صفحه ما در رسانه های اجتماعی

پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

سفر وزیر نفت به ونزوئلا و نیکاراگوئه
دیپلماسی انرژی ایران در آمریکای جنوبی

 وزیر نفت هفته گذشته در سفری به کشورهای آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا و نیکاراگوئه همسو با فعال‌‌‌سازی دیپلماسی انرژی، دیدارهای متعددی با مسوولان این کشورها داشت که در جریان این سفر تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌ها و قراردادهایی نیز امضا شد.
جواد اوجی ابتدای هفته ایران را به مقصد کشورهای آمریکای لاتین ترک کرد. وی در این سفرها مذاکرات مختلفی با سران و مسوولان کشورهایی از جمله ونزوئلا و نیکاراگوئه داشت.

او در ونزوئلا با نیکلاس مادورو، رئیس‌‌‌جمهوری و وزرای نفت، خارجه، مدیرعامل شرکت ملی نفت و مقام‌‌‌های ارشد این کشور دیدار و گفت‌‌‌وگو کرد.

اوجی در جریان سفر به نیکاراگوئه نیز با دانیل اورتگا، رئیس‌‌‌جمهوری و رئیس مجلس این کشور دیدار و گفت‌‌‌وگو داشت. او همچنین در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور با حضور ۶ وزیر کابینه نیکاراگوئه حضور یافت و درباره همکاری‌‌‌های دوجانبه رایزنی شد.

دیدار با وزیران انرژی و معادن، صنعت و تجارت، دارایی و اعتبارات عمومی و کشاورزی نیکاراگوئه از دیگر برنامه‌‌‌های اوجی بود که در زمینه‌‌‌های مشترک در حوزه‌‌‌های انرژی و کشاورزی مذاکره شد.

اوجی همچنین از بعضی تاسیسات نفتی کشورهای آمریکای لاتین بازدید کرد. محورهای مذاکرات و تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌های توسعه و تولید از میدان‌‌‌های نفت و گاز، ارتقا و نوسازی پالایشگاه‌‌‌ها و بهره‌‌‌گیری از ظرفیت‌‌‌های پالایشگاهی، آموزش نیروی انسانی و کارشناسی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صدور خدمات فنی مهندسی و انتقال فناوری و توسعه بازارهای صادراتی نفت خام، میعانات گازی و فرآورده‌‌‌های نفتی بود.

مطالب مرتبط

نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار