اقتصاد انرژی

صفحه ما در رسانه های اجتماعی

سه‌شنبه 18 شهریور 1404
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
خانه انرژی های نو
https://eghtesadenergyonline.ir/?p=47290

ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه خودروهای برقی به‌کارگیری شود

6 آذر 1402 ساعت 15:26
ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه خودروهای برقی به‌کارگیری شود

پژوهشگر موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی گفت که با توجه به ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی کشور و نیز فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این عرصه، جهت‌دهی سرمایه‌ها باید به سمت توسعه فناوری و ارتقای بهره‌وری انرژی خودروهای الکتریکی به‌عنوان یکی از ابزارهای اصلی در توسعه خودروهای برقی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش اقتصاد انرژی به نقل از خبرگزاری ایرنا :

«رضا احمدی» امروز (دوشنبه)  درباره وضعیت خودروهای برقی اظهار داشت: در کشور چین درباره ارتقای بهره‌وری انرژی و دستیابی به انرژی پایدار، سیاست‌هایی نظیر توسعه باتری‌های خودروهای برقی، شبکه‌های هوشمند، منابع انرژی تجدیدپذیر و پلتفرم‌های همگرا بین بخش‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، برق و خودرو دنبال می‌شود. از این رو باید با توجه به ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این عرصه، در راستای توسعه فناوری و ارتقای بهره‌وری انرژی خودروهای برقی گام برداشت.

وی افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که چین برای توسعه خودروهای برقی انجام داد، همگرا کردن ذینفعان این صنعت به‌منظور کاهش اصطکاک‌های درونی و افزایش هم افزایی میان فعالیت های آنها بود. با توجه به تعدد این ذی‌نفعان در کشور (وزارت نیرو، وزارت نفت، وزارت صنعت، معدن تجارت، وزارت کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت راه و شهرسازی، شهرداری‌ها، شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز، شرکت های دانش بنیان و غیره) ضروری است سند توسعه این صنعت از طریق همگرایی و هم افزایی از طریق ذینفعان پیگیری شود.

پژوهشگر موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی با اشاره به سیاست‌های تنظیم‌گرانه و مشوق‌های تسهیلگرانه چین در توسعه خودروهای برقی، گفت: چین از کشورهای پیشتاز در تولید و به‌کارگیری خودروهای برقی است، به‌طوری که نزدیک به ۶۰ درصد تولید و ۵۰ درصد به‌کارگیری خودروهای برقی را داراست.

احمدی بیان‌داشت: روند توسعه چین در این صنعت به سیاست های برنامه پنچ ساله دهم این کشور (۲۰۰۶ – ۲۰۰۱) بر می‌گردد که نخستین برنامه‌ای بود که ایجاد پلتفرم‌های همگرا برای فناوری‌های مربوط به خودروهای برقی (موتور، باتری و سیستم انتقال قدرت) را توصیه کرد و در ادامه طی روندی ۱۵ ساله، فعالیت‌های مرتبط در قالب انواع مختلفی از سیاست‌های تنظیم گرانه و مشوق‌های تسهیل گرانه ادامه یافت.

170761763

 

170761766

وی با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های خودروهای برقی، عنوان‌کرد: در چین به‌منظور توسعه زیرساخت‌های خودروهای الکتریکی، از سیاست‌هایی نظیر اعطای یارانه برای ساخت ایستگاه‌های شارژ، ایجاد دسترسی اختصاصی به خودروهای برقی در فضای پارکینگ‌های عمومی، ایجاد خطوط انحصاری برای عبور این خودروها و استفاده از اطلاعات آمایش سرزمین (مکان‌یابی) برای تخصیص فضاها به‌منظور ایجاد مراکز و نقاط شارژ خودروهای برقی استفاده شده است. بر این اساس، توسعه زیرساخت‌های خودروهای الکتریکی، به‌عنوان یکی از پیش‌نیازهای اساسی توسعه خودروهای برقی در کشور باید مورد نظر قرار گیرد.

پژوهشگر موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی خاطرنشان‌کرد: در کشور چین، با هدف دستیابی به مصرف پایدار، از سیاست‌هایی نظیر اعطای یارانه برای خرید وسایل نقلیه برقی، معافیت از مالیات دارایی، حذف عوارض، بازرسی فنی رایگان خودروهای برقی، ارائه تخفیف‌های بیمه‌ای، حذف محدودیت‌های رفت و آمد و غیره استفاده شده است. در این راستا، یکی از الزامات اساسی گذار به سمت خودروهای برقی در کشور، توجه به طرف تقاضا و ارائه مشوق‌هایی در این زمینه است.

مطالب مرتبط

بورس
اسلایدر

گشایش نمادهای گواهی سپرده نفتا

توسط عاطفه دهقان
17 شهریور 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین به نقل از مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران، روز گذشته 15 شهریور ماه، بورس انرژی...

حجم آب سدهای کشور چقدر شده است؟
آب و برق

پرشدگی ۱۹ سد به کمتر از ۱۵ درصد رسید

توسط عاطفه دهقان
17 شهریور 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین به نقل از ایرنا، سال آبی جاری در حالی در هفته های پایانی قرار گرفته...

نوشته بعدی
مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

آرشیو
بنزین؛ جایی که ناترازی، نشانه‌ای از غفلت استراتژیک شد
برق قاچاق برای استخراج‌کنندگان، خاموشی برای مصرف‌کنندگان؛ دلایل ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۴
سند ملی راهبرد انرژی؛ از سیاست‌گذاری کلی تا چالش‌های عملیاتی

آخرین اخبار

رونمایی از نسل ششم دستگاه‌های تزریق پلاستیک ایزومی (A6) توسط نکو بهینه ماشین در نمایشگاه ایران پلاست ۱۴۰۴

گشایش نمادهای گواهی سپرده نفتا

پرشدگی ۱۹ سد به کمتر از ۱۵ درصد رسید

صنعت پتروشیمی بزرگترین صادرکننده و تامین‌کننده مواد اولیه کشور

اداره آب مشهد هشدار جدی و اعلام اضطراری صادر کرد

تمدید مهلت ثبت‌‎نام در فراخوان پژوهشی «دستیابی به دانش فنی گنبد سبک‌کننده سازه»

صنعت پتروشیمی از بخش شیمیایی گذر کند

اهمیت نصب سولار پنل در کاهش هزینه‌ های خانوار

ادامه کاهش قیمت نفت در بازار جهانی

عرضه بنزین سوپر با قیمت تمام شده؛ به‌زودی

از متانول صادراتی تا پساب داخلی روی میز بورس انرژی

برنامه‌ریزی برای تولید حداکثری گاز در زمستان

اعطای تسهیلات به شرکت‌های فناور، نوآور و دانش‌بنیان

روسیه پس از حمله‌های اوکراین صادرات نفت را افزایش داد

شرکت ملی گاز ایران پشتیبان صنعت پتروشیمی

افزایش تولید بنزین و نفت‌گاز

رشد چشمگیر فروش پتروشیمی آبادان در پنج ماهه نخست ۱۴۰۴

برگزاری هفتمین کنفرانس نیروگاه‌های خورشیدی ایران

از تمام ظرفیت‌ها برای رفع ناترازی استفاده می‌شود

افزایش همزمان تحویل و ذخیره‌سازی نفت‌گاز نیروگاهی

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • RSS
  • آرشیو
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی

تمامی حقوق پایگاه خبری اقتصاد انرژی محفوظ است