به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد، جواد محجوبی مدیرعامل این شرکت در دیدار با پایگاه خبری یزد رسا و خبرگزاری فارس گفت: رسانه ها باید بتوانند مسأله آب را به عنوان یک مسأله علمی به زبانی عام و قابل فهم به سطوح جامعه منتقل کنند و مسأله آب به انـدازه کافی مـورد توجه رسانه قـرار گیرد. به عبارت دیگر برنامه این است که با برجستهسازی رسانهای، بتوان در فضای عمومی درباره موضوع آب گفتوگو شکل داد.
وی در ادامه تصریح کرد: رسانه های استان، جامعه ، مردم و مسئولین را نسبت به مسئله آب حساس کنند و در حوزه منابع آب جریان ساز باشند.
وی با بیان اینکه مسئله اصلی استان یزد مسئله آب است، افزود: رسانه ها کمک کنند تا مردم با دریافت درست اطلاعات و اخبار، در زمینه آب استان مطالبه گر باشند.
محجوبی همچنین ابراز کرد: منابع آب زیرزمینی به دلیل اینکه دیده نمی شود، جامعه نمی تواند حس درستی نسبت به آن داشته باشد.
این مقام مسئول در ادامه گفت: در سال های گذشته ورودی و تزریق آب به سفره های آب زیرزمینی و آبخوان ها با برداشت آب تناسب نداشته و باعث افت سفره های آب زیرزمینی در همه استان شده است.
وی در پایان از همه مردم، بهره برداران و کشاورزان درخواست کرد با مدیریت مصرف و افزایش بهره وری از منابع آب زیرزمینی، به تعادل بخشی و احیا این منابع کمک کنند.
آیا ایران از بحران برق عبور خواهد کرد؟
به گزارش اقتصاد انرژی، با شروع فصل سرد سال جاری و به دلیل محدودیتهای تأمین سوخت مورد نیاز نیروگاهها، ظرفیت...