اقتصاد انرژی

صفحه ما در رسانه های اجتماعی

یکشنبه 7 تیر 1405
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
خانه آب و برق
https://eghtesadenergyonline.ir/?p=40213

۳۴ میلیون کیلووات ساعت صرفه‌جویی، سهم اداره‌های پایتخت در مدیریت مصرف برق

29 شهریور 1402 ساعت 12:00
۳۴ میلیون کیلووات ساعت صرفه‌جویی، سهم اداره‌های پایتخت در مدیریت مصرف برق

با همراهی ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهر تهران، در سه ماه گرم امسال ۳۴ میلیون کیلووات ساعت در مصرف برق این کلان‌شهر در ساعت‌های اوج بار صرفه جویی شد.

به گزارش اقتصاد انرژی به نقل از خبرگزاری ایرنا :

مدیرعامل این شرکت با قدردانی از همراهی مشترکان تهرانی در اجرای طرح های مدیریت مصرف برق طی تابستان سال جاری، تغییر ساعات اداری را راهکاری موثر در مدیریت مصرف برق در ساعات اوج بار میان روز برشمرد.

«کامبیز ناظریان» گفت: با تغییر ساعات کار، بخش قابل ملاحظه ای از فشار وارد بر شبکه در ساعات میان روز کاهش پیدا کرد، در عین حال همراهی ادارات در ساعات اوج مصرف با استفاده از راهکارهایی همچون خاموش کردن سامانه های سرمایشی یک ساعت پیش از خاتمه ساعت کار و ورود مولدهای برق به مدار در بازه زمانی تعیین شده توانست به صورت میانگین در هر روز افزون بر ۱۵۰ مگاوات از مصرف برق این کلان شهر را در ساعات اوج بار میان روز کاهش دهد.

وی با بیان این که در شهر تهران با در نظر گرفتن شعب بانک ها حدود پنج‌هزار و ۷۰۰ مشترک اداری وجود دارد، ضمن قدردانی از غالب دستگاه های اجرایی در مدیریت مصرف برق در تابستان ۱۴۰۲ افزود: با وجود مصوبات ابلاغی هیات وزیران برخی از مشترکان اداری پایتخت نیز همکاری مناسبی در این حوزه نداشته اند که با اخطار قبلی نسبت به قطع برق آنان اقدام شده است.

وی یادآور شد: از نیمه خردادماه تا نیمه شهریورماه اشتراک برق بیش از ۵۰۰ دستگاه اداری پرمصرف توسط نیروهای عملیاتی این شرکت قطع شده و اسامی این ادارات نیز به مراجع بالادست اعلام شده است.

ناظریان، میزان تحقق اهداف تعیین شده در حوزه مدیریت مصرف برق بخش اداری شهر تهران را ۸۵ درصد ذکر کرد و گفت: ادارات تهران بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از مصرف برق این کلان شهر را به خود اختصاص داده اند، به همین دلیل حساسیت مسوولان دستگاه های اجرایی در خصوص مدیریت مصرف انرژی می تواند علاوه بر بهبود فرآیند خدمت رسانی به مشترکان تهرانی در کاهش آثار مخرب زیست محیطی نیز اثرات مثبت قابل ملاحظه ای داشته باشد.

این مقام مسوول خاطرنشان‌کرد: امسال نیز با همراهی ادارات در سه ماه گرم سال شاهد بودیم که بیش از ۳۴ میلیون کیلووات ساعت در مصرف برق این کلان شهر صرفه جویی شد که این موفقیت بدون شک علاوه بر افزایش پایداری شبکه برق آثار مثبت زیست محیطی و اقتصادی نیز برای کشور به همراه داشته است.

وی از ساخت نیروگاه خورشیدی به عنوان راهکاری موثر در تولید برق پاک نام برد و گفت: اهمیت این مقوله برای مدیران دستگاه های اجرایی بیش از گذشته آشکار شده و شاهد افزایش اقبال عمومی به نصب و بهره برداری از نیروگاه های خورشیدی هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان این که تاکنون چهار مگاوات ظرفیت تولید برق از طریق نیروگاه‌های خورشیدی در شهر تهران مورد بهره برداری قرار گرفته است، گفت: سهم ادارات پایتخت از این میزان تولید حدود سه مگاوات است و همه مشترکانی که مایل به احداث نیروگاه های تولید انرژی تجدیدپذیر هستند می توانند از راهنمایی و همراهی همکاران ما در این حوزه بهره‌مند شوند.

مطالب مرتبط

صادرات پتروشیمی زیر سایه اختلاف آماری
اسلایدر

صادرات کالای صنعتی از ۴۲۰ واحد تولیدی البرز

توسط عاطفه دهقان
29 دی 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین به نقل از بازار، محمد انصاری با اشاره به ظرفیت‌های بالای تولیدی استان گفت: بیش...

پنل خورشیدی
اسلایدر

نصب نیروگاه‌های خورشیدی در ۳۰ مدرسه شهر تهران

توسط عاطفه دهقان
29 دی 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین به نقل از ایلنا از شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، با توجه به اهمیت...

نوشته بعدی
مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

آرشیو
بنزین؛ جایی که ناترازی، نشانه‌ای از غفلت استراتژیک شد
برق قاچاق برای استخراج‌کنندگان، خاموشی برای مصرف‌کنندگان؛ دلایل ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۴
سند ملی راهبرد انرژی؛ از سیاست‌گذاری کلی تا چالش‌های عملیاتی

آخرین اخبار

صادرات کالای صنعتی از ۴۲۰ واحد تولیدی البرز

نصب نیروگاه‌های خورشیدی در ۳۰ مدرسه شهر تهران

توسعه متوازن صنعت پتروشیمی باید اولویت باشد

کاهش قیمت نفت عربستان برای مشتریان آسیایی

ارزآوری ۷۰۰ میلیون دلاری پتروشیمی بندر امام

کاهش ۳۲ درصدی مشعل‌سوزی در پالایشگاه اول پارس جنوبی

تعمیق همکاری‌های راهبردی تهران و مسکو

حکمرانی در قلمرو «اقتصاد توجه»؛ بازخوانی مدل‌های کسب‌وکار در فضاسازی رسانه‌ای

چگونه انتخاب صحیح لوله‌ها باعث دوام سیستم‌های آبرسانی کشاورزی می‌شود؟

تدوین سند هوشمندسازی گلخانه‌ها در حال انجام است

ارزش معاملات بورس انرژی از ۳۱۰ همت عبور کرد

سدهای خوزستان نجات بخش مردم از خطرات سیل

واردات آب و بارورسازی ابر‌ها در دستور کار وزارت نیرو!

افزایش ظرفیت تولید در پتروشیمی بیستون

آغاز به کار بیست و یکمین نمایشگاه صنعت آب از فردا

موفقیت دانش‌بنیان‌ها در طراحی و ساخت سامانه‌های پیشرفته کمک‌ناوبری دریایی

نیمی از واحدهای نیروگاه شهید رجایی در دست تعمیر است

روزانه حدود ۵۳ میلیون لیتر بنزین با کارت اضطراری جایگاه‌ها توزیع می‌شود

افزایش ۹ میلیون لیتری مجموع تولید بنزین و نفت‌گاز

ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور به ۳۱۰۰ مگاوات می‌رسد

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • RSS
  • آرشیو
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی

تمامی حقوق پایگاه خبری اقتصاد انرژی محفوظ است