گاز نیروگاهی از خانگی پیشی گرفت
اسلایدر

مصرف گاز نیروگاهی از خانگی پیشی گرفت

توسط زهرا رجایی
16 اردیبهشت 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین نیروگاه‌های کشور در بازه سه‌روزه منتهی به یکشنبه (۱۴ اردیبهشت) بیش از ۷۴۲ میلیون مترمکعب...

ایران در تنگنای LNG؛ فرصت‌های از دست‌رفته در بازار جهانی گاز مایع
نفت و گاز

ایران در تنگنای LNG؛ فرصت‌های از دست‌رفته در بازار جهانی گاز مایع

توسط زهرا رجایی
15 اردیبهشت 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین اهمیت توسعه صنعت گاز طبیعی مایع (LNG) برای کشورهایی که از منابع غنی گاز طبیعی...

نوشته بعدی
مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

آرشیو
بنزین؛ جایی که ناترازی، نشانه‌ای از غفلت استراتژیک شد
برق قاچاق برای استخراج‌کنندگان، خاموشی برای مصرف‌کنندگان؛ دلایل ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۴
سند ملی راهبرد انرژی؛ از سیاست‌گذاری کلی تا چالش‌های عملیاتی

آخرین اخبار

گام جدید پالایشگاه تهران برای بهبود کیفیت گازوییل

نقش ارتباطات در دیپلماسی انرژی؛ نگاهی از منظر روابط عمومی در بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران

پیشنهاد تفویض اختیار به استانداران برای مدیریت مصرف برق

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی عنوان‌کرد:
جذب سرمایه‌های مردم در صنعت پتروشیمی

با هدف بررسی وضعیت شرکت ها؛
بازدید میدانی مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از پتروشیمی‌های هلدینگ پتروفرهنگ

مدیرعامل آبفای منطقه ۴: رسانه‌ها در بحران کم‌آبی نقش حیاتی ایفا می‌کنند

مصرف گاز نیروگاهی از خانگی پیشی گرفت

صادرات پتروشیمی به ۳۴.۸ میلیون تن می‌رسد

حجم آب سدهای کشور چقدر شده است؟

در نیمه اردیبهشت در بورس انرژی ایران رقم خورد؛
ثبت ارزش ۷.۱ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه

در چهاردهمین روز اردیبهشت در بورس انرژی ایران رقم خورد؛ ثبت ارزش ۳۹.۸ هزار میلیارد ریالی در فروش روزانه

تدوین۳۶ بسته مدیریت مصرف برق برای تابستان ۱۴۰۴

رشد چشمگیر صادرات پتروشیمی به روسیه

صدور قبض برق پرمصرف‌ها ۱۵ روزه شد

ایران در تنگنای LNG؛ فرصت‌های از دست‌رفته در بازار جهانی گاز مایع

پتروشیمی چین، محصول سیاست‌های بلندمدت/ چگونه دولت پکن بازی را عوض کرد؟

معاملات بورس انرژی به 8487 میلیارد ریال رسید

قبض آب با طعم گرانی؛ تعرفه جدید اعلام شد

در هفته منتهی به دهم اردیبهشت در بورس انرژی ایران رقم خورد؛
۵۹ درصد ارزش بازار بورس انرژی ایران در رینگ بین‌الملل ثبت شد

ایران اکسپو ۲۰۲۵ دروازه ای برای گسترش همکاری‌های اقتصادی بین‌المللی

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • RSS
  • آرشیو
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی

تمامی حقوق پایگاه خبری اقتصاد انرژی محفوظ است