صفحه ما در رسانه های اجتماعی

جمعه 7 اردیبهشت 1403

ائتلاف اوپک‌پلاس به طرح خود برای افزایش تدریجی تولید ادامه می‌دهد

اوپک‌پلاس به‌رغم تقاضای غرب برای تسریع روند افزایش تولید، تصمیم گرفته تنها ۴۳۲‌هزار بشکه در روز به تولید خود در ماه ژوئن اضافه کند که مطابق با طرح قبلی این گروه است.

به‌‌‌گزارش خبرگزاری رویترز، ائتلاف اوپک‌پلاس در روز پنج‌شنبه به توافق رسید تا به افزایش ماهانه تولید طبق طرح پیشین خود ادامه دهد. این ائتلاف عقیده دارد مقصر اختلال در عرضه نفت روسیه نیست و این قرنطینه‌‌‌های کرونایی چین است که دورنمای تقاضا را تهدید می‌کند. اوپک‌پلاس به‌رغم تقاضای غرب برای تسریع روند افزایش تولید، تصمیم گرفته تنها ۴۳۲‌هزار بشکه در روز به تولید خود در ماه ژوئن اضافه کند که مطابق با طرح قبلی این گروه است.

اجلاس روز پنج‌شنبه اوپک‌پلاس با حضور کشورهای عضو گروه اوپک و متحدانش از جمله روسیه در بحبوحه افزایش قیمت نفت برگزار شد. قیمت نفت در ماه مارس به ۱۳۹ دلار در هر بشکه یعنی بالاترین رقم از ۲۰۰۸ رسید که می‌توان آن را نتیجه حمله روسیه به اوکراین و افزایش نگرانی‌ها در مورد عرضه نفت دانست. نفت خام برنت در روز پنج‌شنبه بالاتر از ۱۱۱ دلار در هر بشکه معامله شد.

این اجلاس همچنین یک روز پس‌‌‌ از پیشنهاد اتحادیه اروپا برای تحریم نفت خام روسیه برگزار شد. طبق گفته برخی منابع حاضر در این اجلاس، نمایندگان این ائتلاف هیچ گفت‌‌‌وگویی در مورد تحریم‌های روسیه نکردند و در کمتر از ۱۵ دقیقه به نتیجه رسیدند.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک روز چهارشنبه اعلام کرد تولیدکنندگان این گروه نمی‌توانند صادرات بیش‌‌‌ از ۷‌میلیون بشکه در روز نفت روسیه را جایگزین کنند.

مطالب مرتبط

نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار