اقتصاد انرژی

صفحه ما در رسانه های اجتماعی

دوشنبه 16 تیر 1404
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
اقتصاد انرژی
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
خانه نفت و گاز
https://eghtesadenergyonline.ir/?p=54774

با احداث خط لوله جدید صادرات گاز مایع؛
پایداری صادرات بوتان و پروپان از پارس جنوبی حفظ می‌شود

23 بهمن 1402 ساعت 14:14
پارس جنوبی

پروژه احداث خط لوله انتقال پروپان و بوتان از پالایشگاه‌های سایت یکم پارس جنوبی به اسکله‌های بندرپتروشیمی و اسکله شماره ۱۰ یکی از پروژه‌های ملی و راهبردی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران است.

به گزارش روابط عمومی اقتصاد انرژی به نقل از خبربازار

بیژن گرجیان، مجری طرح خط لوله نهم سراسری گاز در شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به ضرورت اجرای این پروژه گفت: به‌دلیل قدیمی بودن خطوط لوله کنونی انتقال پروپان و بوتان به اسکله صادراتی پتروشیمی، ایراداتی در پوشش و عملکرد آن ایجاد شده است، از این رو احداث این خط به‌منظور تعمیرات خطوط موجود در اولویت قرار گرفت تا پایداری صادرات این دو محصول کلیدی حفظ شود.

گرجیان با بیان حجم پیشرفت پروژه افزود: این پروژه بر اساس دستورعمل و پیمان ۱۵ ماهه است اما بررسی‌ها در حال اجراست تا مدت‌زمان این پروژه به ۱۰ ماه کاهش یابد که البته این مهم بستگی به عوامل زیادی دارد. اکنون نیز حجم پیشرفت واقعی پروژه ۸ درصد است که از پیشرفت برنامه‌ریزی‌شده جلوتر هستم.

سیروان امینی، مدیر پروژه لوله جدید صادرات گاز مایع درباره لزوم اجرای این پروژه توضیح داد: خطوط لوله‌ای که اکنون پروپان و بوتان را به اسکله صادراتی پتروشیمی منتقل می‌کنند پس از گذشت سال‌های متمادی فعالیت، دچار ایراداتی شدند و با توجه به خاص بودن خطوط لوله و چندلایه بودن این لوله‌ها و دمای منفی ۴۱ درجه سیال پروپان و منفی ۶ درجه سیال بوتان در برخی نقاط این خطوط با فرسوده‌شدن و تخریب پوشش بالایی لوله دچار یخ‌زدگی شده‌اند. فارغ از این مشکل، به دلیل فرآیند دستی شیرهای ایستگاه‌ها و گرم شدن سیال و افزایش بخار، بارگیری در کشتی‌ها از ۲۲ ساعت به ۶ یا ۷ روز افزایش پیدا می‌کند و این تأخیر، سبب پرداخت جریمه ۴۰ هزار دلاری در روز می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به هدف اصلی این پروژه بیان کرد: ازآنجایی‌ که نمی‌شود صادرات کشور را قطع کرد و این منطقه و صادرات آن یکی از گلوگاه‌های صادراتی کشور به‌شمار می‌رود، تعمیر خطوط صادرات پروپان و بوتان اهمیت ویژه‌ای دارد و دلیل و هدف اصلی احداث خط جدید نیز همین نکته است که با احداث آن، تک‌تک خطوط کنونی از سرویس خارج و سیال به این خط منتقل می‌شود و پس از تعمیر دوباره به سرویس بازمی‌گردند، از این رو هدف و ضرورت این پروژه تعمیرات خطوط و پایداری صادرات است.

مدیر پروژه لوله جدید صادرات گاز مایع با تأکید بر پیچیدگی این پروژه اظهار کرد: تعدد ذینفعان در این کریدور یکی از مشکلاتی است که در این پروژه با آن روبه‌رو هستیم و هرگونه فعالیت مستلزم هماهنگی با چندین بخش و واحد است و برای فعالیت باید برنامه فعالیت روزانه ارائه و مجوز فعالیت روزانه کسب شود. یکی دیگر از مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستیم شلوغ بودن و ازدیاد خطوط لوله در این کریدور است که مباحث ایمنی اچ‌اس‌ئی را در اولویت قرار می‌دهد و این سبب پیچیدگی و حساسیت‌های بیشتر پروژه می‌شود.

امینی روند پیشرفت این پروژه را قابل‌ قبول دانست و گفت: پیشرفت برنامه‌ریزی ما تا به امروز ۵.۴ درصد بود که به دلیل خرید به‌موقع لوله‌ها، پیشرفت واقعی پروژه به ۸ درصد رسیده است.

برچسب: پارس جنوبیگازنفت

مطالب مرتبط

10 برابر شدن قیمت برق و گاز حتمی است
نفت و گاز

10 برابر شدن قیمت برق و گاز حتمی است

توسط Dr.ehsan poori
30 اردیبهشت 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین رفتار ما این است که انرژی را زیاد مصرف می کنیم و تنها کشوری هستیم...

تأکید تهران و کابل بر گسترش همکاری‌ها در بخش نفت و گاز
اسلایدر

تأکید تهران و کابل بر گسترش همکاری‌ها در بخش نفت و گاز

توسط Dr.ehsan poori
30 اردیبهشت 1404
0

به گزارش اقتصاد انرژی آنلاین ﻣﺤﺴﻦ ﭘﺎﮎ‌ﻧﮋﺍﺩ امروز (ﺳﻪ‌ﺷﻨﺒﻪ، ۳۰ اردیبهشت) در دیدار با هدایت‌الله بدری، ﻭﺯﯾﺮ معادن و پترولیوم...

نوشته بعدی
مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین ارکان صنعت پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت

آرشیو
بنزین؛ جایی که ناترازی، نشانه‌ای از غفلت استراتژیک شد
برق قاچاق برای استخراج‌کنندگان، خاموشی برای مصرف‌کنندگان؛ دلایل ناترازی برق در تابستان ۱۴۰۴
سند ملی راهبرد انرژی؛ از سیاست‌گذاری کلی تا چالش‌های عملیاتی

آخرین اخبار

طلای 18 عیار زیر ذره‌بین/بازگشت قیمت طلا به کانال 6.400.000 میلیون تومان

وزارت راه در حال بررسی پیشنهاد افزایش قیمت بلیت قطار

زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد

بزرگترین قرارداد زندگی عارف آقاسی!

حذف کارت سوخت تکذیب شد

قالیباف همچنان رئیس مجلس ماند

پست جنجالی رونالدو اینترنت را منفجر کرد!

صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان در انتظار مصوبه مجلس

بنزین روی کارت بانکی؛ گام اول برای اصلاح بزرگ

ثبت روزانه ۱۶ هزار قرارداد رایگان در سامانه خودنویس

ایران در رده هفتم فوتبال باشگاهی بانوان آسیا

وزیر صمت: دولت سهام خودروسازان را واگذار می‌کند

جزئیات تازه از مرگ خواهران بلاگر

ابطال تصمیم وزارت اقتصاد درباره سقف کارت به کارت

همۀ مادران روستاییِ دارای ۳ فرزند و بیشتر امسال رایگان بیمه می‌شوند

مشکل نرم‌افزاری «برق من» رفع شد

وزیر نیرو: ماینرها را جریمه می‌کنیم اما پول جریمه را با ماینینگ در می‌آورند/سرعت رشد مصرف بسیار بیشتر از رشد تولید شده

اظهارنظر دبیر کانون صرافان ارز درباره قیمت دلار

تذکر دیوان عدالت اداری درباره وام مسکن مجردها

سازمان غذا و دارو همکاری داروخانه‌ها با پلتفرم‌های اینترنتی را ممنوع کرد

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • RSS
  • آرشیو
نتیجه ای یافت نشد
مشاهده همه نتایج
  • صفحه نخست
  • پتروشیمی
  • نفت و گاز
  • آب و برق
  • بازار انرژی
  • بورس انرژی
  • انرژی های نو
  • دیپلماسی انرژی
  • مسئولیت های اجتماعی

تمامی حقوق پایگاه خبری اقتصاد انرژی محفوظ است