اقتصاد انرژی

صفحه ما در رسانه های اجتماعی

چهارشنبه 14 آبان 1404
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
خانه نفت و گاز
https://eghtesadenergyonline.ir/?p=23103

هدف گذاری برای دستیابی به ظرفیت تجاری ۲۸۰ میلیون تنی در بنادر کشور

18 آبان 1401 ساعت 14:41
دریانوردی

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوری در نشست مدیران این سازمان با مدیران و فعالان حوزه صنعت نفت و پتروشیمی از هدفگذاری برای دستیابی به ظرفیت تجاری ۲۸۰ میلیون تنی در بنادر کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادانرژی و به نقل از به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جلیل اسلامی، عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون امور بندری و اقتصادی این سازمان در نشست مدیران سازمان بنادر و دریانوردی با مدیران و فعالان حوزه صنعت نفت و پتروشیمی با رویکرد توسعه بازار، گفت: بحث ظرفیت‌هایی که در بنادر کشور داریم و سایر حوزه‌های مرتبط بسیار حائز اهمیت است و در دوره‌ای هستیم که از لحاظ زیرساخت‌های بندری توسعه قابل توجهی در این مسیر اتفاق افتاده و در جنوب و شمال کشور ظرفیت‌سازی‌ مطلوبی شده است.

وی افزود: هنگامی که در دیپلماسی اقتصادی که سیاست دولت سیزدهم است، در خصوص برآورد ظرفیت‌ها صحبت می‌شود، نقطه قوت و نقطه پایدار تصمیم‌ها بحث ظرفیت‌های دریایی است،

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوری با بیان اینکه در اتباط با زیرساخت‌های بنادر در شمال و جنوب برای پذیرش کالاها اعلام آمادگی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: مقرر شده در طرح های سال جاری و سال آینده ظرفیت تجاری بنادر به ۲۸۰ میلیون تن درسال برسد و ظرفیت تجاری کشور را به راحتی پاسخگو باشد.

اسلامی ظرفیت تجاری کشور را به واسطه تحریم‌ها و شرایط اقتصادی کمتر از میزان مدنظر خواند و اظهار کرد: امیدواریم در سال‌های آینده با رفع مشکلات جهش مناسبی را در توسعه تجاری حمل و نقل دریایی، در تخلیه بارگیری و از پس‌کرانه‌ها شاهد باشیم.

وی افزود: با حوزه نفت و گاز و پتروپشیمی ظرفیت‌سازی های بسیار زیادی انجام شده است و در حوزه خوزستان، بندر امام و سایر حوزه‌ها این ظرفیت درحال توسعه است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوری تصریح کرد: در حوزه بندر امام خمینی(ره) با توجه به شرایط اقلیمی و اراضی که آنجا وجود دارد، شرایط خاصی حاکم است و توسعه بندر امام(ره) و پس‌کرانه‌های صنعتی آن به عنوان یکی از چالش‌های جذاب فنی و مدیریتی است. میزان زمین های متصل به دریا که بتواند از سرویس مناسب خدمات، حمل و نقل، انرژی و زیرساخت بهره گیرد، زیاد نیست و در مکان‌های بکر اگر این ظرفیت سازی رخ دهد، گران قیمت است.

اسلامی با تاکید بر اینکه صحبت از پس کرانه‌های بنادر به عنوان زیرساخت‌های توسعه بنادر این واقعیت را نشان می‌دهد که پس کرانه بندر امام خمینی(ره) دارای اهمیت بسیاری است، گفت: اخیرا بحث توسعه بندر شهید رجایی را نیز در دستور کار داشتیم؛ ایجاد و تمرکز خدمات در یک نقطه از ساحل برای کشوری همچون ایران ساده نیست که همچون بندر شهید رجایی در نقاط مختلف تکرار شود؛ لذا وقتی بندری همچون بندر امام خمینی(ره) احداث می‌شود، تمرکز خدمات، دسترسی و امکانات بسیار ارزشمند می‌شود.

وی با یادآوری این مطلب که توسعه و فعال شدن حدود ۲۰ صنعت موجود در بندر امام خمینی(ره) قریب به ۲۵ سال به طول انجامید، اظهار کرد: این صنایع اکنون به مرحله تولیدات و صادرات رسیده‌اند؛ لذا تجربه‌ای به عنوان تجربه سرمایه‌گذاری در پسکرانه بنادر را دارا هستیم و بیش از ۳۰ سال است که سازمان بنادر با این موضوع درگیر بوده و الگوهای مختلفی نیز تمرین شده است. از این رو می‌توانیم تجارب موفق مرتبط با سرمایه‌گذاری را با بندر امام خمینی(ره) مرور کنیم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوری با بیان اینکه در ماه‌های اخیر منشور سرمایه‌گذاری سازمان بنادر را بازنگری و بازطراحی کردیم، عنوان کرد: در این راستا برآن شدیم شفافیت و تسهیلی را برای سرمایه گذاران این حوزه در تمامی بنادر در نظر گیریم و رویکرد جدید نیز بحث سرمایه‌گذاری خارجی است که با توجه به شرایط اخیر و بحث فعال شدن کریدور شمال-جنوب به عنوان یک مطالبه است که امکان حضور کشورهای دیگر را در پس‌کرانه بنادر فراهم سازد و الگوهای این کار نیز آغاز و در حال تدوین و ارائه است.

اسلامی تاکید کرد: تبیین نقش بنادر و پس‌کرانه‌ها برای ارائه خدمات پس‌کرانه و صنایع اقدامات جدی‌تری را می‌طلبد؛ تملک زمین در برخی بنادر انجام شده که مستلزم زیرساخت و امکانات است.

وی با بیان اینکه برای همکاری در طراحی مفهومی پس‌کرانه صنعتی در حوزه خصوصا خوزستان، بندرعباس و بندر شهید رجایی آمادگی همکاری داریم، گفت: یک زمین دو هزار و ۴۰۰ هکتاری را سازمان با این دیدگاه تملک کرده و در حال طراحی و توسعه است و اقدامات ابتدایی نیز انجام شده است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوری سازمان بنادر خاطرنشان کرد: باور داریم با کمک بخش خصوصی این توسعه پررنگ تر خواهد شد و باید دو وظیفه ملی مبنی بر توسعه حمل و نقل دریایی و فراهم سازی زمینه برای تسهیل تجارت را انجام دهیم و از ظرفیت‌های سواحل و بنادر به نحو مطلوب بهره گیریم.

برچسب: بندر امام خمینیزیرساخت بنادرمعاون امور بندری و اقتصادی

مطالب مرتبط

تأمین گاز صنایع و نیروگاه‌ها بدون محدودیت
اسلایدر

تأمین گاز صنایع و نیروگاه‌ها بدون محدودیت

توسط عاطفه دهقان
12 آبان 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین به نقل از  خبرنگار شانا، سعید توکلی در حاشیه رویداد «توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان» در جمع...

صادرات محصولات نانو به ۶۳ کشور دنیا
اسلایدر

صادرات محصولات نانو به ۶۳ کشور دنیا

توسط عاطفه دهقان
11 آبان 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین به نقل از خبرنگار مهر، عماد احمدوند دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو در...

نوشته بعدی
مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

آرشیو
بنزین؛ جایی که ناترازی، نشانه‌ای از غفلت استراتژیک شد
برق قاچاق برای استخراج‌کنندگان، خاموشی برای مصرف‌کنندگان؛ دلایل ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۴
سند ملی راهبرد انرژی؛ از سیاست‌گذاری کلی تا چالش‌های عملیاتی

آخرین اخبار

تأمین گاز صنایع و نیروگاه‌ها بدون محدودیت

صادرات محصولات نانو به ۶۳ کشور دنیا

فعالیت 5000 نیروگاه خورشیدی در خراسان رضوی

ارزش مبادلات ابزارهای مالی ۴۸۴ درصد رشد کرد

فراخوان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای جذب شرکت‌های دانش‌بنیان

کشاورزی دانش ­بنیان، عامل مهم امنیت ­و بازدارندگی

شرکت های مجاز واردات بنزین سوپر به گمرک معرفی شدند

افزایش سهم صادرات پالایشگاه ستاره خلیج فارس

گسترش همکاری های ایران و ترکمنستان در حوزه برق

اصفهان صدرنشین انرژی پاک شد

21 استان بدون بارندگی؛ جدیدترین آمار وزارت نیرو

بروزرسانی بانک اطلاعاتی سامانه سوخت پس از ۱۸ سال

پایان تعمیرات سکوهای پارس جنوبی

زمان احیای منابع آبی با همکاری مشترک فرا رسیده است

افزایش ۶۶۵ درصدی سود عملیاتی پتروشیمی شازند

چین از خرید نفت آمریکا خودداری کرد

وزیر نفت به قطر سفر کرد

افزایش برداشت نفت از میدان مشترک یاران

تحریم و جنگ هم حرکت پرشتاب «خلیج‌فارس» را متوقف نکرد

باتری LiFePO4 چیست؟مزایا+نکات+استفاده در ups خانگی

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • RSS
  • آرشیو
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی

تمامی حقوق پایگاه خبری اقتصاد انرژی محفوظ است