اقتصاد انرژی

صفحه ما در رسانه های اجتماعی

پنج‌شنبه 4 تیر 1405
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
خانه آب و برق
https://eghtesadenergyonline.ir/?p=46999

مدیریت پیش از بحران در جنوب کرمان، کمبود امکانات و انتقاد از آب منطقه‌ای

4 آذر 1402 ساعت 14:06
مدیریت پیش از بحران در جنوب کرمان، کمبود امکانات و انتقاد از آب منطقه‌ای

همانطور که به ماه‌های پرباران سال نزدیک می‌شویم احتمال بروز سیلاب در جنوب کرمان افزایش می‌یابد و به همین دلیل مسئولان استانی و محلی برای پیشگیری از این مساله گرد هم آمدند.

به گزارش اقتصاد انرژی به نقل از خبرگزاری ایرنا :

برگزاری این نشست در شرایطی بود که بیشتر فرمانداران از کمبود امکانات و تجهیزات و نیز نداشتن اعتبار مورد نیاز گلایه داشتند، برخی نیز از شرکت آب منطقه‌ای استان انتقاد کردند که به طور مثال در فاریاب ۱۳ سال در حال مطالعه هستند ، آن هم نه روی کارهای اصلی و ساخت و سازها در حریم رودها نیز ادامه داشته است.

جنوب استان کرمان به دلیل ساختار جغرافیایی و آب و هوایی خاص خود که شاهد بارندگی های شدید و رگباری در آن هستیم آب از مناطق مرتفع تر جمع شده و به سمت مناطق پست تر و جلگه‌ای سرازیر می‌شود که در نتیجه سیلاب‌هایی را ایجاد می کند.

مسئولان حوزه مدیریت بحران کرمان ، فرمانداران شهرستان های جنوب استان و دیگر مسئولان مرتبط محلی امروز پنجشنبه در قالب ستاد بحران جنوب کرمان در فرمانداری جیرفت جمع شدند تا تدابیر لازم را برای پیشگیری از بروز سیلاب و آسیب‌های ناشی از سیل بیاندیشند.

در این نشست فرمانداران حداقل سه نقطه حادثه خیز شهرستان که بر اثر مطالعات مشخص شده است را اعلام کردند تا برنامه‌ریزی های لازم برای ایجاد سیل بند در آن نقاط انجام شود.

نبود یا کمبود ماشین‌آلات سنگین همچون لودر و گریدر برای کارهایی از جمله لایروبی رودخانه‌ها یکی از مسائلی بود که توسط بیشتر فرمانداران مطرح شد.

نبود لجستیک و تجهیزات

فرماندار شهرستان فاریاب که بیشترین احتمال سیلاب را بعد از بارندگی‌ها دارد در این نشست گفت: شهرستان در مسیر سیلاب و دامنه کوه‌ها قرار دارد که با بارندگی کمی همچون ۱۰ میلیمتر درگیر سیلاب و بحران می‌شود.

یوسف میرشکاری سلیمانی افزود: در بارندگی اخیر که ۶۰ میلیمتر بارندگی داشتیم درگیر سیلاب شدیم و آب وارد منازل مردم شد اما ۲ کف کش مجهز برای کاهش آسیب‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: شهرداری یک لودر و گریدر فرسوده دارد که لودر در حال تعمیر است و گریدر نیز در سیل خراب شد.

میرشکاری سلیمانی اضافه کرد: راهداری فاریاب هم یک لودر و گریدر دارد که لودر از کار افتاده است.

وی با انتقاد از اداره آب منطقه‌ای بیان کرد: این اداره ۱۳ سال است می‌گوید مطالعه می‌کند اما کارهای اصلی را انجام نمی دهد و مردم در حاشیه بسیاری از رودخانه‌ها ساخت و ساز کرده‌اند.

فرماندار فاریاب با بیان اینکه در روستای پشکوکی بنیاد مسکن در دهانه پل پروانه ساخت داده است از این دستگاه هم انتقاد کرد.

وی یادآور شد: ۴۷ کیلومتر نیاز به بازسازی سیل بند داریم و یک پل و سیل بند هم شکسته شده است.

فرماندار جیرفت هم گفت: دستگاه‌ها از نظر لجستیکی تامین نیستند، اعتبارات لازم را ندارند و برخی از ادارات وظایف قانونی خود را انجام نمی دهند.

احمد بلندنظر تاکید کرد: با توجه به شرایط خاص جنوب کرمان و وسعت این منطقه انتظار می‌رود از نظر اعتبارات بیشتر دیده شود.

مدیریت پیش از بحران در جنوب کرمان

فرماندار عنبرآباد هم در این نشست با بیان اینکه ۱۵ کیلومتر امتداد رودخانه‌ها نیاز به کناره بندی دارد افزود: پارسال ۴۵۰ هزار متر مکعب لایروبی و بغل بندی انجام دادیم اما با کوچکترین باران از بین می رود و باید کاری اصولی و ماندگار انجام شود.

یزدان افشاری پور ادامه داد: سه دستگاه پل داریم که دهانه‌های کوچک و کمی دارد و کوچکترین تاب آوری در مقابل سیل ندارد.

سه سیل بند برای هر شهرستان

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله کرمان هم در این نشست گفت: در حوزه آبخیزداری و جهاد کشاورزی اعتبار لازم در نظر گرفته شده که در حوزه بالادستی و آبخیزداری است اما در داخل شهرها منابع طبیعی نمی تواند ورود کند و محدوده شهرداری ها است که اعتبارات لازم را ندارند.

سرهنگ علی اکبر شاهرخی افزود: در یک بازه ۲ تا سه ساله علاوه بر سیل بندهایی که از قبل مشخص شده است با کار کارشناسی وارد ایجاد سیل بند در اطراف شهر شویم.

وی با بیان اینکه سه سیل بند برای هر شهرستان ایجاد می‌شود ادامه داد: مشکل هزینه را برای ایجاد سیل بندها حل می‌کنیم فقط فرمانداران هشت شهرستان مشخص کنند چه نقاطی نیاز به سیل بند دارد.

سرهنگ شاهرخی اضافه کرد: قرارگاهی برای استقرار تجهیزاتی از جمله بیل مکانیکی و لودر و گریدر در جنوب کرمان و در شهرستان کهنوج راه‌اندازی می‌کنیم.

مطالب مرتبط

صادرات پتروشیمی زیر سایه اختلاف آماری
اسلایدر

صادرات کالای صنعتی از ۴۲۰ واحد تولیدی البرز

توسط عاطفه دهقان
29 دی 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین به نقل از بازار، محمد انصاری با اشاره به ظرفیت‌های بالای تولیدی استان گفت: بیش...

پنل خورشیدی
اسلایدر

نصب نیروگاه‌های خورشیدی در ۳۰ مدرسه شهر تهران

توسط عاطفه دهقان
29 دی 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین به نقل از ایلنا از شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، با توجه به اهمیت...

نوشته بعدی
مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

آرشیو
بنزین؛ جایی که ناترازی، نشانه‌ای از غفلت استراتژیک شد
برق قاچاق برای استخراج‌کنندگان، خاموشی برای مصرف‌کنندگان؛ دلایل ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۴
سند ملی راهبرد انرژی؛ از سیاست‌گذاری کلی تا چالش‌های عملیاتی

آخرین اخبار

صادرات کالای صنعتی از ۴۲۰ واحد تولیدی البرز

نصب نیروگاه‌های خورشیدی در ۳۰ مدرسه شهر تهران

توسعه متوازن صنعت پتروشیمی باید اولویت باشد

کاهش قیمت نفت عربستان برای مشتریان آسیایی

ارزآوری ۷۰۰ میلیون دلاری پتروشیمی بندر امام

کاهش ۳۲ درصدی مشعل‌سوزی در پالایشگاه اول پارس جنوبی

تعمیق همکاری‌های راهبردی تهران و مسکو

حکمرانی در قلمرو «اقتصاد توجه»؛ بازخوانی مدل‌های کسب‌وکار در فضاسازی رسانه‌ای

چگونه انتخاب صحیح لوله‌ها باعث دوام سیستم‌های آبرسانی کشاورزی می‌شود؟

تدوین سند هوشمندسازی گلخانه‌ها در حال انجام است

ارزش معاملات بورس انرژی از ۳۱۰ همت عبور کرد

سدهای خوزستان نجات بخش مردم از خطرات سیل

واردات آب و بارورسازی ابر‌ها در دستور کار وزارت نیرو!

افزایش ظرفیت تولید در پتروشیمی بیستون

آغاز به کار بیست و یکمین نمایشگاه صنعت آب از فردا

موفقیت دانش‌بنیان‌ها در طراحی و ساخت سامانه‌های پیشرفته کمک‌ناوبری دریایی

نیمی از واحدهای نیروگاه شهید رجایی در دست تعمیر است

روزانه حدود ۵۳ میلیون لیتر بنزین با کارت اضطراری جایگاه‌ها توزیع می‌شود

افزایش ۹ میلیون لیتری مجموع تولید بنزین و نفت‌گاز

ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور به ۳۱۰۰ مگاوات می‌رسد

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • RSS
  • آرشیو
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی

تمامی حقوق پایگاه خبری اقتصاد انرژی محفوظ است