صفحه ما در رسانه های اجتماعی

پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

فقر سوخت در انتظار انگلیسی‌‌‌ها

رؤسای شرکت‌های انرژی انگلیس به پارلمان این کشور اعلام کرده‌‌‌اند از هر ۱۰ نفر در انگلیس ۴ نفر با افزایش دوباره قیمت‌ها در ماه اکتبر وارد فقر سوخت می‌‌‌شوند. آنها خواستار حمایت بیشتر دولت برای خانواده‌‌‌های آسیب‌‌‌پذیر شده‌‌‌اند که با زمستانی وحشتناک مواجه خواهند شد.
به‌‌‌گزارش راشاتودی، مایکل لوئیس، مدیرعامل شرکت انرژی EON انگلیس گفت: بین ۳۰ تا ۴۰‌درصد از مردم کشور از ماه اکتبر یعنی از زمان برداشته شدن محدودیت سالانه بر عوارض، وارد فقر سوخت می‌‌‌شوند.

وی گفت انتظار می‌رود این شرایط تاثیر بسیاری بر مصرف‌کنندگان بگذارد. بدهی مصرف‌کنندگان ۵۰‌درصد معادل ۸۰۰‌میلیون پوند (۰۴/ ۱‌میلیارد دلار) افزایش می‌‌‌یابد.

کیت اندرسون، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اسکات پاور هم اعلام کرد حدود ۸هزار تماس از طرف مصرف‌کنندگانی داشته که نگران کاهش توانایی خود برای پرداخت هزینه سوخت هستند.

وی گفت بسیار نگران خانواده‌‌‌هایی است که با افزایش صورتحساب انرژی مواجه خواهند بود و برای پرداخت آن بسیار مشکل خواهند داشت. وی خواستار ایجاد صندوقی شد که هزار پوند از صورتحساب‌‌‌ها را از دوش خانواده‌‌‌های فقیر کشور در ماه اکتبر بردارد و بعد طی ۱۰ سال این وام‌‌‌ها را تسویه کند.

قیمت جهانی انرژی طی ۶‌‌‌ماه گذشته روبه‌‌‌افزایش بوده اما جنگ اقتصادی غرب با مسکو شرایط را سخت‌‌‌تر کرده است. انگلیس در تحریم روسیه که یک عرضه‌‌‌کننده بزرگ انرژی به اروپاست، با آمریکا و اتحادیه اروپا همراهی می‌کند.

کشورهای غربی قول داده‌‌‌اند تا پایان سال‌جاری میلادی واردات زغال‌سنگ از روسیه را متوقف کنند و به‌‌‌دنبال آن طی سال‌های آینده واردات نفت و گاز طبیعی از این کشور را هم به صفر برسانند.

مطالب مرتبط

نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار