به گزارش اقتصاد انرژی به نقل از خبرگزاری ایرنا :
شرکت کارسان پایا آپادانا ساخت قالبهای بادی و قالبهای تزریق پلاستیک و همچنین ماشین سازی در زمینه های مختلف نظیر صنایع غذایی، بهداشتی، صنعتی و دارویی را در دستور کار خود دارد.
اما در کنار این محصولات، یکی از حوزه های تخصصی این شرکت، خط تولید بطری آب معدنی و بطری آب آشامیدنی است؛ این خط، در بردارنده بخشهایی همچون تولید بطریهای یکبار مصرف، دستگاه شیرینگ پک، ردیف کن، ماشین برچسب زنی، دستگاه بادکن پت و دستگاه پرکن است.
مدیرعامل شرکت کارسان پایا آپادانا، گفت: استفاده از آب آشامیدنی سالم و گوارا یکی از مهم ترین فاکتورهای مصرف آب است و در این مهم، نحوه بسته بندی و کیفیت بطری آب معدنی از اهمیت ویژه برخوردار است. این شرکت، اولین شرکت سازنده دستگاه اتومات بطری زن در ایران است و ما این دستگاه را از یک دستگاه اروپایی، مهندسی معکوس کرده و با توجه به اقلیم ایران بازسازی کرده ایم.
محمود مردانی کمالی در خصوص دستگاههای شست و شو در خط تولید بطری پلاستیکی گفت: ما دو نوع دستگاه «تری بلوک» و «منوبلوک» برای شست و شوی بطریها تعریف کردهایم، دستگاه منوبلوک برای شست و شوی خط روغن های خوراکی با سرعت بالا و تری بلوک برای شست وشوی خط های آب میوه و آب به کار میرود.
وی به دستگاه لیبل زن اشاره کرد و ادامه داد: دستگاه لیبلزن، بطریهایی شیشهای، پی وی سی، پلی اتیلن و… و. را پوشش می دهد؛ لیبل زنهای او پی جی از پیشرفته ترین این دستگاه ها هستند که از سرعت بسیار بالایی برخوردارند. این لیبل ها با زخامت ۴- ۵-۶ میکرون با مصرف چسب خیلی کم، تعبیه شده است.
این فناور تصریح کرد: بین دستگاه ها یکسری ریل های ارتباطی هوایی، زمینی و ترافیک قرار دارد و اگر فضا محدود باشد به جای ایجاد ریلهای ارتباطی ۵۰ – ۴۰ متری، ریل ترافیک ۳ الی ۴ متری به صورت رفت و برگشت تعریف می شود.
مردانی کمالی، آخرین مرحله خط تولید بطری را دستگاه شیرین عنوان کرد و یادآور شد: دستگاه شیرین، معمولا در انتهای خط قرار میگیرد، تولیدات ما به صورت پک های ۶ تایی – دوازده تایی است.
وی در خصوص مزیت خط تولید بطری سازی شرکت کارسان پایا آپادانا نسبت به دیگر رقبا، گفت: ما از معدود شرکت هایی هستیم که خط را از صفر تا صد بومی کرده ایم؛ از واحد طراحی گرفته تا بطری زن، ردیف کن، تری بلوک، لیبل زن و دستگاه شیرین را پوشش می دهیم.
این فعال حوزه دانش بنیان ادامه داد: از سال ۱۳۸۶ تا به امروز در کنار بازارداخلی، صادرات حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ دستگاه را به کشورهای عراق، تاجیکستان، افغانستان، گرجستان و … داشتهایم و تلاش کردیم کشورهای آمریکای لاتین و آفریقا را به دایره صادراتی خود اضافه کنیم.
مردانی کمالی هزینه پایین این خط تولید را از دیگر مزیتها برشمرد و اظهار داشت: قیمت تمام شده خط تولید بطری زن، یک هشتم نمونه های مشابه آلمانی و نصف نمونه چین است.