اقتصاد انرژی

صفحه ما در رسانه های اجتماعی

یکشنبه 7 تیر 1405
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
خانه آب و برق
https://eghtesadenergyonline.ir/?p=39668

الزام ادارات به راه‌اندازی سلول‌های خورشیدی برای تامین برق

19 شهریور 1402 ساعت 13:42
نیروگاه خورشیدی

مدیرکل مدیریت انرژی و امور مشتریان توانیر گفت: ادارات بر اساس اسناد بالادستی و به‌منظور جلوگیری از خاموشی در فصول گرم سال باید نسبت به راه‌اندازی سلول‌های خورشیدی، دیزل‌ژنراتورها و باتری‌های الکتریسیته ذخیره‌کننده انرژی اقدام کنند.

به گزارش اقتصاد انرژی به نقل از خبرگزاری ایرنا :

اعمال طرح مدیریت مصرف برق در بخش اداری یکی از برنامه‌های وزارت نیرو برای تأمین برق پایدار در تابستان امسال بود. وزارت نیرو با کمک مصوبه هیئت وزیران ساعت کاری بخش اداری را برای کمک به تأمین برق پایدار برای همه بخش‌ها تغییر داد.

علاوه‌برآن بخش اداری موظف شد در ساعت کاری نسبت به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته و ۶۰ درصدی خارج از ساعت کاری نسبت به سال ۱۴۰۰ اقدام کند؛ همچنین مقرر شد اداراتی که نسبت به رعایت این مصوبه اقدام نکنند با قطع برق در ساعت‌های غیراداری روبرو شوند.

مدیریت سیستم‌های سرمایشی ادارات با کمک کنترل از راه دور و کنتورهای هوشمند نیز از جمله دیگر راهکارهایی بود که برای رعایت مدیریت مصرف در بخش اداری مورداستفاده قرار گرفت.

در همین رابطه اخیراً مصطفی رجبی مشهدی در خصوص تأثیر کاهش ساعت کاری بخش اداری در مصرف برق، گفت: ناترازی تولید و مصرف برق حداقل ۱۰ هزار مگاوات است که باید برنامه‌هایمان به‌گونه‌ای باشد که همه مشترکان از برق مطابق با نیاز خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: ساعت اوج مصرف روزانه از ساعت ۱۱ تا ۱۷ است. یعنی بیشترین میزان مصرف برق در این ساعت‌ها اتفاق می‌افتد که دلیل آن استفاده هم زمان وسایل سرمایشی در این ساعت‌ها است.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای انجام شد که ساعت خاتمه کار بخش اداری کشور بر اساس مصوبه هیئت وزیران ساعت ۱۳ باشد و متناسب با آن وسایل سرمایشی در مناطق عادی ساعت ۱۲ و در مناطق گرمسیر ساعت ۱۳ خاموش شود.

رجبی مشهدی با اشاره به هدف‌گذاری کاهش هزار مگاواتی مصرف برق نهادها؛ سازمان‌های عمومی و غیردولتی نظیر بانک‌ها و شهرداری‌ها، گفت: شاهد محقق‌شدن ۸۵ درصد از این ظرفیت ۱۰۰۰ هزار مگاواتی شدیم به‌نوعی که این امکان مهیا شد که بتوانیم این انرژی را به سایر بخش‌ها همانند صنعت و یا بخش‌های تولیدی کشور تحویل دهیم.

وی خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی ۸۵۰ مگاوات برق نیازمند احداث نیروگاهی به ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ مگاوات است که عدد بسیار بزرگی است و معادل ۲ تا ۳ نیروگاه بزرگ کشور است.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: طرح کاهش ساعت کاری ادارات ازاین‌جهت موفقیت‌آمیز بوده که میزان مصارف برق در ساعت اوج کاهش یافت و همکاری بسیار خوبی اتفاق افتاد و جا دارد از همه کارمندان و هم‌وطنانی که دراین‌خصوص روال عادی زندگی‌شان تغییر کرد تشکر و قدردانی کنیم.

همچنین بر اساس اعلام وزارت نیرو، عبدالحمید یاقوتی، مدیرکل مدیریت انرژی و امور مشتریان توانیر افزود: در دوره مدیریت مصرف برق ادارات سال جاری، تلاش کردیم تا از طریق سیستم‌های آنلاین و کنترل پذیر میزان مصرف برق ادارات را رصد کنیم و بر اساس ابلاغیه هیئت دولت، میزان مصرف برق این بخش را کنترل کنیم.

مدیرکل مدیریت انرژی و امور مشتریان توانیر با بیان اینکه در حوزه اداری میان ادارات کوچک و بزرگ تفاوت وجود دارد، گفت: بخش‌های اداری کوچک همانند بانک‌ها، اداره فرعی سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها به دلیل مجهز بودن به سیستم‌های کنترل پذیر تعامل حداکثری و بسیار خوبی با صنعت برق داشتند، اما برخی سازمان‌ها و نهادهای بزرگ دولتی به فراخور زمان سعی داشتند تا خود را از برنامه‌های مدیریت مصرف مستثنی کنند و یا مصرف بیش از حدی داشتند که در این حوزه نیز شرکت توانیر ضمن برخورد قاطع نه‌تنها استثنایی میان ادارات قائل نشد، بلکه در صورت لزوم نسبت به قطع برق ادارات پرمصرف اقدام کرد.

یاقوتی با مطلوب ارزیابی‌کردن میزان همکاری ادارات با صنعت برق در فصل گرم سال جاری ادامه داد: در سال گذشته میزان همکاری ادارات با صنعت برق چیزی حدود ۶۵۰ مگاوات بود که امسال شاهد افزایش ۲۰۰ مگاواتی میزان صرفه‌جویی بخش اداری بودیم.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های فراوان موجود برای کاهش مصرف برق در بخش اداری، بیان کرد: واقعیت این است که بخش دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه صرفه‌جویی در مصرف برق است که کاهش مصرف برق سیستم‌های سرمایشی تنها بخشی از آن است.

مدیرکل مدیریت انرژی و امور مشتریان توانیر تأکید کرد: ادارات لازم است بر اساس اسناد بالادستی و به‌منظور جلوگیری از خاموشی در فصول گرم سال نسبت به راه‌اندازی سلول‌های خورشیدی، دیزل‌ژنراتورها و باتری‌های الکتریسیته ذخیره‌کننده انرژی اقدام کنند تا در سال‌های آینده با کمترین چالش به فعالیت‌های روزمره خود بپردازند.

مطالب مرتبط

صادرات پتروشیمی زیر سایه اختلاف آماری
اسلایدر

صادرات کالای صنعتی از ۴۲۰ واحد تولیدی البرز

توسط عاطفه دهقان
29 دی 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین به نقل از بازار، محمد انصاری با اشاره به ظرفیت‌های بالای تولیدی استان گفت: بیش...

پنل خورشیدی
اسلایدر

نصب نیروگاه‌های خورشیدی در ۳۰ مدرسه شهر تهران

توسط عاطفه دهقان
29 دی 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین به نقل از ایلنا از شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، با توجه به اهمیت...

نوشته بعدی
مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

آرشیو
بنزین؛ جایی که ناترازی، نشانه‌ای از غفلت استراتژیک شد
برق قاچاق برای استخراج‌کنندگان، خاموشی برای مصرف‌کنندگان؛ دلایل ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۴
سند ملی راهبرد انرژی؛ از سیاست‌گذاری کلی تا چالش‌های عملیاتی

آخرین اخبار

صادرات کالای صنعتی از ۴۲۰ واحد تولیدی البرز

نصب نیروگاه‌های خورشیدی در ۳۰ مدرسه شهر تهران

توسعه متوازن صنعت پتروشیمی باید اولویت باشد

کاهش قیمت نفت عربستان برای مشتریان آسیایی

ارزآوری ۷۰۰ میلیون دلاری پتروشیمی بندر امام

کاهش ۳۲ درصدی مشعل‌سوزی در پالایشگاه اول پارس جنوبی

تعمیق همکاری‌های راهبردی تهران و مسکو

حکمرانی در قلمرو «اقتصاد توجه»؛ بازخوانی مدل‌های کسب‌وکار در فضاسازی رسانه‌ای

چگونه انتخاب صحیح لوله‌ها باعث دوام سیستم‌های آبرسانی کشاورزی می‌شود؟

تدوین سند هوشمندسازی گلخانه‌ها در حال انجام است

ارزش معاملات بورس انرژی از ۳۱۰ همت عبور کرد

سدهای خوزستان نجات بخش مردم از خطرات سیل

واردات آب و بارورسازی ابر‌ها در دستور کار وزارت نیرو!

افزایش ظرفیت تولید در پتروشیمی بیستون

آغاز به کار بیست و یکمین نمایشگاه صنعت آب از فردا

موفقیت دانش‌بنیان‌ها در طراحی و ساخت سامانه‌های پیشرفته کمک‌ناوبری دریایی

نیمی از واحدهای نیروگاه شهید رجایی در دست تعمیر است

روزانه حدود ۵۳ میلیون لیتر بنزین با کارت اضطراری جایگاه‌ها توزیع می‌شود

افزایش ۹ میلیون لیتری مجموع تولید بنزین و نفت‌گاز

ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور به ۳۱۰۰ مگاوات می‌رسد

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • RSS
  • آرشیو
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی

تمامی حقوق پایگاه خبری اقتصاد انرژی محفوظ است